in

Mitsubishi Pajero: ‘Mačka’ stara preko 4 desetljeća

Bijeli Mitsubishi Pajero na planinskom terenu
Foto: Youproduction / Shutterstock.com

Mitsubishi Pajero jedan je od najprepoznatljivijih i najomiljenijih SUV vozila u svijetu automobila. Od svog debija 1982. godine, ovaj terenac japanskog proizvođača Mitsubishi Motors stekao je status legende zahvaljujući svojoj izvanrednoj izdržljivosti, pouzdanosti i performansama na svim vrstama terena. Nazvan po Pampas mačku (Leopardus pajeros), maloj divljoj mački iz Južne Amerike, Pajero je postao sinonim za pustolovni duh i neustrašivo istraživanje.

Mitsubishi Pajero ističe se svojim robusnim dizajnom, naprednim pogonskim sustavima i inovativnim tehničkim rješenjima koja su ga učinila omiljenim izborom za ljubitelje off-road vožnje, ali i za obitelji koje traže sigurno i prostrano vozilo za svakodnevnu upotrebu. Kroz svoje brojne generacije, Pajero je kontinuirano unapređivan, prateći moderne trendove u automobilskoj industriji, ali i ostajući vjeran svojim korijenima kao pravi terenski automobil.

Ovaj pregled pruža osnovne informacije o Mitsubishi Pajeru i postavlja temelje za detaljnije istraživanje njegovih tehničkih karakteristika, povijesti razvoja, značajnih modela i uspjeha na svjetskim automobilističkim natjecanjima.

Povijest Mitsubishi Pajera

Mitsubishi Pajero, poznat i pod imenima Montero i Shogun na različitim tržištima, debitirao je 1982. godine, označivši početak nove ere za Mitsubishi Motors u segmentu sportskih terenaca (SUV). Pajero je brzo stekao reputaciju zahvaljujući svojoj robusnosti, izdržljivosti i sposobnosti da savlada i najteže terenske izazove. Povijest ovog kultnog vozila može se podijeliti na nekoliko ključnih faza, koje prate njegov razvoj i evoluciju kroz desetljeća.

Prva generacija (1982. – 1991.)

Prva generacija Pajera predstavljena je 1982. godine na Tokijskom salonu automobila. Ovaj model dolazio je u tri karoserijske izvedbe: kratki, srednji i dugi međuosovinski razmak. Inovacije kao što su neovisni prednji ovjes i Super Select 4WD sustav postavile su standarde u SUV segmentu. Mitsubishi Pajero ubrzo je postao popularan i u civilnoj i u vojnoj uporabi, a dokazao se i na reliju Dakar, gdje je ostvario izvanredne rezultate.

Druga generacija (1991. – 1999.)

Druga generacija, predstavljena 1991. godine, donijela je brojna poboljšanja, uključujući sofisticiraniji dizajn i naprednije tehničke karakteristike. Ovaj model bio je opremljen Multi-Mode ABS sustavom, što je dodatno poboljšalo sigurnost i upravljivost. Druga generacija Pajera nastavila je dominirati na reliju Dakar, gdje je osvojila nekoliko pobjeda, učvrstivši svoju reputaciju kao jedno od najizdržljivijih terenskih vozila.

Treća generacija (1999. – 2006.)

Treća generacija Pajera lansirana je 1999. godine, donoseći moderniji dizajn i još napredniju tehnologiju. Aluminijska monokok karoserija i potpuno neovisni ovjes bili su među ključnim inovacijama koje su ovaj model učinile lakšim, čvršćim i upravljivijim. Ovaj period također je obilježen daljnjim uspjesima na reliju Dakar, gdje je Pajero dominirao početkom 2000-ih godina.

Četvrta generacija (2006. – 2021.)

Četvrta generacija Pajera, predstavljena 2006. godine, nastavila je tradiciju inovacija i kvalitete. Ovaj model uključivao je napredne sigurnosne sustave, luksuznije unutarnje uređenje i poboljšane pogonske sustave. Iako je Mitsubishi Pajero postupno gubio na popularnosti zbog sve veće konkurencije u SUV segmentu i promjena u preferencijama kupaca, ostao je simbol pouzdanosti i izdržljivosti.

