in

Peugeot 406: Kombinacija klasičnog i modernog

Plavi Peugeot 406 vl
Foto: Wikimedia Commons

Peugeot 406 jedan je od onih modela koji je ostavio neizbrisiv trag u automobilskoj industriji krajem 90-ih i početkom 2000-ih godina. Ovaj francuski sedan, poznat po svojoj eleganciji, udobnosti i pouzdanosti, stekao je veliku popularnost širom Europe, uključujući i Hrvatsku. Peugeot 406 uspješno je kombinirao klasičan dizajn s modernim tehnologijama, pružajući vozačima iskustvo vožnje koje je bilo istovremeno sofisticirano i pristupačno.

Bez obzira tražite li automobil za svakodnevnu upotrebu ili povremene duže vožnje, Peugeot 406 se ističe kao odličan izbor, pružajući iznimnu ravnotežu između cijene i kvalitete.

Povijest Peugeota 406

Peugeot 406 prvi je put predstavljen 1995. godine kao nasljednik popularnog modela Peugeot 405. Ovaj automobil, razvijen od strane francuskog proizvođača automobila Peugeot, bio je dostupan u tri karoserijske izvedbe: sedan, karavan (station wagon) i kupe. Peugeot 406 brzo je postao sinonim za udobnost, stil i pouzdanost, te je zauzeo mjesto u srednjoj klasi automobila, konkurirajući modelima kao što su Ford Mondeo, Opel Vectra i Volkswagen Passat.

S tehničkog aspekta, Peugeot 406 je koristio modernije tehnologije u usporedbi sa svojim prethodnikom, uključujući napredne sustave ovjesa koji su vozačima nudili izuzetno ugodnu vožnju. Bio je dostupan s raznovrsnim motorima, od ekonomičnih benzinskih i dizelskih varijanti do snažnijih agregata koji su nudili bolja ubrzanja i performanse. Dizajn Peugeota 406 odlikovao se elegantnim i fluidnim linijama koje su ga činile prepoznatljivim na cesti, dok je unutrašnjost nudila dovoljno prostora i visok stupanj udobnosti.

Godine 1997., Peugeot je lansirao kupe verziju modela 406, koja je postala hit zahvaljujući svojoj sportskoj liniji, a dizajnirala ju je talijanska dizajnerska kuća Pininfarina. Coupe je dodatno pojačao imidž modela 406 kao prestižnog automobila, iako je zadržao prepoznatljivu pouzdanost i udobnost.

Proizvodnja Peugeota 406 završila je 2004. godine, kada ga je naslijedio Peugeot 407. Ipak, Peugeot 406 ostaje zapamćen kao model koji je definirao jedno razdoblje za Peugeot te osvojio srca mnogih vozača diljem svijeta, uključujući i hrvatsko tržište.

Crveni Peugeot 406 parkiran na zemlji
Foto: Screenshot JayEmm on Cars

Motori

Peugeot 406 bio je dostupan s bogatom ponudom motora, što je omogućilo vozačima da odaberu varijantu koja najbolje odgovara njihovim potrebama, bilo da su preferirali ekonomičnost ili bolje performanse. Benzinski i dizelski motori koji su se ugrađivali u Peugeot 406 nudili su širok raspon snage i potrošnje, čineći ga prilagodljivim raznim stilovima vožnje.

Benzinski motori

Peugeot 406 je dolazio s nekoliko benzinskih motora različitih zapremina, od 1.6 do 3.0 litara. Manji motori, poput 1.6-litrenog i 1.8-litrenog, bili su idealni za vozače kojima je prioritet bila štedljivost i svakodnevna upotreba u gradskim uvjetima. S druge strane, 2.0-litreni i 2.2-litreni motori nudili su bolji omjer snage i potrošnje, što ih je činilo popularnim izborom među vozačima koji su željeli nešto više dinamike u vožnji.

Za one koji su tražili snažniji automobil, Peugeot je ponudio 3.0-litreni V6 motor, koji je pružao izvanredne performanse i ubrzanja, posebno u kupe verziji modela. Ovaj motor je bio poznat po glatkoj isporuci snage i impresivnoj brzini, što je 406 V6 činio jednim od najsnažnijih modela u svojoj klasi.

