in

Honda Civic: Praktična, poželjna i puna opreme

Honda Civic
Foto: Screenshot Doug DeMuro YT

Sadašnja Honda Civic bolja je od svoje praktične prethodnice u gotovo svim područjima. Još uvijek ne postoji opcija hibridnog pogona, ali dva benzinska motora s turbopunjačem male zapremine su učinkovita, snažna i profinjena. Dizelski motor je, pak, i štedljiv i snažan. S potpuno novom platformom ispod “kože”, Civic je mnogo slađa za vožnju od svojih prethodnika. Civic nije tako dobro izgrađen kao neki od njegovih europskih rivala, niti je ekonomičan kao Peugeot 308 koji malo troši gorivo. Nije ga ni zabavno voziti kao Ford Focus, ali je praktičan, poželjan i pun opreme. Kad se sve uzme u obzir, ovaj kompaktni obiteljski automobil japanskog proizvođača konačno ima ono što je potrebno da izazove najbolje automobile u svojoj klasi. 

Honda Civic mora se boriti s brojnim konkurentima 

Honda Civic jedan je od najdugovječnijih vozila koji se danas prodaju na tržištu novih automobila. Automobil desete generacije predstavljen je 2017. godine i nastavlja niz modela koji se protežu sve od 1973. godine, kada je stigao prvi Civic. Pošteno je reći da se Civic drastično transformirao u godinama koje su uslijedile. Mijenjao se od gradskog automobila do superminija, do malog hatchbacka i današnjeg obiteljskog hatchbacka. Najnoviji automobil značajno je poboljšan u odnosu na prošle modele, koji su nudili dobar prtljažnik i unutarnji prostor, ali ne puno više od toga. Trenutačni Civic odgovara svojim najnovijim prethodnicima po pitanju prostora. Nudi u opširnijem paketu nego prije, tako da Honda nudi poboljšano upravljanje, performanse i udobnost. 

Te su mu osobine potrebne kako bi bio konkurentan u klasi kompaktnih hatchbackova protiv brojnih izvrsnih suparnika. To uključuje Volkswagen Golf, Opel Astru i SEAT Leon. Dubina talenta u klasi znači da se Civic mora boriti s izvrsnim automobilima kao što su Toyota Corolla, Ford Focus, Mazda 3, Kia Ceed i Škoda Octavia. Da zaokružimo klasu, tu su Renault Megane, Peugeot 308 i Hyundai i30. Svi ovi automobili imaju svoje talente, pa je teško pokušati se istaknuti. Ali, Civic se ističe, barem što se tiče izgleda. Njegove duge, niske linije znače da ne izgleda kao ni jedan drugi kompaktni hatchback, a vrhunska Honda Civic Type R ima vlastiti agresivan izgled. Straga ima dovoljno mjesta za putnike, a ako trebate veću Hondu, tu je uvijek SUV CR-V. 

Cijene dostižu i 270 tisuća kuna 

Uz novu platformu, Civic desete generacije također je doživio dolazak novih smanjenih benzinskih i dizelskih motora. Iako je raspon prilično uzak u usporedbi s konkurentima… Postava započinje 1,0-litrenim turbo trocilindrašem od 124 konja, a pridružuje mu se 1,5-litreni turbo četverocilindraš od 180 konja. Oba motora imaju Hondino VTEC varijabilno vrijeme otvaranja ventila za prebacivanje između dva načina rada. Na vrhu ponude, Type R ima 316 KS. Svi automobili imaju pogon na prednje kotače i koriste ručni mjenjač sa šest stupnjeva prijenosa. CVT automatski mjenjač dostupan je kao opcija za standardne automobile koji nisu tip R. 

Razine opreme uključuju SE, SR, EX i EX Sport Line koje se nude samo u kombinaciji s 1,0-litrenim benzinskim motorom. Sportski automobili podudaraju se samo s 1,5-litrenim motorom. Standardni komplet prilično je dobar u cijelom asortimanu. Početni SE paket opremljen je 40-cm aluminijskim naplatcima, automatskim LED prednjim svjetlima, prednjim i stražnjim parkirnim senzorima, kontrolom klime i tempomatom. 