Naslijeđe i budućnost

Unatoč prestanku proizvodnje Pajera u mnogim dijelovima svijeta 2021. godine, njegovo naslijeđe živi kroz brojne vlasnike i entuzijaste koji cijene njegovu nepobjedivu kombinaciju robusnosti, izdržljivosti i off-road sposobnosti. Mitsubishi Pajero ostaje ikona automobilske industrije, čiji utjecaj i dalje odjekuje među ljubiteljima terenske vožnje i SUV vozila diljem svijeta.

Povijest Mitsubishi Pajera svjedočanstvo je o uspjehu jednog modela koji je kroz desetljeća osvojio srca mnogih, pružajući im slobodu i sigurnost na svim vrstama terena.

Logotip Mitsubishi Pajera
Foto: Screenshot Drive.com.au

Motori

Mitsubishi Pajero tijekom svojih različitih generacija bio je opremljen širokim rasponom motora, što je omogućilo prilagodbu različitim tržištima i preferencijama kupaca. Ovi motori obuhvaćali su benzinske i dizelske varijante, te su se razvijali kako bi ponudili bolje performanse, veću ekonomičnost goriva i smanjene emisije. Evo pregleda glavnih motora koji su pokretali Mitsubishi Pajero kroz njegove generacije:

Prva generacija (1982. – 1991.)

Prva generacija Pajera nudila je nekoliko motora, uključujući:

  • 2.0L 4G63 I4 benzinski motor
  • 2.6L 4G54 I4 benzinski motor
  • 3.0L 6G72 V6 benzinski motor
  • 2.3L 4D55 turbodiesel I4 motor
  • 2.5L 4D56 turbodiesel I4 motor

Ovi motori su se pokazali kao pouzdani i izdržljivi, što je bilo ključno za uspjeh Pajera u zahtjevnim off-road uvjetima.

Druga generacija (1991. – 1999.)

Druga generacija Pajera donijela je poboljšane motore:

  • 2.4L 4G64 I4 benzinski motor
  • 3.0L 6G72 V6 benzinski motor
  • 3.5L 6G74 V6 benzinski motor
  • 2.5L 4D56 turbodiesel I4 motor
  • 2.8L 4M40 turbodiesel I4 motor

Ovi motori su omogućili bolje performanse i veću ekonomičnost goriva, čineći Pajero još privlačnijim za širok spektar kupaca.

Treća generacija (1999. – 2006.)

Treća generacija Pajera bila je opremljena još sofisticiranijim motorima:

  • 3.0L 6G72 V6 benzinski motor
  • 3.5L 6G74 V6 GDI (Gasoline Direct Injection) motor
  • 3.8L 6G75 V6 benzinski motor
  • 2.8L 4M40 turbodiesel I4 motor
  • 3.2L 4M41 DI-D (Direct Injection Diesel) turbodiesel I4 motor

GDI i DI-D tehnologije omogućile su veću snagu i učinkovitost, smanjujući emisije i poboljšavajući ekonomičnost goriva.

Četvrta generacija (2006. – 2021.)

Četvrta generacija Pajera nastavila je koristiti napredne motore:

  • 3.0L 6G72 V6 benzinski motor
  • 3.8L 6G75 V6 benzinski motor
  • 3.2L 4M41 DI-D turbodiesel I4 motor

Posebno se isticao 3.2L DI-D turbodiesel motor, koji je pružao izvrsnu ravnotežu između snage, ekonomičnosti goriva i izdržljivosti, što je bilo ključno za terenske performanse Pajera.

