in

Mercedes W140: Jedan od najluksuznijih automobila ikada

Crni Mercedes W140 parkiran na cesti
Foto: Wikimedia Commons

Mercedes W140, poznatiji kao “S-klasa”, predstavlja sinonim za luksuz, inovaciju i vrhunsku njemačku inženjersku preciznost. Ovaj model, proizveden između 1991. i 1998. godine, obilježio je jednu od najvažnijih era Mercedesa te postao simbol prestiža i udobnosti. Osim što je bio tehnološki napredan za svoje vrijeme, W140 je također bio prepoznatljiv po svojoj robusnoj i elegantnoj liniji, ali i po naprednim sigurnosnim sustavima koji su kasnije postali standard u automobilskoj industriji.

Neki ga smatraju jednim od najluksuznijih automobila ikad proizvedenih, a mnogi ga i danas cijene zbog kvalitete izrade i trajnosti.

Povijest Mercedesa W140

Povijest Mercedesa W140 počinje krajem 1980-ih, kada je Mercedes-Benz krenuo s razvojem nove generacije svoje prestižne S-klase. W140 zamijenio je prethodni model W126, a cilj je bio stvoriti vozilo koje će postaviti nove standarde u pogledu luksuza, sigurnosti i tehnologije. Razvoj ovog modela trajao je gotovo deset godina, a proizvodnja je započela 1991. godine.

W140 je bio značajan ne samo zbog svoje veličine, već i zbog inovacija koje je donio. Njemački inženjeri su ga dizajnirali kao automobil s visokim fokusom na udobnost i sigurnost, a jedan od prvih sustava koje je uveo bio je ESP (elektronički program stabilnosti), koji je postao ključna značajka u industriji. Također je bio jedan od prvih automobila opremljenih dvostrukim staklima, čime se poboljšala zvučna izolacija.

Ovaj model bio je dostupan u nekoliko varijanti, uključujući limuzine i coupe verzije, a raspon motora obuhvaćao je sve od šestocilindričnih do V12 agregata. W140 je također uveo inovacije poput električno podesivih stražnjih sjedala, grijanja sjedala i sustava za parkiranje s osjetnicima. Među korisnicima je stekao reputaciju “tenka” zbog svoje izdržljivosti i kvalitete izrade, ali i zbog svoje težine i veličine.

Premda je W140 bio jedan od najluksuznijih automobila svog vremena, kritike su se često odnosile na njegovu težinu i visoku cijenu održavanja. Ipak, to ga nije spriječilo da postane kultni model među kolekcionarima i ljubiteljima automobila, a i danas ga mnogi cijene zbog njegove izvanredne udobnosti, kvalitete vožnje i bezvremenskog dizajna.

Crni Mercedes W140 iz 1995. godine
Foto: The SLSHOP

Motori

Mercedes W140 bio je dostupan s raznolikim rasponom motora, od štedljivih šestocilindričnih agregata do moćnih V12 motora, kako bi zadovoljio različite potrebe i želje kupaca. Ovaj model nudio je sofisticiranu tehnologiju i performanse u skladu s očekivanjima jednog od najluksuznijih automobila tog vremena.

6-cilindrični motori:

Najpristupačniji motori u ponudi bili su redni 6-cilindrični motori, koji su se našli u modelima poput 300 SE/SEL i S 320. Ovi motori su nudili dobru ravnotežu između performansi i ekonomičnosti. Na primjer, M104 3.2-litreni motor razvijao je oko 231 KS, što je omogućavalo respektabilne performanse uz relativno umjerenu potrošnju goriva za tako veliki automobil.

8-cilindrični motori:

Za one koji su željeli više snage, tu su bili V8 motori. Najpopularniji među njima bio je 4.2-litreni V8 motor (M119) koji se koristio u modelima 400 SE/SEL i kasnije S 420, s maksimalnom snagom od oko 279 KS. Postojao je i veći, 5.0-litreni V8 motor, ugrađivan u modele 500 SE/SEL i S 500, koji je nudio impresivnih 326 KS, omogućavajući W140 da dostigne visoke brzine s lakoćom.