SR oprema i one više opreme dodaju navigaciju (iako to nije jedinica baš jednostavna za korištenje). EX, pak, ima kožne presvlake i korisne prilagodljive amortizere kao standard. Tome EX Sport Line dodaje crne aluminijske naplatke, crveno pozadinsko osvjetljenje instrumenata i crvene šavove na sjedalima. Cijene za standardnu Hondu Civic počinju od oko 170 tisuća kuna, a penju se do oko 210 tisuća kuna. Trebat će Vam malo više novca za nadogradnju na hardcore Type R, jer počinje na nešto više od 270 tisuća kuna. 

1. Vožnja – 87 / 100: Vrlo agilna Honda Civic 

Honda je pokušala pružiti zrelije iskustvo vožnje s desetom generacijom Civica, što znači da je profinjenost poboljšana. Niži i širi stav osigurava sigurno upravljanje. Što je još važnije, tvrtka je odbacila svoje isprobane i testirane benzinske motore s prirodnim usisavanjem u korist smanjenih turbo motora. Ispod karoserije nalazi se Hondina najnovija globalna arhitektura kompaktnog automobila. To znači da je ova deseta generacija Civica oko 15 kg lakša od starog automobila, a struktura je preko 50% tvrđa. Ima potpuno neovisan stražnji ovjes s podupiračima od ispred, tako da je najsofisticiraniji izbor u klasi s inženjerskog stajališta. Prilagodljivi amortizeri standardni su na EX modelima i omogućuju optimiziranje automobila za udobnost ili više fokusirano upravljanje prema Vašim potrebama. 

Nizak položaj za vožnju udoban je i djeluje sportski, dok je volan dobro odmjeren i brz u svom odzivu, pružajući dobar osjećaj. U ponudi je puno prianjanja, a pametna tehnologija vektoriranja okretnog momenta pomaže automobilu da drži liniju u zavojima. Model EX s prilagodljivim amortizerima dobro je kontroliran u pogledu naginjanja karoserije zahvaljujući više sportskoj postavci amortizera, a Honda je kao rezultat toga agilna. U “udobnom načinu” rada je profinjen i uglađen, s relativno popustljivom vožnjom, iako su testovi buke pokazali da je Civic malo glasniji pri 110 km/h od nekih suparnika. 1,0-litreni turbo motor radi na višim okretajima pri toj brzini, što doprinosi toj dodatnoj buci. 

Međutim, to je voljni motor i karakterističniji je od četverocilindrične 1.5 TSI jedinice VW Golfa. Međutim, nije tako zabavan kao 1.2 PureTech u Peugeotu 308. Hondin ručni mjenjač je fantastičan i ima preciznu radnju koja je bolja nego u gotovo bilo kojem drugom hatchbacku u prodaji. 

2. Prostor – 89 / 100: Jako dobar prostorni interijer ima Honda Civic 

Najnoviji Civic prepun je praktičnih detalja, dok ga veliki prtljažnik i širok otvor čine nevjerojatno praktičnim iz dana u dan. Svi hatchback modeli dolaze s pet sjedala, uključujući ISOFIX točke na stražnjoj strani. Kao što biste i očekivali od obiteljskog automobila, Honda ima pristojnu količinu prostora za pohranu. Nema baš toliko kubika kao u Golfu, ali postoji veliki pretinac za rukavice i pristojni pretinci u vratima. Središnja konzola ima mjesta za telefone i sitnice, iako je otvaranje naslona za ruke teško u pokretu, jer je kvaka predaleko. Međutim, ispred ručice mjenjača nalaze se korisne kopče za kabele koje Vam daju mjesto za pospremanje žica tijekom punjenja telefona. 

Prostor unutar Honde Civic je dobar. Straga ima mnogo prostora za koljena. I dok se više odrasle osobe mogu malo mučiti s prostorom za glavu, udobno se smjestiti većini ne bi trebao biti problem. Honda je uklonila inovativna “čarobna sjedala” prethodne generacije automobila, Omogućila je inženjerima da premjeste spremnik goriva s njegovog neobičnog položaja ispod prednjih sjedala i spuste bočnu točku prednjeg sjedala. To znači da i vozač i suvozač sjede niže nego prije, što nudi više sportski i privlačniji položaj za vožnju. Na volanu također ima mnogo podešavanja. 

