Äujete li Äudno lupanje kad dodate gas u svom autu? Ne brinite, niste jedini. Ova pojava moÅŸe biti zabrinjavajuÄa, ali Äesto ima jednostavno rjeÅ¡enje.
Lupanje u motoru pri dodavanju gasa najÄeÅ¡Äe je uzrokovano problemima s remenom, lancem, leÅŸajevima ili ventilima. MoÅŸe biti znak istroÅ¡enosti dijelova ili potrebe za podeÅ¡avanjem. VaÅŸno je odmah posjetiti mehaniÄara kako bi se utvrdio toÄan uzrok i sprijeÄila veÄa Å¡teta.
Iako zvuÄi ozbiljno, ne morate odmah paniÄariti. U nastavku Äemo detaljnije istraÅŸiti moguÄe uzroke i rjeÅ¡enja ovog Äestog automobilskog problema. Saznajte kako prepoznati znakove na vrijeme i uÅ¡tedjeti na skupim popravcima.
IstroÅ¡enost hidrauliÄkih podizaÄa ventila (hidropodizaÄa)
HidrauliÄki podizaÄi ventila, poznati i kao hidropodizaÄi, kljuÄni su dijelovi modernih motora. Njihova uloga je odrÅŸavanje pravilnog zazora ventila bez potrebe za redovitim podeÅ¡avanjem.
MeÄutim, s vremenom se hidropodizaÄi mogu istroÅ¡iti. Lupanje ili zveckanje u motoru Äesto je prvi znak problema. Ovi zvukovi su posebno uoÄljivi pri dodavanju gasa ili u praznom hodu.
Uzroci istroÅ¡enosti hidropodizaÄa su razni. Neredovita zamjena ulja jedan je od glavnih krivaca. Staro ulje gubi svojstva podmazivanja i ÄiÅ¡Äenja, Å¡to dovodi do nakupljanja naslaga u sitnim kanalima hidropodizaÄa.
Agresivna voÅŸnja takoÄer moÅŸe ubrzati troÅ¡enje. Äeste promjene broja okretaja i nagla ubrzanja stvaraju dodatni stres na ove osjetljive komponente.
RjeÅ¡enje problema Äesto ukljuÄuje zamjenu istroÅ¡enih hidropodizaÄa. Iako je moguÄe zamijeniti samo oÅ¡teÄene, preporuÄuje se zamjena cijelog kompleta. To osigurava ujednaÄen rad motora i sprjeÄava buduÄe probleme.
Preventivno odrÅŸavanje je kljuÄno za dugotrajnost hidropodizaÄa. Redovita zamjena ulja i koriÅ¡tenje kvalitetnih maziva mogu znaÄajno produljiti njihov vijek trajanja. Time se Å¡tedi novac i izbjegavaju neugodna iznenaÄenja na cesti.
IstroÅ¡enost lanÄanog prijenosa
LanÄani prijenos kljuÄan je dio motora, a njegova istroÅ¡enost moÅŸe izazvati ozbiljne probleme. Kada Äujete metalni zveket pri dodavanju gasa, to Äesto ukazuje na istezanje lanca ili troÅ¡enje lanÄanika.
Ovaj zvuk najÄeÅ¡Äe se javlja kod motora s lancem za pogon bregastih vratila. Uzrok moÅŸe biti i u napinjaÄu ili vodilicama lanca. Problem se postupno pogorÅ¡ava, pretvarajuÄi manja oÅ¡teÄenja u skupe kvarove.
Redovito odrÅŸavanje moÅŸe sprijeÄiti ove probleme. PreporuÄuje se provjera lanÄanog prijenosa svakih 50.000 do 100.000 kilometara, ovisno o modelu vozila. Cijena zamjene lanca kreÄe se od 300 do 800 eura, Å¡to je znatno jeftinije od popravka motora.