Vožnja

Vožnja Mitsubishi Pajera pruža jedinstveno iskustvo koje kombinira robusnost terenskog vozila s udobnošću i praktičnošću SUV-a. Kroz svoje različite generacije, Pajero je uvijek bio poznat po svojoj izvanrednoj sposobnosti da savlada i najteže terenske uvjete, dok istovremeno nudi ugodnu vožnju na cestama. Evo pregleda ključnih aspekata vožnje Mitsubishi Pajera:

Off-road sposobnosti

Mitsubishi Pajero je stvoren za off-road avanture, a njegove značajke uključuju:

  • Super Select 4WD-II sustav: Ovaj napredni sustav omogućuje vozaču da prebaci između različitih načina pogona (2H, 4H, 4HLc, 4LLc) kako bi se prilagodio raznim uvjetima vožnje. To omogućuje optimalnu trakciju i stabilnost na svim vrstama terena.
  • Visoki razmak od tla: Pajero ima visoki razmak od tla, što mu omogućuje prelazak preko prepreka poput stijena, pijeska i blata bez oštećenja donjeg dijela vozila.
  • Napredni ovjes: Neovisni prednji i stražnji ovjes omogućuju bolje prilagođavanje neravnom terenu, osiguravajući glatku i stabilnu vožnju.
  • Blokada diferencijala: Pajero dolazi s mogućnošću zaključavanja stražnjeg diferencijala, što je posebno korisno u ekstremnim off-road situacijama kada je potrebna dodatna trakcija.

Performanse na cesti

Pajero nije samo terensko vozilo; on također pruža izvrsne performanse na cestama:

  • Snažni motori: Različite generacije Pajera opremljene su moćnim benzinskim i dizelskim motorima koji omogućuju snažnu akceleraciju i visokokvalitetnu vožnju na autocestama.
  • Stabilnost i upravljivost: Zahvaljujući svojoj čvrstoj konstrukciji i naprednim sustavima ovjesa, Pajero pruža stabilnu i kontroliranu vožnju čak i pri visokim brzinama i u zavojima.
  • Komfor unutrašnjosti: Unutrašnjost Pajera dizajnirana je za udobnost, s prostranim sjedalima, kvalitetnim materijalima i naprednim tehnologijama za zabavu i informiranje. Pruža vozačima i putnicima ugodno okruženje za duge vožnje.

Sigurnosne značajke

Pajero je opremljen brojnim sigurnosnim značajkama koje povećavaju sigurnost vožnje:

  • Napredni sustavi pomoći vozaču: Uključujući ABS, EBD, kontrolu stabilnosti (ASC) i pomoć pri kočenju, Pajero pruža dodatnu sigurnost u raznim voznim uvjetima.
  • Zračni jastuci: Višestruki zračni jastuci osiguravaju zaštitu vozača i putnika u slučaju sudara.
  • Struktura karoserije RISE (Reinforced Impact Safety Evolution): Pruža dodatnu zaštitu u slučaju sudara, apsorbirajući i raspršujući udarne sile.
Mitsubishi Pajero u pustinji u Africi
Foto: Fernando Privitera / Shutterstock.com

Dimenzije

Dimenzije Mitsubishi Pajera variraju ovisno o generaciji i modelu, ali općenito, Pajero je poznat po svojoj robusnoj i impozantnoj pojavi. U nastavku su navedene tipične dimenzije za četvrtu generaciju Mitsubishi Pajera, koja je bila dostupna od 2006. do 2021. godine.

Vanjske dimenzije:

  • Dužina: 4,900 mm (4,900 mm – 4,950 mm, ovisno o verziji)
  • Širina: 1,875 mm
  • Visina: 1,900 mm (1,870 mm – 1,905 mm, ovisno o verziji i konfiguraciji krova)
  • Međuosovinski razmak: 2,780 mm
  • Razmak od tla: 235 mm (ovisno o modelu i opremi)

Unutarnje dimenzije:

  • Prostor za noge (prednji red): 1,045 mm
  • Prostor za noge (stražnji red): 925 mm
  • Prostor za glavu (prednji red): 1,035 mm
  • Prostor za glavu (stražnji red): 990 mm
  • Širina unutrašnjosti: 1,425 mm (prednji red), 1,400 mm (stražnji red)

Kapacitet prtljažnika:

  • Osnovni kapacitet prtljažnika: oko 663 litara (varira ovisno o konfiguraciji sjedala)
  • Kapacitet prtljažnika s preklopljenim stražnjim sjedalom: do 1,789 litara

Težina:

  • Sama težina vozila: varira između 2,050 kg i 2,300 kg, ovisno o opremi i verziji.