Dizelski motori

Peugeot 406 je bio poznat po izvanrednim dizelskim motorima, što je doprinijelo njegovoj popularnosti, osobito među vozačima koji su željeli štedljivost na dužim relacijama. Najčešće korišteni dizelski motor bio je 1.9-litreni turbodiesel, koji je nudio dobru ravnotežu između potrošnje goriva i solidne snage. Kasniji modeli su dobili i moderniji 2.0-litreni HDi motor, koji je bio poznat po naprednoj tehnologiji ubrizgavanja goriva i smanjenju emisije štetnih plinova, dok je pružao još bolju učinkovitost.

Također, Peugeot je u ponudu uveo i 2.2-litreni HDi motor, koji je postao vrlo popularan zbog snažnih performansi, ali i niske potrošnje goriva. Ovaj motor je vozačima omogućavao da uživaju u dugim vožnjama bez potrebe za čestim zaustavljanjima na benzinskim postajama.

Vožnja

Vožnja u Peugeotu 406 bila je jedno od područja u kojem je ovaj model posebno briljirao, pružajući iznimno iskustvo zahvaljujući naprednim sustavima ovjesa, preciznom upravljanju i udobnosti na cesti. Peugeot 406 bio je dizajniran kako bi ponudio balans između udobne vožnje na dugim relacijama i agilnosti potrebne u gradskim uvjetima.

Udobnost i stabilnost

Jedna od najvećih prednosti Peugeota 406 bila je njegova sposobnost da apsorbira neravnine na cesti, pružajući izuzetnu udobnost za vozača i putnike. Sustav ovjesa, posebno prilagođen za europske ceste, omogućavao je glatku vožnju čak i na lošijim cestama, što je ovaj automobil činilo idealnim izborom za dugotrajna putovanja. Vozači su često hvalili tihu kabinu, gdje su buka i vibracije od vanjske okoline bile svedene na minimum, čime su putnici mogli uživati u mirnijem i opuštenijem okruženju.

U kombinaciji s prostranom i kvalitetno opremljenom unutrašnjošću, Peugeot 406 je osiguravao udobnost i kod dugih vožnji, bilo da se radilo o obiteljskim putovanjima ili poslovnim relacijama.

Upravljanje i performanse

Peugeot 406 se isticao po preciznom i responzivnom upravljačkom sustavu, koji je vozačima pružao osjećaj kontrole i sigurnosti. Zahvaljujući dobro izbalansiranom ovjesu, automobil se lako prilagođavao zavojima, održavajući stabilnost čak i pri većim brzinama. Ova karakteristika je posebno dolazila do izražaja u sportskijim verzijama, poput V6 kupea, gdje je vozačko iskustvo bilo naglašeno brzim reakcijama i dinamičnom vožnjom.

Dizelski modeli su bili poznati po svojoj štedljivosti i izvanrednoj kilometraži, što je činilo Peugeot 406 idealnim za vozače koji prelaze velike udaljenosti. S druge strane, benzinski motori, posebno 2.0 i 3.0 V6 verzije, nudili su više snage za one koji su preferirali performanse u vožnji. V6 motor je pružao impresivno ubrzanje i sportsku vožnju, što je činio Peugeot 406 kupe privlačnim za entuzijaste.

Sigurnost i tehnologija

Sigurnost je bila još jedno važno obilježje Peugeota 406, s brojnim naprednim sustavima koji su bili dostupni tijekom njegove proizvodnje. Modeli su opremljeni ABS sustavom, zračnim jastucima, a kasnije verzije su uključivale i napredne sustave poput kontrole stabilnosti (ESP). Ovi sustavi su vozačima davali dodatnu sigurnost, posebno u teškim uvjetima vožnje.

Uz to, Peugeot 406 je bio poznat po pouzdanoj kočionoj snazi, što je omogućavalo sigurno zaustavljanje čak i pri naglim manevrima. U kombinaciji s tehnički naprednim sustavima i dizajnom usmjerenim na sigurnost, ovaj model je vozačima pružao osjećaj sigurnosti na cesti.

Peugeot 406 tijekom vožnje
Foto: Screenshot JayEmm on Cars

Dimenzije

Peugeot 406 isticao se svojim elegantnim dizajnom i prostranom unutrašnjošću, a njegove dimenzije bile su ključne za pružanje te udobnosti i funkcionalnosti. Ovaj automobil srednje klase bio je dostupan u nekoliko izvedbi, uključujući sedan, karavan i kupe, pri čemu su dimenzije bile prilagođene specifičnim verzijama.