Nosivost Honde Civic od 478 litara veća je za 44 litre u odnosu na Renault Megane i 97 litara veća od VW Golfa. Tu je i mnogo prostora za pohranu ispod poda. Međutim, nespretan korak u podu prtljažnika znači da ne dobivate ravan teretni prostor s preklopljenom stražnjom klupom. Nagnuta vrata prtljažnika predstavljat će veći problem nego čisti prostor. Tamo gdje VW Golf ima uspravniji stražnji kraj, Civicov sportski dizajn mogao bi se pokazati problematičnim kada je u pitanju utovar velikih kutija. 

Foto: Screenshot Doug DeMuro YT

3. Potrošnja i deprecijacija – 79 / 100: CVT automatik manje štedljiv, ali i manje zagađuje 

Civicu nedostaje plug-in hibridni model, što znači da se ne može natjecati sa suparnicima kada su u pitanju najniži troškovi rada. Ipak, dva benzinska motora nude niske emisije i pristojnu ekonomičnost goriva. Stoga, niti zbog jednog ne biste trebali orobiti banku tijekom klasičnog razdoblja tri godine ili 60 tisuća kilometara. Početni 1,0-litreni turbo motor sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem trošit će 5,9 l/100 km i ispuštati 110 g/km CO2, dok je CVT automatik nešto manje štedljiv – troši 6,3 l/100 km, ali ima niže emisije od 107 g/km. Pazite, međutim, jer veći kotači na SR modelima i višim modelima nepovoljno utječu na službene podatke o potrošnji goriva i emisijama. 

Ako se odlučite za 1.5 VTEC sa šest-stupanjskim ručnim mjenjačem, trebali biste vidjeti prosječnu potrošnju od oko 6,2 l/100 km uz emisiju CO2 od 128 g/km. Odabir CVT mjenjača povećava potrošnju na 6,6 l/100 km uz 137 g/km CO2. Preostale vrijednosti razumne su za Hondu Civic, pri čemu se očekuje da će početni 1,0-litreni SE zadržati 44% svoje vrijednosti nakon tri godine ili 60 tisuća kilometara. Poželjniji Sport drži oko 45%, dok su EX automobili nešto niži s 41% početne vrijednosti. Bez obzira na opremu, Civic se ne može mjeriti s osmom generacijom Golfa po pitanju “ostataka”. Razlog je taj što će Golf sličnih specifikacija zadržati oko 48% svoje vrijednosti tijekom trogodišnjeg razdoblja vlasništva. 

4. Dizajn – 76 / 100: Honda Civic malo djeluje robusnom 

Honda je zauzela relativno skroman pristup dizajnu desete generacije Civica. Elementi uglatog oblika starog modela ostaju, ali pridošlica ima tradicionalne hatchback proporcije. Međutim, izbirljiv tretman sprijeda i grubi stražnji dio znači da se ne može mjeriti sa suparnicima poput Renaulta Meganea ili Mazde 3 po privlačnosti rubnjaka. Razine opreme za 1,0-litreni turbo model u rasponu od SE, SR, EX i EX Sport Line. 1,5-litreni automobili dostupni su samo u sportskoj opremi. 

Razvodnjavanje neobičnog dizajna starog automobila najuočljivije je iznutra, gdje je dvokatna nadzorna ploča izbačena u korist suzdržanijeg i skupljeg rasporeda. TFT kotačići daju kabini hi-tech dojam, dok nakošena središnja konzola ima Connect infotainment zaslon od 18 cm. Honda se čini robusnom, ali plastika niže u kabini izgleda i djeluje jeftino. Digitalne brojčanike za temperaturu motora i razinu goriva teško je očitati. 

SE oprema uključuje aluminijske naplatke i kontrolu klime. Crna rešetka hladnjaka, kromirane obloge za prozore i 40-cm kotači također su dodani za ukrašavanje eksterijera. SR verzije dodaju kožni upravljač i ručicu mjenjača, automatske brisače i satelitsku navigaciju, uz zatvoreno staklo i veće 43-cm kotače. Specifikacija EX sadrži kožu, stakleni krov i retrovizor s automatskim zatamnjivanjem. Sportski modeli s 1,5-litrenim motorom dobivaju neke trkaće detalje poput središnjeg ispušnog sustava i agresivnijeg bodykita– Također, tu su i LED prednja svjetla i crna rešetka. Sport je u velikoj mjeri usporediv sa SR specifikacijama manjeg motora, ali dodaje neke vanjske stilske ukrase, središnju dvostruku ispušnu cijev, bežično punjenje telefona i snažniji stereo. 