Kapacitet spremnika goriva:

  • Kapacitet spremnika goriva: 88 litara

Mitsubishi Pajero cijena

Cijena Mitsubishi Pajera može značajno varirati ovisno o tržištu, modelu, godini proizvodnje, razini opreme, stanju vozila i dodatnim značajkama. Evo pregleda kako su se cijene kretale za novi i rabljeni Mitsubishi Pajero.

Novi Mitsubishi Pajero (četvrta generacija, do 2021.)

Cijene novih Mitsubishi Pajero vozila do prestanka proizvodnje varirale su ovisno o tržištu i specifikacijama, ali okvirno su se kretale ovako:

  • Osnovni modeli: Cijene osnovnih modela obično su se kretale od oko 45,000 do 55,000 EUR.
  • Srednji modeli: Srednje opremljeni modeli kretali su se od oko 55,000 do 65,000 EUR.
  • Top modeli: Najskuplje verzije, koje su uključivale vrhunsku opremu i napredne značajke, mogle su doseći i do 70,000 EUR ili više.

Rabljeni Mitsubishi Pajero

Cijene rabljenih Mitsubishi Pajero vozila ovise o godini proizvodnje, prijeđenim kilometrima, stanju vozila i razini opreme. Općenito, rabljeni Pajero može se pronaći po sljedećim okvirnim cijenama:

  • Stariji modeli (prva i druga generacija): Ovisno o stanju i kilometrima, cijene se mogu kretati od 5,000 do 15,000 EUR.
  • Treća generacija (1999. – 2006.): Cijene ovih modela obično su između 10,000 i 25,000 EUR, ovisno o opremi i stanju vozila.
  • Četvrta generacija (2006. – 2021.): Rabljeni modeli iz ove generacije mogu se naći po cijenama od 20,000 do 50,000 EUR, ovisno o godini proizvodnje, opremi i stanju.

Faktori koji utječu na cijenu:

  • Godina proizvodnje: Noviji modeli imaju višu cijenu.
  • Prijeđeni kilometri: Manje kilometara obično znači višu cijenu.
  • Razina opreme: Vozila s višom razinom opreme i dodatnim značajkama su skuplja.
  • Stanje vozila: Vozila koja su dobro održavana i u boljem stanju obično imaju višu cijenu.
  • Tržište: Cijene mogu varirati ovisno o lokalnom tržištu i potražnji.

Tehnologija

Mitsubishi Pajero tijekom godina integrirao je brojne tehnološke inovacije koje su poboljšale performanse, sigurnost i udobnost. Te tehnologije su ključne za njegovu reputaciju kao pouzdanog i svestranog SUV-a sposobnog za savladavanje različitih terena. Evo pregleda glavnih tehnoloških značajki Mitsubishi Pajera:

Pogonske tehnologije

Super Select 4WD-II sustav:

  • Ovaj napredni sustav pogona na sve kotače omogućuje vozačima da biraju između nekoliko načina pogona, uključujući 2H (pogon na dva kotača), 4H (stalni pogon na četiri kotača), 4HLc (visoki raspon s blokadom središnjeg diferencijala) i 4LLc (niski raspon s blokadom središnjeg diferencijala). To omogućuje optimalnu prilagodbu uvjetima vožnje, bilo na cesti ili u teškim terenskim uvjetima.

Blokada diferencijala:

  • Sustav za blokadu stražnjeg diferencijala omogućuje dodatnu trakciju u ekstremnim off-road uvjetima, što je posebno korisno na klizavim ili neravnim površinama.

Sigurnosne tehnologije

RISE (Reinforced Impact Safety Evolution) karoserija:

  • Pajero koristi RISE strukturu karoserije koja poboljšava zaštitu putnika apsorbirajući i raspršujući udarne sile u slučaju sudara.

