in

Alfa 145: Specifičnog zvuka koji je teško ponoviti

Crvena Alfa 145 na šljunku
Foto: Screenshot JayEmm on Cars

Alfa Romeo 145 je automobil koji je ostavio trajan trag u svijetu talijanske automobilske industrije. Predstavljen sredinom 1990-ih, ovaj kompaktni hatchback bio je dizajniran kako bi ponudio spoj sportskog duha, talijanskog dizajna i svakodnevne praktičnosti. Svojim jedinstvenim stilom, dinamičkim voznim karakteristikama i prepoznatljivom linijom, Alfa 145 osvojila je ljubitelje vožnje diljem Europe.

Danas je ovaj model, iako više nije u proizvodnji, još uvijek popularan među entuzijastima koji cijene spoj tradicije, brzine i elegancije koju Alfa Romeo donosi sa svakim svojim vozilom.

Povijest Alfe 145

Alfa Romeo 145 prvi je put predstavljena javnosti 1994. godine kao nasljednik modela Alfa Romeo 33, s ciljem da osvježi liniju kompaktnih automobila talijanskog proizvođača. Dizajnirana od strane poznatog talijanskog dizajnera Waltera de Silve, Alfa 145 bila je pravi odraz talijanskog stila i inovacija u svijetu automobila. Njena “kutijasta” silueta odskakala je od konkurencije, a kombinacija sportskog dizajna i praktičnosti privukla je velik broj vozača.

U početku, Alfa 145 je bila dostupna s benzinskim motorima bokser konfiguracije, naslijeđenim iz modela Alfa 33. Kasnije, sredinom 1990-ih, Alfa je odlučila modernizirati ponudu motora te su uvedeni Twin Spark motori, poznati po svojoj snazi i efikasnosti. Ti motori dodatno su pojačali sportski duh ovog automobila, što je bilo u skladu s reputacijom Alfa Romea kao proizvođača vozila s izuzetnim voznim karakteristikama.

Alfa 145 bila je dostupna u raznim verzijama, od osnovnih modela do snažnijih varijanti poput modela Quadrifoglio, koji su imali naglašene sportske elemente. Unatoč tome što je proizvodnja ovog modela završila 2001. godine, Alfa 145 ostala je u srcima ljubitelja talijanskih automobila. Danas je ovaj model prepoznat kao klasik i rado viđen na okupljanjima entuzijasta i automobilskih susretima diljem svijeta.

Crvena Alfa 145 na šljunku
Foto: Screenshot JayEmm on Cars

Motori

Alfa Romeo 145 bila je poznata po svojoj raznovrsnoj ponudi motora, koja je obuhvaćala sve, od ekonomičnih do sportskih varijanti, čime je privukla širok spektar vozača. Na početku proizvodnje, Alfa 145 koristila je već dokazane bokser motore, koji su naslijeđeni iz prethodnog modela Alfa 33. Ovi motori, poznati po svom niskom težištu i specifičnom zvuku, bili su dostupni u zapremninama od 1.3 L, 1.6 L i 1.7 L, pružajući solidne performanse u kombinaciji s prepoznatljivim Alfa DNA.

Međutim, u potrazi za modernizacijom i boljim performansama, Alfa je odlučila preći na svoje legendarne Twin Spark motore sredinom 1990-ih. Ovi motori su kombinirali snagu, efikasnost i inovativnu tehnologiju, uključujući dvostruke svjećice po cilindru i varijabilnu kontrolu ventila, što je značajno poboljšalo performanse. Twin Spark motori bili su dostupni u verzijama od 1.4 L, 1.6 L, 1.8 L i 2.0 L, s najjačim 2.0 Twin Spark motorom koji je bio rezerviran za sportske verzije poput Quadrifoglio. Ovaj motor je nudio snagu od 150 KS, čineći Alfu 145 izuzetno dinamičnim automobilom za svoje vrijeme.

Osim benzinskih motora, Alfa 145 je nudila i dizelsku verziju s 1.9 L turbodiesel motorom. Iako dizelske varijante nisu bile toliko popularne kao benzinske, nudile su veću ekonomičnost i bile su privlačne vozačima koji su tražili učinkovitost na dužim relacijama.

Sve u svemu, raznolika paleta motora, od bokser motora s karakterističnim zvukom do snažnih Twin Spark jedinica, učinila je Alfu 145 privlačnom opcijom za vozače koji su tražili kombinaciju sportskih performansi i svakodnevne upotrebljivosti.