Dimenzije Peugeota 406 sedan:

  • Duljina: 4.555 mm
  • Širina: 1.760 mm
  • Visina: 1.410 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.700 mm
  • Težina: Ovisno o motoru i opremi, težina je bila između 1.250 i 1.500 kg.

Dimenzije Peugeota 406 karavan:

  • Duljina: 4.740 mm
  • Širina: 1.760 mm
  • Visina: 1.460 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.700 mm
  • Težina: Ovisno o opremi i motoru, težina je bila između 1.300 i 1.600 kg.

Dimenzije Peugeota 406 kupe:

  • Duljina: 4.610 mm
  • Širina: 1.780 mm
  • Visina: 1.360 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.700 mm
  • Težina: Između 1.350 i 1.550 kg, ovisno o motoru i dodatnoj opremi.

Unutarnje dimenzije i prtljažnik:

Peugeot 406 bio je poznat po svojoj prostranoj unutrašnjosti, što je osiguravalo udobnost za vozača i putnike na dugim putovanjima. U verziji sedan, prtljažnik je imao kapacitet od približno 430 litara, dok je karavan verzija nudila veći kapacitet od 526 litara, s mogućnošću dodatnog proširenja preklapanjem stražnjih sjedala.

Cijena

Cijena Peugeota 406 varirala je ovisno o godini proizvodnje, opremi, stanju vozila i izvedbi (sedan, karavan ili kupe). Kao model koji je prestao s proizvodnjom 2004. godine, Peugeot 406 danas se može pronaći na tržištu rabljenih automobila, gdje su cijene pristupačne i prilagođene različitim budžetima.

Cijena novog Peugeota 406 (tijekom proizvodnje)

U vrijeme kada je bio nov, Peugeot 406 imao je različite cjenovne kategorije ovisno o motoru i opremi. Cijene su se kretale otprilike između:

  • Osnovni modeli: od oko 15.000 do 20.000 eura.
  • Vrhunski modeli s jačim motorima i boljom opremom: između 25.000 i 30.000 eura.

Kupe verzija, dizajnirana u suradnji s Pininfarinom, obično je bila skuplja od standardnih sedan i karavan izvedbi, zbog svog luksuznijeg i sportskijeg dizajna.

Cijena rabljenih modela Peugeota 406

Na tržištu rabljenih automobila, cijene Peugeota 406 danas se uvelike razlikuju ovisno o godini proizvodnje, kilometraži, tehničkom stanju vozila i opremljenosti. Tipične cijene rabljenih Peugeota 406 na tržištu mogu se kretati u sljedećim rasponima:

  • Stariji modeli (1996. – 2000.): Cijene se kreću između 1.000 i 2.500 eura.
  • Noviji modeli (2001. – 2004.): Mogu se naći u rasponu od 2.500 do 4.500 eura, posebno ako se radi o modelima s jačim motorima ili kupe verzijama u dobrom stanju.
  • Modeli s manjim brojem prijeđenih kilometara i bogatom opremom: Mogu doseći i cijene blizu 5.000 eura, pogotovo ako su dobro održavani.

Tehnologije

Peugeot 406, iako model iz 90-ih i ranih 2000-ih, bio je opremljen naprednim tehnologijama za to vrijeme, što je pridonijelo njegovoj popularnosti i statusu pouzdanog automobila. Peugeot je u ovaj model implementirao razne tehničke značajke koje su poboljšale sigurnost, udobnost i iskustvo vožnje. Ove tehnologije učinile su 406 konkurentnim u svojoj klasi, omogućujući mu da ostane aktualan unatoč rastućim zahtjevima tržišta automobila.

Sigurnosne tehnologije

Peugeot 406 je bio opremljen s nekoliko ključnih sigurnosnih tehnologija, koje su u to vrijeme bile vrlo napredne:

  • ABS (Antiblokirajući sustav kočenja): Ovaj sustav sprečavao je blokiranje kotača tijekom naglog kočenja, omogućujući vozaču zadržavanje kontrole nad vozilom, osobito u teškim uvjetima vožnje ili na skliskim cestama.
  • Zračni jastuci: U početnim verzijama Peugeota 406 postojali su prednji zračni jastuci za vozača i suvozača, dok su noviji modeli imali dodatne bočne zračne jastuke kako bi pružili bolju zaštitu putnika.
  • ESP (Elektronski sustav stabilnosti): U kasnijim modelima, 406 je opremljen ESP sustavom, koji je pomagao u održavanju stabilnosti vozila tijekom vožnje u zavojima ili u nepovoljnim vremenskim uvjetima.
  • Kontrola proklizavanja: Sustav kontrole proklizavanja smanjivao je mogućnost gubitka trakcije na skliskim površinama, poboljšavajući time sigurnost tijekom vožnje u kišnim ili snježnim uvjetima.