Ignorirate li ovaj problem, riskirate potpuni kvar motora. Lanac moÅŸe puknuti, oÅ¡tetiti ventile i klipove, Å¡to vodi do skupih popravaka. Zato je vaÅŸno reagirati Äim Äujete neobiÄne zvukove iz motora.
IstroÅ¡enost leÅŸaja ili ÄaÅ¡ice podizaÄa ventila
Kad Äujete lupanje u motoru pri dodavanju gasa, to moÅŸe biti znak istroÅ¡enosti leÅŸaja ili ÄaÅ¡ice podizaÄa ventila. Ovi dijelovi igraju kljuÄnu ulogu u radu motora, a njihovo troÅ¡enje moÅŸe dovesti do ozbiljnih problema.
LeÅŸajevi su zaduÅŸeni za glatko kretanje pokretnih dijelova motora. Kad se istroÅ¡e, stvaraju zvuk lupanja koji se pojaÄava s poveÄanjem broja okretaja. Ovaj zvuk Äesto dolazi iz donjeg dijela motora i moÅŸe se opisati kao duboko, metalno kucanje.
ÄaÅ¡ice podizaÄa ventila pak kontroliraju otvaranje i zatvaranje ventila. Njihovo istroÅ¡enost uzrokuje Å¡uplje, klepetavo lupanje koje dolazi iz gornjeg dijela motora. Ovaj zvuk je obiÄno ritmiÄan i prati rad motora.
Uzroci istroÅ¡enosti mogu biti razni â od neredovitog odrÅŸavanja i voÅŸnje s premalo ulja, do agresivnog stila voÅŸnje. VaÅŸno je reagirati Äim se primijeti problem jer zanemarivanje moÅŸe dovesti do skupih popravaka, pa Äak i havarije motora.
Problem s paljenjem goriva
Kada motor lupka pri dodavanju gasa, jedan od moguÄih uzroka je problem s paljenjem goriva. Ovo se dogaÄa kada mjeÅ¡avina zraka i goriva nije ispravna ili kada svjeÄice ne proizvode dovoljno jaku iskru.
LoÅ¡a klapna gasa moÅŸe poremetiti omjer zraka i goriva u motoru. To moÅŸe dovesti do nepravilnog sagorijevanja i povremenog âguÅ¡enjaâ motora. VozaÄi Äesto opisuju ovaj problem kao da se automobil âguÅ¡iâ pri dodavanju gasa.
Ako motor teÅ¡ko pali ili se gasi odmah nakon paljenja, to takoÄer moÅŸe ukazivati na problem s paljenjem goriva. U takvim sluÄajevima, motor moÅŸda radi normalno prvih pola minute, a zatim poÄinje raditi nemirno i gasiti se. VozaÄ tada mora stalno dodavati gas kako bi odrÅŸao motor u radu.
Istrošenost dijelova ovjesa
Lupanje u motoru pri dodavanju gasa moÅŸe biti povezano s istroÅ¡enim dijelovima ovjesa. Amortizeri, opruge i gumeni leÅŸajevi Äesto su glavni krivci. Kad su amortizeri slabi, auto se previÅ¡e ljulja i stvara neobiÄne zvukove.
IstroÅ¡ene opruge gube svoju elastiÄnost i mogu pucati, Å¡to dovodi do neujednaÄenog oslanjanja i Äudnih zvukova. Gumeni leÅŸajevi, poznati i kao silent blokovi, s vremenom se troÅ¡e i pucaju. To uzrokuje prekomjerno kretanje metalnih dijelova.
Redoviti pregledi ovjesa su kljuÄni. StruÄnjak moÅŸe brzo uoÄiti znakove istroÅ¡enosti. Zamjena istroÅ¡enih dijelova nije jeftina, ali je nuÅŸna za sigurnu voÅŸnju. TipiÄni troÅ¡kovi zamjene amortizera kreÄu se od 150 do 300 EUR po komadu, ovisno o modelu auta.