Vožnja

Vožnja Alfa Romeo 145 opisana je kao jedno od najvažnijih iskustava koje ovaj automobil pruža, i to je aspekt u kojem je automobil briljirao u odnosu na mnoge svoje konkurente. Alfa Romeo poznata je po vozilima koja vozačima nude pravi užitak za volanom, a Alfa 145 nije bila iznimka. Evo što su vozači najčešće isticali kada je riječ o vožnji:

  1. Sportski osjećaj: Alfa 145 nudi dinamično i sportsko iskustvo vožnje, osobito s Twin Spark motorima. Odziv motora bio je oštar i brz, što je omogućavalo brze promjene brzina i iznimnu upravljivost. Vozači su isticali da automobil pruža vrlo direktan kontakt s cestom, čineći svaku vožnju angažirajućom. Zavojite ceste bile su teren na kojem je Alfa 145 briljirala, zahvaljujući dobro postavljenom ovjesu i uravnoteženom međuosovinskom razmaku.
  2. Precizno upravljanje: Zahvaljujući McPhersonovom ovjesu sprijeda i polunezavisnom ovjesu straga, Alfa 145 nudi precizno upravljanje koje omogućava vozaču da točno osjeti što se događa ispod kotača. Ovo je posebno cijenjeno kod sportskih vozača, koji su željeli automobil koji reagira na svaki njihov pokret. Upravljanje je lagano i precizno, što vožnju čini užitkom, osobito na bržim, zavojitim cestama.
  3. Vozna dinamika: Alfa 145 nije samo brza u ravnim linijama, već je također vrlo stabilna u zavojima. Ovo je omogućeno ne samo ovjesom, već i raspodjelom težine te nižim težištem zahvaljujući bokser motorima u ranijim verzijama. Dinamična vožnja s minimalnim nagibima u zavojima činila je Alfu 145 idealnim izborom za entuzijaste koji su tražili automobil s više karaktera u vožnji.
  4. Komfor i stabilnost: Iako je sportski orijentirana, Alfa 145 također nudi iznenađujuću udobnost u vožnji. Vozilo se dobro ponaša na različitim vrstama cesta, a unutrašnja izolacija omogućava prilično tihu vožnju, iako sportski zvuk motora ostaje prisutan, što dodatno povećava doživljaj vožnje. Stabilnost na autocesti također je bila na visokoj razini, čineći je pogodnom i za duža putovanja.
  5. Performanse motora: Twin Spark motori, posebno verzije s 1.8 i 2.0 L zapremnine, pružale su izvanredne performanse za svoj segment. Brzo ubrzanje, upareno s brzim odazivom na gas, činilo je vožnju ovim automobilom vrlo dinamičnom. Vozači su hvalili glatko prebacivanje brzina i mogućnost postizanja visokih brzina bez gubitka kontrole nad vozilom.
  6. Kočenje i sigurnost: Alfa 145 je opremljena ABS sustavom, što je za 1990-te godine bio značajan sigurnosni dodatak. Kočioni sustav bio je izuzetno responsivan, omogućavajući kratke zaustavne putove i sigurnost u iznenadnim situacijama.

Ukratko, vožnja Alfa Romeo 145 bila je iskustvo koje je spajalo sportski karakter, agilnost i udobnost. Mnogi vlasnici naglašavaju da je ovaj automobil nudio osjećaj povezanosti s cestom koji je rijetko pronađen u konkurenciji, posebno u tom cjenovnom rangu, čime je osvojio srca brojnih vozača entuzijasta.

Crvena Alfa Romeo 145 u vožnji
Foto: Screenshot JayEmm on Cars

Dimenzije

Alfa Romeo 145, kao kompaktni hatchback, bila je dizajnirana s dimenzijama koje su omogućavale jednostavno upravljanje u urbanim sredinama, dok je istovremeno pružala dovoljno prostora za putnike i prtljagu. Dimenzije su bile sljedeće:

  • Dužina: 4.090 mm
  • Širina: 1.710 mm
  • Visina: 1.420 mm
  • Međuosovinski razmak: 2.540 mm
  • Masa: Ovisno o verziji, težina se kretala između 1.150 kg i 1.280 kg

Ove dimenzije su Alfu 145 činile kompaktnim, ali prostranim automobilom unutar svoje klase. S dovoljno prostora za pet putnika i solidnim prtljažnikom, koji je imao kapacitet od 320 litara, Alfa 145 bila je idealna za svakodnevnu upotrebu, dok je zahvaljujući svom dizajnu pružala osjećaj stabilnosti i agilnosti na cesti.

Alfa 145 cijena

Kada je Alfa Romeo 145 bila nova na tržištu sredinom i krajem 1990-ih, njezina cijena varirala je ovisno o verziji, opremi i motoru. U to vrijeme, osnovni modeli s manjim motorima, poput 1.4 ili 1.6 verzija, mogli su se kupiti po cijeni od otprilike 12.000 do 15.000 eura. Jače verzije, poput modela opremljenih 2.0 Twin Spark motorom ili sportske Quadrifoglio verzije, dosezale su cijene i do 20.000 eura.