V12 motori:

Najimpresivnija i najluksuznija opcija bio je 6.0-litreni V12 motor (M120), koji se nalazio u modelu 600 SE/SEL (kasnije S 600). Ovaj motor razvijao je čak 394 KS, čime je Mercedes W140 postao prava luksuzna krstarica s nevjerojatnim performansama. V12 motor je bio simbol prestiža i tehnološke superiornosti, a modeli opremljeni ovim agregatom pružali su vrhunski komfor i snagu.

Dizelski motori:

Mercedes je ponudio i dizelske verzije, poput 300 SD i S 350 Turbodiesel, koje su bile popularne zbog svoje ekonomičnosti i izdržljivosti. Iako nisu bili snažni kao benzinski motori, dizelske verzije bile su cijenjene zbog niske potrošnje i dugovječnosti, posebno među poslovnim korisnicima koji su trebali pouzdana vozila za duge vožnje.

Vožnja

Vožnja Mercedesa W140 bila je pravo iskustvo luksuza, stabilnosti i udobnosti, zbog čega je ovaj model stekao kultni status među automobilskim entuzijastima. S-klasa W140 bila je dizajnirana da pruži neusporedivu razinu udobnosti, kako za vozača, tako i za putnike, a zbog brojnih tehnoloških inovacija, vožnja ovim automobilom bila je iznimno uglađena i tiha.

Udobnost i stabilnost:

Jedan od najistaknutijih aspekata vožnje W140 bio je osjećaj potpune izoliranosti od vanjskih utjecaja. To je djelomično postignuto pomoću dvostrukih stakala, koja su smanjila buku iz okoline, čineći kabinu gotovo potpuno tihom. Također, vozilo je imalo napredne sustave ovjesa koji su omogućili da automobil klizi preko neravnina na cesti, pružajući izuzetno ugodnu vožnju, čak i na dužim putovanjima.

Težina i robusnost W140 pružali su osjećaj sigurnosti i stabilnosti, osobito na autocestama. Tehnički napredak, poput adaptivnog ovjesa, omogućavao je vozaču kontrolu nad automobilom u svim uvjetima, dok je masa vozila pridonijela osjećaju solidnosti i pouzdanosti.

Performanse:

Bez obzira na izbor motora, Mercedes W140 je pružao izuzetne performanse. V6 i V8 motori nudili su dovoljno snage za svakodnevnu vožnju, dok su snažni V12 motori omogućavali impresivna ubrzanja i lako postizanje visokih brzina. V12 verzije bile su posebno cijenjene zbog svojih glatkih i snažnih performansi, što je vožnju činilo izuzetno ugodnom, čak i pri velikim brzinama.

Sigurnost i tehnologija:

Mercedes W140 bio je pionir u primjeni naprednih sigurnosnih tehnologija. Elektronički sustav stabilnosti (ESP) i ABS pomogli su u zadržavanju potpune kontrole nad automobilom u teškim uvjetima vožnje. Također, W140 je prvi model koji je uveo parkirne senzore, što je olakšavalo parkiranje, posebno zbog velike veličine automobila. Ovi senzori su vozaču omogućili lakše upravljanje automobilom u uskim prostorima, što je bilo izuzetno korisno s obzirom na njegove dimenzije.

Manevriranje:

Iako je W140 bio izuzetno velik i težak automobil, upravljanje njime bilo je iznenađujuće lako, posebno zbog hidraulički podesivog servo upravljača. Upravljač je bio lagan, ali precizan, čime se olakšavalo manevriranje u gradskim uvjetima, unatoč impresivnim dimenzijama vozila.

Mercedes W140 dimenzije

Mercedes W140 bio je poznat po svojim impresivnim dimenzijama, što je doprinijelo njegovom luksuznom izgledu, prostranosti i osjećaju sigurnosti. Ove dimenzije bile su ključne za stvaranje prostrane unutrašnjosti i iznimne udobnosti, kako za vozača, tako i za putnike. Postojale su dvije verzije, standardna i produžena (Lang verzija), koje su nudile dodatni prostor za stražnje putnike.

Osnovne dimenzije Mercedesa W140:

  • Dužina:
  • Standardna verzija: približno 5.113 mm
  • Lang verzija (produžena): približno 5.213 mm
  • Širina: 1.886 mm
  • Visina: 1.486 mm
  • Međuosovinski razmak:
  • Standardna verzija: 3.039 mm
  • Lang verzija: 3.139 mm
  • Težina: Ovisno o verziji i motoru, težina W140 kretala se između 1.960 kg i 2.250 kg.