Udobnost i praktičnost

Peugeot 406 bio je poznat po svojoj udobnosti, a implementirane tehnologije dodatno su unaprijedile iskustvo vožnje:

  • Automatska klima-uređaj: Modeli 406 dolazili su s ručnim ili automatskim klima-uređajem, omogućujući vozačima i putnicima ugodno putovanje bez obzira na vanjske temperature.
  • Električni podizači stakala: Većina verzija imala je električne podizače stakala, što je dodalo na praktičnosti i udobnosti.
  • Tempomat: Tempomat je bio dostupan u mnogim modelima, pružajući vozačima veću udobnost tijekom dugih vožnji, posebno na autocestama.
  • Putno računalo: Peugeot 406 imao je integrirano putno računalo koje je prikazivalo informacije poput trenutne i prosječne potrošnje goriva, preostale udaljenosti na temelju količine goriva te vanjske temperature.

Zabava i multimedija

Iako tehnologija zabave nije bila na razini današnjih vozila, Peugeot 406 ipak je nudio solidne opcije za vozače tog vremena:

  • Radio/CD sustavi: Peugeot 406 dolazio je s ugrađenim radijem, a kasniji modeli omogućavali su i integraciju CD-playera. Neki modeli imali su i dodatne audio funkcije, poput kontrola na volanu.
  • Navigacijski sustav: Kasniji modeli i verzije više opremljenosti bili su dostupni s integriranim navigacijskim sustavima, što je u to vrijeme bio luksuzni dodatak za vozače.

Tehnologija motora i ekološke inovacije

Peugeot 406 također je implementirao inovativne tehnologije u dizajnu motora:

  • HDi dizelski motori: Peugeot 406 je bio jedan od ranijih modela koji su koristili HDi tehnologiju u svojim dizelskim motorima. Ovi motori nudili su poboljšanu učinkovitost goriva i smanjenje emisija štetnih plinova, što je bio važan korak u usklađivanju s ekološkim standardima.
  • Elektronički ubrizgivači goriva: Benzinske verzije Peugeota 406 koristile su elektroničke sustave ubrizgavanja goriva, čime se poboljšala učinkovitost motora, smanjila potrošnja goriva i omogućila bolja kontrola emisija.
Instrument ploča Peugeota 406
Foto: Screenshot JayEmm on Cars

Iskustva

Iskustva vozača Peugeota 406 uglavnom su vrlo pozitivna, s naglaskom na udobnost, pouzdanost i pristupačne troškove održavanja. Ovaj model je kroz godine stekao solidan ugled među vlasnicima, zahvaljujući izbalansiranom sklopu kvaliteta koje su ga učinile popularnim izborom za širok spektar vozača. Evo nekoliko ključnih aspekata o kojima su vozači često dijelili svoja iskustva:

Udobnost vožnje

Jedna od najčešće hvaljenih karakteristika Peugeota 406 je udobnost vožnje. Vlasnici često ističu da automobil pruža iznimno glatku vožnju, zahvaljujući sustavu ovjesa koji učinkovito apsorbira neravnine na cesti. Sjedala su udobna i pružaju dobru potporu na duljim putovanjima, a prostrana kabina omogućuje dovoljno prostora za vozača i putnike, čak i na dugim relacijama. Vozači također cijene mirnu unutrašnjost, s minimalnim razinama buke od motora ili ceste.

Pouzdanost i trajnost

Iskustva pokazuju da je Peugeot 406 pouzdan automobil, s mehanikom koja se pokazala izdržljivom tijekom godina. Vlasnici koji su održavali svoje vozilo redovitim servisima često izvještavaju o dugotrajnosti motora i dijelova, čak i kod vozila s višom kilometražom. Posebno su pohvaljeni dizelski motori, poput 2.0 HDi, koji su poznati po dugovječnosti i niskoj potrošnji goriva.

Iako su neki vozači spominjali sitne kvarove na elektroničkim komponentama, općenito je Peugeot 406 smatran vrlo pouzdanim vozilom za svakodnevnu upotrebu, kako u gradu tako i na dužim putovanjima.