Napredni sustavi pomoći vozaču:

  • Anti-lock Braking System (ABS) s Electronic Brake-force Distribution (EBD) osigurava optimalnu kontrolu kočenja, dok Active Stability Control (ASC) i Traction Control System (TCS) pomažu u održavanju stabilnosti i kontrole vozila u zahtjevnim uvjetima vožnje.

Zračni jastuci:

  • Višestruki zračni jastuci, uključujući prednje, bočne i zavjesne zračne jastuke, pružaju dodatnu zaštitu u slučaju sudara.

Tehnologije za udobnost i zabavu

Multimedijski sustav:

  • Pajero je opremljen suvremenim multimedijskim sustavom koji uključuje veliki dodirni zaslon, navigaciju, Bluetooth povezivost, USB priključke i opcionalni premium audio sustav. To omogućuje putnicima da uživaju u zabavi i ostanu povezani tijekom vožnje.

Automatska klima-uređaj:

  • Dvozonski automatski klima-uređaj omogućuje zasebno podešavanje temperature za vozača i suvozača, čime se povećava udobnost svih putnika.

Elektronička prilagodba sjedala:

  • Prednja sjedala često dolaze s elektroničkom prilagodbom, grijanim funkcijama i mogućnošću memoriranja postavki, što omogućuje dodatnu udobnost i praktičnost.

Napredne vozne značajke

Hill Start Assist (HSA):

  • Ovaj sustav sprečava kretanje vozila unatrag pri kretanju uzbrdo, olakšavajući vozaču da sigurno započne vožnju na strmim nagibima.

Hill Descent Control (HDC):

  • Sustav za kontrolu spuštanja nizbrdo automatski održava konstantnu brzinu pri spuštanju strmih i skliskih nizbrdica, pružajući veću kontrolu i sigurnost.
Unutrašnjost Mitsubishi Pajera
Foto: Screenshot Drive.com.au

Mitsubishi Pajero iskustva

Mitsubishi Pajero kroz godine stekao je velik broj lojalnih vlasnika koji su dijelili svoja iskustva s ovim terenskim vozilom. Ovdje su sažeta najčešća iskustva i dojmove vlasnika Pajera:

Pozitivna iskustva

1. Izvanredne Off-road sposobnosti:
Vlasnici hvale Pajero zbog njegovih iznimnih sposobnosti na terenu. Njegov Super Select 4WD sustav, visoki razmak od tla i robusna konstrukcija omogućuju mu da savlada najzahtjevnije terene, uključujući pijesak, blato, stijene i snijeg. Mnogi vlasnici ističu kako je Pajero jedno od najboljih vozila za off-road avanture.

2. Pouzdanost i izdržljivost:
Pajero je poznat po svojoj izdržljivosti i dugovječnosti. Vlasnici često napominju da je vozilo pouzdano i da zahtijeva minimalno održavanje, čak i nakon godina intenzivne upotrebe. Njegova čvrsta konstrukcija i kvalitetni materijali doprinose njegovoj trajnosti.

3. Prostranost i udobnost:
Unutrašnjost Pajera je prostrana i udobna, što ga čini idealnim za duge vožnje i obiteljska putovanja. Sjedala su udobna, a unutrašnjost nudi mnogo prostora za putnike i prtljagu. Vlasnici također cijene visoku poziciju sjedenja koja pruža odličnu preglednost ceste.

4. Napredne sigurnosne značajke:
Vlasnici cijene brojne sigurnosne značajke koje Pajero nudi, uključujući ABS, kontrolu stabilnosti, zračne jastuke i RISE karoseriju. Ove značajke povećavaju osjećaj sigurnosti tijekom vožnje.

5. Snažni motori i performanse:
Pajero nudi snažne benzinske i dizelske motore koji pružaju dobre performanse, bilo da se radi o vožnji po autocesti ili off-road avanturama. Vlasnici cijene snagu i izdržljivost motora, kao i sposobnost vozila da vuče teške prikolice.

