in

Lupanje u motoru pri dodavanju gasa – 5 uzroka i rjeÅ¡enja

lupanje u motoru pri dodavanju gasa

Čujete li čudno lupanje kad dodate gas u svom autu? Ne brinite, niste jedini. Ova pojava moÅŸe biti zabrinjavajuća, ali često ima jednostavno rjeÅ¡enje.

Lupanje u motoru pri dodavanju gasa najčešće je uzrokovano problemima s remenom, lancem, leÅŸajevima ili ventilima. MoÅŸe biti znak istroÅ¡enosti dijelova ili potrebe za podeÅ¡avanjem. VaÅŸno je odmah posjetiti mehaničara kako bi se utvrdio točan uzrok i spriječila veća Å¡teta.

Iako zvuči ozbiljno, ne morate odmah paničariti. U nastavku ćemo detaljnije istraÅŸiti moguće uzroke i rjeÅ¡enja ovog čestog automobilskog problema. Saznajte kako prepoznati znakove na vrijeme i uÅ¡tedjeti na skupim popravcima.

Istrošenost hidrauličkih podizača ventila (hidropodizača)

Hidraulički podizači ventila, poznati i kao hidropodizači, ključni su dijelovi modernih motora. Njihova uloga je odrşavanje pravilnog zazora ventila bez potrebe za redovitim podešavanjem.

Međutim, s vremenom se hidropodizači mogu istrošiti. Lupanje ili zveckanje u motoru često je prvi znak problema. Ovi zvukovi su posebno uočljivi pri dodavanju gasa ili u praznom hodu.

Uzroci istrošenosti hidropodizača su razni. Neredovita zamjena ulja jedan je od glavnih krivaca. Staro ulje gubi svojstva podmazivanja i čišćenja, što dovodi do nakupljanja naslaga u sitnim kanalima hidropodizača.

hidropodizači automobila

Agresivna voÅŸnja također moÅŸe ubrzati troÅ¡enje. Česte promjene broja okretaja i nagla ubrzanja stvaraju dodatni stres na ove osjetljive komponente.

Rješenje problema često uključuje zamjenu istrošenih hidropodizača. Iako je moguće zamijeniti samo oštećene, preporučuje se zamjena cijelog kompleta. To osigurava ujednačen rad motora i sprječava buduće probleme.

Preventivno odrÅŸavanje je ključno za dugotrajnost hidropodizača. Redovita zamjena ulja i koriÅ¡tenje kvalitetnih maziva mogu značajno produljiti njihov vijek trajanja. Time se Å¡tedi novac i izbjegavaju neugodna iznenađenja na cesti.

Istrošenost lančanog prijenosa

Lančani prijenos ključan je dio motora, a njegova istrošenost moşe izazvati ozbiljne probleme. Kada čujete metalni zveket pri dodavanju gasa, to često ukazuje na istezanje lanca ili trošenje lančanika.

Ovaj zvuk najčešće se javlja kod motora s lancem za pogon bregastih vratila. Uzrok moÅŸe biti i u napinjaču ili vodilicama lanca. Problem se postupno pogorÅ¡ava, pretvarajući manja oÅ¡tećenja u skupe kvarove.

Redovito odrÅŸavanje moÅŸe spriječiti ove probleme. Preporučuje se provjera lančanog prijenosa svakih 50.000 do 100.000 kilometara, ovisno o modelu vozila. Cijena zamjene lanca kreće se od 300 do 800 eura, Å¡to je znatno jeftinije od popravka motora.

Ignorirate li ovaj problem, riskirate potpuni kvar motora. Lanac moşe puknuti, oštetiti ventile i klipove, što vodi do skupih popravaka. Zato je vaşno reagirati čim čujete neobične zvukove iz motora.

Istrošenost leşaja ili čašice podizača ventila

Kad čujete lupanje u motoru pri dodavanju gasa, to moşe biti znak istrošenosti leşaja ili čašice podizača ventila. Ovi dijelovi igraju ključnu ulogu u radu motora, a njihovo trošenje moşe dovesti do ozbiljnih problema.

LeÅŸajevi su zaduÅŸeni za glatko kretanje pokretnih dijelova motora. Kad se istroÅ¡e, stvaraju zvuk lupanja koji se pojačava s povećanjem broja okretaja. Ovaj zvuk često dolazi iz donjeg dijela motora i moÅŸe se opisati kao duboko, metalno kucanje.

mehaničar podmazuje glavni leşaj motora

Čašice podizača ventila pak kontroliraju otvaranje i zatvaranje ventila. Njihovo istrošenost uzrokuje šuplje, klepetavo lupanje koje dolazi iz gornjeg dijela motora. Ovaj zvuk je obično ritmičan i prati rad motora.

Uzroci istroÅ¡enosti mogu biti razni – od neredovitog odrÅŸavanja i voÅŸnje s premalo ulja, do agresivnog stila voÅŸnje. VaÅŸno je reagirati čim se primijeti problem jer zanemarivanje moÅŸe dovesti do skupih popravaka, pa čak i havarije motora.

Problem s paljenjem goriva

Kada motor lupka pri dodavanju gasa, jedan od mogućih uzroka je problem s paljenjem goriva. Ovo se događa kada mješavina zraka i goriva nije ispravna ili kada svjećice ne proizvode dovoljno jaku iskru.

LoÅ¡a klapna gasa moÅŸe poremetiti omjer zraka i goriva u motoru. To moÅŸe dovesti do nepravilnog sagorijevanja i povremenog “guÅ¡enja” motora. Vozači često opisuju ovaj problem kao da se automobil “guÅ¡i” pri dodavanju gasa.

Ako motor teÅ¡ko pali ili se gasi odmah nakon paljenja, to također moÅŸe ukazivati na problem s paljenjem goriva. U takvim slučajevima, motor moÅŸda radi normalno prvih pola minute, a zatim počinje raditi nemirno i gasiti se. Vozač tada mora stalno dodavati gas kako bi odrÅŸao motor u radu.

Istrošenost dijelova ovjesa

Lupanje u motoru pri dodavanju gasa moşe biti povezano s istrošenim dijelovima ovjesa. Amortizeri, opruge i gumeni leşajevi često su glavni krivci. Kad su amortizeri slabi, auto se previše ljulja i stvara neobične zvukove.

Istrošene opruge gube svoju elastičnost i mogu pucati, što dovodi do neujednačenog oslanjanja i čudnih zvukova. Gumeni leşajevi, poznati i kao silent blokovi, s vremenom se troše i pucaju. To uzrokuje prekomjerno kretanje metalnih dijelova.

Redoviti pregledi ovjesa su ključni. Stručnjak moÅŸe brzo uočiti znakove istroÅ¡enosti. Zamjena istroÅ¡enih dijelova nije jeftina, ali je nuÅŸna za sigurnu voÅŸnju. Tipični troÅ¡kovi zamjene amortizera kreću se od 150 do 300 EUR po komadu, ovisno o modelu auta.

Članak objavio N Ć

što ako auto ne prođe tehnički

Å to ako auto ne prođe tehnički pregled? – Savjeti

računalo u automobilu

Čemu sluÅŸi putno računalo u automobilima i kako funkcionira?