Performanse i potrošnja goriva

Vozači Peugeota 406 često hvale raznovrsne motore, koji omogućuju dobar balans između performansi i potrošnje goriva. Dizelske verzije, posebno HDi motori, ističu se kao vrlo štedljive, s niskom potrošnjom goriva, što ih čini popularnim izborom za vozače koji prelaze veće udaljenosti. Benzinske verzije nude dobre performanse, posebno 3.0-litreni V6 motor, koji je omiljen među vozačima koji preferiraju snažnije ubrzanje i dinamičnu vožnju.

Održavanje i troškovi

Troškovi održavanja Peugeota 406 generalno su ocijenjeni kao prihvatljivi. Dijelovi su relativno pristupačni, a veliki broj servisa koji poznaju ovaj model omogućuje jednostavno održavanje vozila. Iako je 406 stariji model, njegova popularnost osigurala je dostupnost dijelova, što je dodatno smanjilo troškove popravaka. Vozači često spominju da su redovni servisi ključni za održavanje dugovječnosti automobila, a troškovi popravaka su obično unutar očekivanih granica za ovu klasu vozila.

Mane

Iako je Peugeot 406 vrlo cijenjen, postoje i neka iskustva s negativnim aspektima. Vozači su ponekad prijavljivali probleme s elektronikom, poput kvarova na prozorima ili osvjetljenju kontrolne ploče. Stariji modeli ponekad imaju problema s hrđom, posebno na podvozju i rubovima vrata, što je nešto na što treba obratiti pažnju prilikom kupnje rabljenog modela.

Konkurenti

Peugeot 406 je tijekom svog vremena imao nekoliko izravnih konkurenata unutar segmenta srednje klase (D-segment), a ovi automobili su se natjecali u sličnim kategorijama udobnosti, performansi, tehnologije i cijene. Evo najznačajnijih konkurenata Peugeota 406:

1. Ford Mondeo

Ford Mondeo je bio jedan od glavnih konkurenata Peugeota 406 u srednjoj klasi. Mondeo je bio poznat po izvrsnoj dinamici vožnje i pouzdanim motorima, posebno benzinskim verzijama. Nudio je prostranu unutrašnjost i bio dostupan u nekoliko verzija karoserije, uključujući sedan, karavan i hatchback. Mondeo je također bio cijenjen zbog dobre ravnoteže između performansi i udobnosti, dok su noviji modeli donosili napredniju tehnologiju.

2. Opel Vectra

Opel Vectra bio je još jedan važan konkurent Peugeotu 406, posebno popularan na europskom tržištu. Vectra je dolazila u verzijama sedan, karavan i hatchback, s bogatom ponudom benzinskih i dizelskih motora. Opel Vectra se isticala robusnom konstrukcijom, pouzdanim motorima i dobrim performansama, iako je možda imala manje sofisticiran dizajn u usporedbi s Peugeotom 406. Vectra je također bila poznata po relativno povoljnim troškovima održavanja.

3. Volkswagen Passat

Volkswagen Passat je često smatran jednim od lidera u D-segmentu, a konkurirao je Peugeotu 406 sa svojim naglaskom na kvalitetu izrade, pouzdanost i modernu tehnologiju. Passat je nudio iznimno prostranu unutrašnjost, premium osjećaj i bio je dostupan s brojnim motorima, uključujući štedljive TDI dizelske opcije. Njegova reputacija pouzdanog i prestižnog automobila činila ga je jednim od omiljenih izbora u ovoj klasi, iako su cijene često bile nešto više u usporedbi s konkurentima poput Peugeota 406.

Peugeot 406 se natjecao s nekim od najjačih imena u automobilskoj industriji, uključujući Ford Mondeo, Opel Vectru i Volkswagen Passat. Svaki od ovih konkurenata imao je svoje prednosti, bilo da se radilo o pouzdanosti, performansama, tehnologiji ili cijeni. Međutim, Peugeot 406 se isticao svojom udobnošću, elegantnim dizajnom i bogatom ponudom motora, čineći ga atraktivnim izborom za vozače koji su tražili automobil srednje klase koji može pružiti ravnotežu između performansi i udobnosti.

Članak objavio Luka Petkovic

Bijeli Hummer H1 iz 1997. godine

Hummer H1: ‘Tvrđava’ na kotačima

BMW E24 (001)

BMW E24: Pionir uvođenja naprednih tehnologija