Danas, s obzirom na to da se Alfa 145 više ne proizvodi, njezina cijena ovisi o stanju vozila, kilometraži i očuvanosti. Na tržištu rabljenih automobila cijene se obično kreću od nekoliko stotina do nekoliko tisuća eura, s tim da rijetke i dobro očuvane verzije, posebice sportski modeli, mogu doseći i veće vrijednosti među kolekcionarima.

Tehnologije

Alfa Romeo 145, iako kompaktni automobil iz 1990-ih, uključivala je napredne tehnologije za to vrijeme, koje su pridonijele njenoj reputaciji kao vozila koje nudi dinamične performanse i udobnost. Neke od ključnih tehnologija koje su ugrađene u ovaj model uključuju:

  1. Twin Spark tehnologija: Alfa Romeo 145 je koristila legendarne Twin Spark motore, koji su imali dvostruke svjećice po cilindru. Ova tehnologija omogućila je efikasniju sagorijevanje goriva, što je rezultiralo boljom potrošnjom i poboljšanim performansama. Uz to, Twin Spark motori su poznati po dinamičnom voznom iskustvu i brzom odazivu.
  2. Napredna kontrola ovjesa: Alfa 145 bila je opremljena McPhersonovim ovjesom sprijeda i polunezavisnim ovjesom straga, što je omogućavalo precizno upravljanje i udobnost na cestama. Ovo je bilo ključno za sportski osjećaj vožnje koji je karakterističan za Alfa Romeo vozila.
  3. ABS sustav: Kako bi se povećala sigurnost na cesti, Alfa 145 bila je opremljena ABS (Anti-lock Braking System) sustavom koji je sprječavao blokiranje kotača tijekom kočenja, čime se poboljšavala kontrola nad vozilom, posebice u uvjetima smanjenog prianjanja.
  4. Zračni jastuci: Kasnije verzije Alfa 145 dolazile su sa zračnim jastucima za vozača i suvozača, čime se poboljšala razina sigurnosti u slučaju sudara, što je bilo posebno važno za standarde 1990-ih.
  5. Elektronska kontrola motora: Motori u Alfa 145 su koristili elektronski sustav ubrizgavanja goriva i kontrolu motora, što je osiguralo bolju optimizaciju performansi, potrošnje goriva i smanjenje emisije štetnih plinova.
  6. Klima uređaj i električni prozori: Alfa 145 je također bila dostupna s opcijama poput klima uređaja, električnih prozora i ogledala, što je doprinijelo većem komforu unutar vozila i činilo ga modernim za to doba.

Sve ove tehnologije doprinijele su da Alfa Romeo 145 bude prepoznata kao kompaktni automobil s naprednim tehničkim rješenjima, posebno privlačan vozačima koji su tražili spoj sportskih performansi i moderne udobnosti.

Unutrašnjost Alfe Romeo 145
Foto: Screenshot JayEmm on Cars

Alfa 145 iskustva

Iskustva vlasnika i vozača Alfa Romeo 145 uglavnom su pozitivna, a često su isticali jedinstven osjećaj vožnje, prepoznatljiv dizajn te sportski karakter vozila. Evo nekoliko ključnih dojmova koji su se često spominjali:

  1. Vozne karakteristike: Vozači Alfa 145 često hvale dinamične performanse i osjećaj povezanosti s cestom. Twin Spark motori posebno su istaknuti kao iznimno responsivni i zabavni za vožnju. Alfa Romeo je poznata po tome što vozačima nudi sportski osjećaj za volanom, a Alfa 145 nije bila iznimka. Mnogi vozači spominju odličnu ravnotežu između agilnosti i stabilnosti, posebno na zavojitim cestama.
  2. Dizajn: Alfa 145 ostavila je snažan dojam svojim neobičnim, ali upečatljivim dizajnom. Iako je njen “kutijasti” izgled možda bio kontroverzan u svoje vrijeme, ljubitelji Alfe cijene tu posebnost i talijanski stil. Iznutra, vozilo je nudilo solidnu ergonomiju i kvalitetne materijale, s detaljima koji su odavali dojam luksuza.
  3. Pouzdanost i održavanje: Iako je Alfa 145 pružala iznimno iskustvo vožnje, neki vlasnici su prijavljivali izazove vezane uz pouzdanost i troškove održavanja. Električni problemi i mehaničke poteškoće nisu bili rijetki kod određenih modela, što je zahtijevalo redovno održavanje i pažnju. Međutim, ljubitelji Alfe često tvrde da je iskustvo vožnje vrijedno tih izazova, a mnogi su spremni ulagati u održavanje kako bi zadržali performanse i dugovječnost svojih vozila.
  4. Udobnost: Iako je Alfa 145 primarno orijentirana na sportsku vožnju, mnogi vozači navode da je udobnost unutar kabine zadovoljavajuća, s dovoljno prostora za putnike i prtljagu. Klima uređaj i druge opcije unutar vozila pridonijele su većem komforu, osobito kod dužih vožnji.
  5. Potrošnja goriva: Iskustva s potrošnjom goriva variraju, ovisno o motoru. Manji motori, poput 1.4 i 1.6 verzija, pružali su pristojnu potrošnju u gradskoj vožnji, dok su jači motori, kao što je 2.0 Twin Spark, trošili nešto više goriva, pogotovo ako su korišteni na način koji naglašava sportski karakter automobila.