Prostranost:

Zahvaljujući velikom međuosovinskom razmaku i masivnoj konstrukciji, unutrašnjost W140 nudila je izuzetno prostran prostor za putnike, posebno u Lang verziji, koja je omogućavala dodatnih 10 cm prostora za noge straga. Vozači i putnici uživali su u luksuznom i udobnom okruženju, s obiljem prostora za glavu, ramena i noge.

Prtljažnik:

W140 je imao velik i prostran prtljažnik, s kapacitetom od oko 525 litara, što je bilo više nego dovoljno za duga putovanja s prtljagom. Ovaj prostor je dodatno naglašavao praktičnost ovog luksuznog modela, jer je omogućavao da W140 bude funkcionalan, uz sav luksuz koji je nudio.

Cijena

Cijena Mercedesa W140 varirala je ovisno o modelu, opremi i odabranoj verziji motora. Kao jedan od najluksuznijih automobila svog vremena, W140 bio je iznimno skup, te je bio dostupan samo za klijentelu koja je mogla priuštiti prestiž i luksuz koji je ovaj automobil pružao.

Početna cijena:

Kada je W140 prvi put lansiran 1991. godine, njegova osnovna cijena kretala se od oko 60.000 do 70.000 eura za osnovne modele, kao što su 300 SE i S 320. Cijene su rasle ovisno o snazi motora i razini luksuza.

V8 i V12 modeli:

Modeli opremljeni V8 motorima, poput 500 SE i S 500, koštali su između 90.000 i 120.000 eura, dok su najluksuzniji modeli s V12 motorima, poput 600 SE/SEL (kasnije S 600), prelazili 150.000 eura, što je W140 učinilo jednim od najskupljih automobila na tržištu u to vrijeme.

Tehnologije

Unutrašnjost Mercedesa W140
Foto: The Most Beautiful World

Mercedes W140 bio je prepun naprednih tehnologija koje su ga postavile kao lidera u industriji i postavile standarde za buduće luksuzne automobile. Mnoge inovacije koje su prvi put uvedene u W140 kasnije su postale standard u automobilskoj industriji. Te tehnologije su bile usmjerene na poboljšanje udobnosti, sigurnosti, performansi i korisničkog iskustva.

1. Elektronički program stabilnosti (ESP):

Mercedes W140 bio je jedan od prvih automobila koji je uveo ESP (Elektronički program stabilnosti), sustav koji pomaže vozaču da zadrži kontrolu nad automobilom u uvjetima smanjene trakcije. ESP automatski detektira gubitak kontrole i prilagođava snagu motora te primjenjuje kočnice na pojedinačne kotače kako bi stabilizirao vozilo, što značajno povećava sigurnost.

2. Parkirni senzori (Parktronic):

Jedna od inovacija koja je ušla u široku primjenu bila je uvođenje Parktronic sustava. Ovi senzori su vozačima olakšavali parkiranje velikog W140 pomoću niza ultrazvučnih senzora koji su detektirali prepreke ispred i iza automobila, upozoravajući vozača na njih. Ovo je bila revolucija u praktičnosti parkiranja, osobito za veliki luksuzni sedan.

3. Dvostruka stakla:

Jedna od prepoznatljivih značajki Mercedesa W140 bila su dvostruka stakla, što je omogućilo gotovo potpunu izolaciju zvuka iz vanjskog okruženja. Ova tehnologija je drastično smanjila buku unutar kabine, stvarajući iznimno tihu i ugodnu vožnju čak i pri većim brzinama, čime se povećala razina luksuza i komfora za putnike.

4. Električno podesiva sjedala s memorijom:

W140 je također bio opremljen naprednim električnim sjedalama koja su imala funkciju memoriranja položaja vozačevog sjedala. Ova funkcija omogućila je vozačima i putnicima da pohrane svoje omiljene pozicije sjedala i lako ih ponovno aktiviraju. Uz to, stražnja sjedala također su bila dostupna s električnim podešavanjem u luksuznijim modelima.