Hondin infotainment sustav Connect prvi put se pojavio na prethodnoj generaciji Civica, tako da već počinje izgledati pomalo zastarjelo. Ima “aftermarket” izgled, a njegov ekran od 18 cm relativno je malen. Osim toga, njegova grafika izgleda malo kockasto.

Honda Civic
Foto: Screenshot Doug DeMuro YT

5. Sigurnost i jamstvo – 91 / 100: Impresivna sigurnosno-tehnička zaštita 

Hondini sigurnosni sustavi SENSING standardni su u cijeloj ponudi. To znači da svi automobili dobivaju upozorenje o napuštanju trake, automatsko kočenje u nuždi, prilagodljivi tempomat i pomoć pri prometu od iza. Civic je prvotno dobio samo četiri zvjezdice u ocjeni sudara Euro NCAP-a, uglavnom zbog loše zaštite djece. Nakon tvorničkih izmjena bočne zračne zavjese, automobil je ponovno testiran i pokazao se mnogo boljim, dobivši ocjenu od pet zvjezdica. Zabilježeni su rezultati od 92%, 67% i 75% u kategorijama sigurnosti odraslih, djece i pješaka, dok je sigurnosno-tehnička zaštita postigla impresivnih 88%. 

Sve nove Honde dolaze s jamstvom od tri godine / 145.000 kilometara, što je otprilike u rangu s konkurentskim proizvođačima. Hyundai i Toyota ipak nude petogodišnja jamstva, dok Kia ima sedam godina bezbrižnosti. Kupci Civica mogu produžiti svoje jamstvo uz dodatnu cijenu. 

Ukupna ocjena za Hondu Civic: 84 / 100 – Deseta generacija Honde Civic odličan je alternativni izbor u hatchback klasi 


Zanimljive činjenice u vezi Honde 

Službeni slogan brenda Honda – U početku, dok je Honda promovirala motocikle, koristila je slogan “Najljepše ljude upoznaješ na Hondi”. Zatim je zamijenivši ovaj slogan, Honda predstavila svoj službeni slogan za sva vremena, “Snaga snova” (“The power of dreams”). 

Tko je osnovao Hondu? – Soichiro Honda bio je inženjer i istaknuti japanski vozač utrka koji je radio sa strašću i entuzijazmom na osnivanju ove automobilske korporacije. Njegov se pothvat temeljio na razvoju, proizvodnji i popravku bicikala i motocikala. Taj je pothvat nazvao Honda Technical Research Institute, koji je dvije godine kasnije počeo proizvoditi vlastite agregate. Ime mu je promijenjeno u Honda Motor Company. 

Honda S600 bio je Hondin prvi masovni automobil – S600 jako podsjeća na raniji model, Hondu S500, budući da je također dvosjed “roadster” (ili kabriolet). Također je bio dostupan u verziji fastback, što znači da je bio automobil sa stalno nagnutim stražnjim dijelom. 

Povijesna 1973. godina za Hondu Civic – Honda Civic lansirana je kao odgovor na krizu goriva te godine. Postao je jedan od automobila s najučinkovitijom potrošnjom goriva na tržištu, jer je mogao trošiti u ono vrijeme “samo” sedam litara na 100 kilometara na autocesti. 

Honda svake godine napravi više od 14 milijuna motora s unutarnjim izgaranjem – Honda je najveći proizvođač motocikala od 1959. godine. Danas tvrtka nije prepoznata samo kao proizvođač motocikala ili automobila, već je poznata i po proizvodnji specijalne opreme, raznih motora i brodske opreme. Honda je poznata po visokoj kulturi ekološke sigurnosti. 

Članak objavio Redakcija

Opel Corsa

Opel Corsa: Dojam je da je precijenjena

Mercedes A-klasa

Mercedes A-klasa: Unatoč nekim manama, isplati se kupiti