Sveukupno, Alfa 145 ostavila je snažan dojam na vozače koji cijene sportski duh, dizajn i talijanski šarm, čak i uz povremene izazove s održavanjem. Automobil je postao popularan među entuzijastima, a ljubitelji Alfa Romea rado ga uspoređuju s drugim legendarnim modelima marke.

Konkurenti

Alfa Romeo 145, kao kompaktni hatchback sredinom 1990-ih, natjecala se na tržištu s brojnim konkurentima iz iste klase, koji su nudili slične značajke u pogledu performansi, dizajna i praktičnosti. Neki od glavnih konkurenata tog vremena uključuju:

  1. Volkswagen Golf
    Volkswagen Golf, posebno njegova treća i četvrta generacija, bio je jedan od najjačih konkurenata Alfa 145. Golf je bio poznat po svojoj kvaliteti izrade, pouzdanosti i praktičnosti, što ga je činilo popularnim izborom među vozačima. Iako nije nudio isti sportski duh kao Alfa, Golf je privukao širok raspon kupaca svojim svestranim performansama i ekonomičnim motorima.
  2. Ford Escort
    Ford Escort, jedan od najprodavanijih automobila u Europi tijekom 1990-ih, također je bio ozbiljan konkurent Alfi 145. S bogatom ponudom benzinskih i dizelskih motora, Escort je nudio dobar omjer cijene i kvalitete. Iako nije imao toliko sportski karakter, bio je popularan zbog svoje pouzdanosti, prostranosti i jednostavnosti održavanja.
  3. Peugeot 306
    Peugeot 306 bio je jedan od najprepoznatljivijih francuskih hatchbackova tog doba. Njegov elegantan dizajn, udobnost i vozne karakteristike učinili su ga izuzetno konkurentnim u svojoj klasi. Peugeot 306 GTi varijanta, sa sportskim motorom, bila je izravni konkurent sportskim verzijama Alfa 145, poput modela Quadrifoglio.
  4. Renault Megane
    Renault Megane, predstavljen 1995. godine, brzo je postao popularan izbor među vozačima koji su tražili praktičan, ali stilski hatchback. Njegova inovativna sigurnosna oprema i prostrana unutrašnjost privukli su brojne kupce, dok su sportske verzije poput Megane Coupe i kasnije Megane RS ciljale na tržište sportskih hatchbackova, u kojem je bila i Alfa 145.
  5. Honda Civic
    Honda Civic je svojim agresivnijim dizajnom i pouzdanim motorima bila ozbiljan konkurent Alfi 145. Civic je bio poznat po svojoj trajnosti, a verzije s VTEC motorom posebno su bile privlačne vozačima koji su tražili sportske performanse. Ovaj japanski kompaktni automobil nudio je sličan osjećaj sportskog duha, ali s naglaskom na dugovječnost i jednostavnost održavanja.
  6. Opel Astra
    Opel Astra bila je još jedan konkurent u kompaktnoj klasi, poznata po svojoj širokoj ponudi motora i varijacija karoserije. Astra je privukla vozače koji su tražili pouzdan i praktičan automobil, a sportske verzije, poput Astra GSi, bile su odgovor na Alfinu Twin Spark tehnologiju.
  7. Fiat Bravo/Brava
    Fiat Bravo i Brava, modeli koji su dijelili mnogo komponenti s Alfa 145, također su bili direktni konkurenti unutar Fiat grupe. Bravo je bio sportski orijentiran hatchback, dok je Brava nudila nešto prostraniju karoseriju s pet vrata. Ova dva modela dijelila su sličnu tehničku osnovu, ali su nudili nešto pristupačniju alternativu u odnosu na Alfu 145.

Svaki od ovih konkurenata nudio je specifične prednosti, bilo da je riječ o pouzdanosti, sportskoj vožnji ili praktičnosti. Međutim, Alfa 145 se istaknula svojim jedinstvenim dizajnom, sportskim performansama i neponovljivim talijanskim šarmom, što je privuklo vozače koji su tražili nešto više od prosječnog kompaktnog automobila.

Članak objavio Redakcija

singapur f1

Po čemu je posebna utrka Formule 1 u Singapuru?

Volvo V90 Estate parkiran na cesti

Volvo V90: Ljepši od Mercedes E-klasa Estatea