5. Sustav za meko zatvaranje vrata i prtljažnika:

Još jedna inovacija bila je sustav za meko zatvaranje vrata i prtljažnika. Umjesto da se vrata ili prtljažnik silovito zatvaraju, W140 je imao motorizirani sustav koji je automatski povlačio vrata ili prtljažnik do kraja, osiguravajući tihi i luksuzni način zatvaranja.

Mercedes W140 iskustva

Iskustva vlasnika i vozača Mercedesa W140 su u velikoj mjeri pozitivna, pri čemu se ovaj model često opisuje kao jedan od najudobnijih, najpouzdanijih i tehnološki najnaprednijih automobila svog vremena. Iako je automobil proizveden između 1991. i 1998. godine, mnogi ga i danas cijene zbog njegovih jedinstvenih kvaliteta.

1. Udobnost i luksuz:

Jedan od najistaknutijih dojmova koji se često spominje je nevjerojatna udobnost vožnje. Vozači navode da je W140 pravi “leteći tepih”, zahvaljujući izvanrednom ovjesu i vrhunskoj izolaciji od buke. Kabina je prostrana i luksuzna, s kvalitetnim materijalima poput drvenih umetaka i meke kože. Električno podesiva sjedala s memorijom, dvostruka zona klima uređaja i sofisticirani audio sustav doprinose sveukupnom osjećaju raskoši.

2. Vrhunska sigurnost:

Vozači hvale Mercedes W140 zbog sigurnosnih značajki koje su u ono vrijeme bile ispred svog vremena, kao što su ESP, ABS i zračni jastuci. Iako su danas ove tehnologije standardne, vozači iz 1990-ih godina doživljavali su ih kao revolucionarne, čime je W140 postao poznat po pružanju iznimne sigurnosti u vožnji. Ovaj automobil je bio sinonim za sigurnost na cesti, što je značajno doprinosilo njegovoj popularnosti među poslovnim ljudima i vozačima dugih relacija.

3. Performanse:

Vlasnici ističu impresivne performanse, osobito kod modela opremljenih V8 i V12 motorima. Iako su šestocilindrični modeli pružali dovoljno snage za svakodnevnu vožnju, V8 i V12 motori su nudili izvanredne performanse, omogućavajući W140 da lako postigne velike brzine na autocesti, a pritom zadrži iznimno glatku i stabilnu vožnju. V12 verzije, poput S 600, posebno su cijenjene zbog svoje snage i luksuza, uz napomenu da se radi o automobilima koji su “pravi užitak za vožnju.”

4. Pouzdanost i trajnost:

Iskustva vlasnika ukazuju na izvanrednu pouzdanost W140. Vozači navode da je ovaj automobil izuzetno izdržljiv i da, uz redovito održavanje, može trajati desetljećima. Mnogi ga uspoređuju s “tenkom” zbog njegove robusne konstrukcije i visokokvalitetnih dijelova. Također, vlasnici cijene kvalitetu izrade, uz napomenu da su mehanički dijelovi vrlo izdržljivi, a elektronika pouzdana. Međutim, zbog napredne tehnologije, troškovi održavanja mogu biti visoki, osobito kod V12 modela, pa vlasnici naglašavaju važnost redovitog servisa.

5. Negativna iskustva – cijena održavanja i potrošnja goriva:

Iako W140 ima brojne prednosti, neki vlasnici spominju visoku cijenu održavanja kao potencijalni nedostatak. Dijelovi, osobito za napredne elektronske sustave i motore poput V12, mogu biti skupi, a zamjena ovih dijelova može biti složena. Osim toga, potrošnja goriva, posebno kod većih motora, može biti prilično visoka, što ovaj automobil čini manje praktičnim za svakodnevnu vožnju u današnjim uvjetima visokih cijena goriva.

6. Kultni status i nostalgija:

Unatoč nekim praktičnim izazovima, W140 je stekao kultni status među ljubiteljima automobila. Vozači koji su imali priliku voziti ili posjedovati ovaj model govore o njemu s nostalgijom, često ga smatrajući jednim od najboljih automobila koje je Mercedes ikada proizveo. Njegova bezvremenska elegancija, udobnost i tehnološke inovacije i dalje ga čine poželjnim vozilom među kolekcionarima i entuzijastima.