Negativna iskustva

1. Potrošnja goriva:
Jedan od najčešćih prigovora vlasnika je visoka potrošnja goriva, posebno kod benzinskih motora. Iako je Pajero snažan i sposoban, njegova težina i pogonski sustav mogu rezultirati većom potrošnjom goriva u usporedbi s nekim konkurentima.

2. Vožnja po cesti:
Iako je Pajero odličan za off-road vožnju, neki vlasnici napominju da vožnja po asfaltiranim cestama može biti manje udobna zbog tvrđeg ovjesa. Ponekad se osjeti više vibracija i buke u kabini na neravnim cestama.

3. Zastarjelost unutarnjeg dizajna:
Neki vlasnici smatraju da je dizajn unutrašnjosti Pajera zastario u usporedbi s modernim SUV-ovima. Iako je funkcionalna, unutrašnjost može izgledati manje luksuzno i sofisticirano od konkurencije.

Konkurenti

Mitsubishi Pajero natječe se u segmentu srednje velikih SUV-ova, gdje se suočava s brojnim konkurentima koji nude slične značajke u pogledu terenskih sposobnosti, udobnosti i pouzdanosti. Evo pregleda glavnih konkurenata Mitsubishi Pajera:

Toyota Land Cruiser

Terenske sposobnosti:

  • Toyota Land Cruiser je poznat po svojoj izvanrednoj izdržljivosti i off-road sposobnostima. Ima napredne sustave pogona na sve kotače i robustan ovjes koji ga čine izuzetno sposobnim za vožnju po teškim terenima.

Pouzdanost:

  • Land Cruiser je simbol pouzdanosti i dugovječnosti, što ga čini popularnim izborom za avanturiste i profesionalce koji trebaju vozilo na koje se mogu osloniti.

Udobnost:

  • Unutrašnjost Land Cruisera je prostrana i luksuzna, s mnogo visokokvalitetnih materijala i naprednih tehnoloških značajki.

Nissan Patrol

Terenske sposobnosti:

  • Nissan Patrol je još jedan legendarni SUV s izvanrednim off-road sposobnostima. Njegov sustav pogona na sve kotače i snažni motori omogućuju mu da savlada najteže terene.

Udobnost:

  • Patrol nudi prostranu i udobnu unutrašnjost, s naprednim sustavima za zabavu i povezivanje.

Pouzdanost:

  • Kao i Land Cruiser, Patrol je poznat po svojoj pouzdanosti i izdržljivosti, čineći ga popularnim izborom za one koji traže robusno terensko vozilo.

Land Rover Discovery

Terenske sposobnosti:

  • Land Rover Discovery je dizajniran za vrhunske off-road performanse, s sofisticiranim sustavima pogona na sve kotače i prilagodljivim ovjesom.

Luksuz:

  • Discovery nudi luksuznu unutrašnjost s visokokvalitetnim materijalima i naprednim tehnologijama za udobnost i povezivanje.

Vozne performanse:

  • Uz izvrsne terenske sposobnosti, Discovery nudi glatku i udobnu vožnju na cestama, kombinirajući najbolje od oba svijeta.

Mitsubishi Pajero natječe se s brojnim sposobnim i popularnim SUV-ovima u svom segmentu. Svaki od ovih konkurenata ima svoje prednosti, bilo da se radi o vrhunskim off-road sposobnostima, luksuznoj unutrašnjosti, pouzdanosti ili kombinaciji svih ovih čimbenika. Izbor između njih često ovisi o specifičnim potrebama i preferencijama kupaca, bilo da traže robustno terensko vozilo, luksuzan SUV za duga putovanja ili pouzdano obiteljsko vozilo.

Članak objavio Luka Petkovic

Bijela Toyota Auris na Kreti u Grčkoj

Toyota Auris: Konkurent VW Golfu i Ford Focusu

Tamni Renault Koleos u Češkoj

Renault Koleos: Impozantan djelić magije Renaulta