Konkurenti

Mercedes W140 je bio na vrhu luksuzne automobilske klase tijekom 1990-ih, ali je imao nekoliko izravnih konkurenata koji su se također borili za prestiž na tržištu. Ovi konkurenti nudili su sličan nivo luksuza, tehnologije i performansi, te su često uspoređivani s W140 u pogledu udobnosti, sigurnosti i inovacija.

1. BMW Serije 7 (E32 i E38)

Jedan od glavnih konkurenata Mercedesa W140 bio je BMW Serije 7, konkretno modeli E32 (proizvođen od 1986. do 1994.) i E38 (proizvođen od 1994. do 2001.). BMW je s ovim modelima ciljao na luksuzne kupce koji su tražili sportski duh u kombinaciji s udobnošću i tehnologijom.

  • E32 je uveo značajke poput elektroničke kontrole prigušivanja i naprednog sustava grijanja sjedala. Snažni V12 motor, sličan onome u W140, bio je dostupan u verziji 750i.
  • E38 je bio napredniji u pogledu dizajna, sportskih performansi i tehnologije, nudeći opcije poput satelitske navigacije i sustava za noćnu viziju.

BMW Serije 7 nudio je više dinamične vožnje, dok je W140 bio poznat po svojoj udobnosti i robusnosti, pa su mnogi vozači birali između sportskog karaktera BMW-a i luksuza Mercedesa.

2. Audi V8 / Audi A8 (D2)

Audi je na tržište luksuznih automobila ušao sa svojim Audi V8 modelom, proizvedenim od 1988. do 1993. godine, koji je bio prethodnik modernijeg i naprednijeg Audi A8 (D2), lansiranog 1994. godine.

  • Audi V8 je bio luksuzni sedan s naglaskom na pogon na sve kotače (Quattro), čime je nudio superiornu trakciju i sigurnost u svim vremenskim uvjetima. Iako nije imao istu prestižnu povijest kao Mercedes ili BMW, Audi je s V8 i kasnije s A8 modelom postao značajan igrač na tržištu luksuznih automobila.
  • Audi A8 (D2) bio je jedan od prvih automobila izrađenih u potpunosti od aluminija, što mu je omogućilo lakšu težinu u usporedbi s konkurentima. Iako nije bio toliko prostran kao W140, A8 je bio visoko cijenjen zbog tehnologije i inovacija.

3. Jaguar XJ (XJ40 i X300)

Jaguar XJ bio je britanski konkurent Mercedesa W140, s modelima XJ40 (1986.-1994.) i X300 (1994.-1997.). Jaguar se uvijek fokusirao na pružanje luksuzne vožnje s naglaskom na eleganciju i stil, a XJ je bio poznat po svom elegantnom i tradicionalnom britanskom dizajnu.

  • XJ40 je bio prvi Jaguarov model opremljen elektronskim instrumentima, što je predstavljalo veliki napredak za marku. Iako je imao manju masu u usporedbi s W140, bio je cijenjen zbog luksuznog interijera i udobne vožnje.
  • X300, koji je zamijenio XJ40, bio je dodatno moderniziran, ali je i dalje zadržao klasičan Jaguarov stil s puno kože i drveta u unutrašnjosti.

Jaguar XJ je imao poseban šarm i stil, privlačeći one koji su cijenili britanski luksuz, no nije bio toliko tehnološki napredan kao Mercedes W140.

Mercedes W140 suočio se s jakom konkurencijom u luksuznom segmentu, ali se izdvajao po svojim inovacijama, vrhunskoj udobnosti i tehnološkom napretku. Dok su BMW Serije 7 i Audi A8 nudili sportske performanse i napredne tehnologije, a Lexus LS400 vrhunsku pouzdanost po povoljnijoj cijeni, W140 je ostao ikona luksuza, poznat po robusnosti, sigurnosti i dugovječnosti.

Članak objavio Luka Petkovic

Toyota MR2

Toyota MR2: Ikona među malim sportskim automobilima

Slika prikazuje što se sve gleda na tehničkom pregledu vozila, uključujući ključne dijelove i postupke.

Što se sve gleda na tehničkom pregledu vozila? Kompletna lista