in

Peugeot 208: Isplati li se kupiti za tu cijenu?

Peugeot 208
Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

Novi Peugeot 208 jako je napredovao u pogledu dizajna. Donosi osjećaj izvrsnog stila koji mu pomaže da se istakne na prepunom tržištu superminija. Nadovezujući se na nedavne priče o uspjehu u obliku 3008 SUV-a i 508 Fastbacka, Peugeot se suočio s velikim očekivanjima javnosti za svoj novi mali automobil. Možemo konstatirati da je uspio. Međutim, kupci superminija vrlo su zahtjevni. Iako 208 svakako izgleda zapanjujuće i vozi se dovoljno dobro, kompromitiran je zbog osrednjeg prostora za putnike i prtljage te skupog dodatnog pribora. Sigurno ćete podosta platiti za taj dobar izgled, budući da Peugeot 208 ima visoku katalošku cijenu u usporedbi s nekima od svojih konkurenata.

Peugeot 208 ima snage boriti se protiv jakih konkurenata

Peugeot je posjedovao sjajne male automobile u svojim prošlim katalozima, od kojih je najpoznatiji 205 koji je bio veliki uspjeh diljem Europe 1980-ih i 90-ih. Tvrtka je nakon toga malo pala. Iako je proizvela respektabilan broj nadolazećih automobila, nije bilo ničega što je zadobilo veću pažnju. Dio problema bio je nedostatak dizajnerskog “štimunga”, na čemu je Peugeot posljednjih godina mnogo radio kako bi ga dobio natrag. Novi fokus na stil doista je došao do izražaja 2016. kada je Peugeot predstavio drugu generaciju SUV-a 3008, koji je učinkovito redefinirao svoj dizajnerski jezik. Sljedeći modeli uključivali su glamurozni 508 Fastback i moderan kompaktni 2008 SUV, a oba su osvojila pohvale zbog svog stila, luksuznog dojma i ugodnih voznih karakteristika.

Međutim, u sektoru superminija Peugeot se stvarno morao uozbiljiti. To je glavno “bojno polje” francuske marke i jedno od najtežih s nizom izvrsnih suparnika koji uključuju Ford Fiestu, VW Polo i obnovljeni Renault Clio. Peugeot je znao da ima težak zadatak, a velika je pohvala da najnoviji 208 ima snage da se bori protiv svih njih. Upustiti se u borbu s najboljima je jedno, ali pobijediti ih je nešto sasvim drugo. Za Peugeot je veliki zahtjev vratiti se iz borbe kao prvak. Peugeot je trebao osigurati da udobnost i profinjenost, pristojna dinamika vožnje, snažna učinkovitost i obilje tehnologije budu prisutni u modelu 208 ako je doista želio uzdrmati sektor supermini automobila. U mnogim aspektima je – uspio.

Četiri razine opreme

Peugeot 208, zajedno s novom Opel Corsom, nalazi se na CMP platformi malih automobila PSA grupe. Dizajniran je od samog početka da nudi različite konfiguracije pogonskog sklopa. To znači da 208 može doći s benzinskim motorom, dizel motorom ili kao čisto električno vozilo. Opcije za 208 uključuju 1,2-litreni trocilindrični turbobenzinac sa 75 KS, 99 KS ili 128 KS, 1,5-litreni dizel s 99 KS ili potpuno električnu verziju od 134 KS. Iako je automobil dostupan samo u karoseriji s pet vrata, Peugeot nudi četiri razine opreme za 208: Active Premium+, Allure Premium+, GT i GT Premium. Svi su dostupni s benzinskim, dizelskim ili potpuno električnim pogonskim sklopovima, s izuzetkom GT Premiuma koji se ne može naručiti u kombinaciji s dizelskim agregatom.

Peugeot je sredinom ove godine dotjerao ponudu razine opreme za 208, a asortiman sada ne nudi tradicionalni početni model. Najjeftinija specifikacija Active Premium+ dobro je opremljena i uključuje 40-cm aluminijske naplatke, zaštitna stakla, automatske brisače, kontrolu klime, Bluetooth, DAB radio, 18-cm zaslon osjetljiv na dodir, Apple CarPlay i Android Auto povezivost, plus LED prednja svjetla i rad dnevnih svjetla.

Allure Vam je nekada nudio kontrolu klime, LED stražnja svjetla, neke sjajne crne vanjske detalje i nadograđeni materijal za presvlake, ali je ukinut početkom 2022. godine. Allure Premium+ ima Aluminium Pack kao standard, zajedno s integriranom 3D satelitskom navigacijom, Peugeotovom i-Cockpit instrument-pločom koja se može konfigurirati s Head-Up zaslonom, kao i kamerom za vožnju unatrag od 180 stupnjeva. GT donosi 43-cm aluminijske naplatke, prednje i stražnje parkirne senzore, 25-cm zaslon osjetljiv na dodir i detalje sportskog stila, a GT Premium dodaje ulazak bez ključa, adaptivni tempomat i pomoć pri zadržavanju traka.

Konkurencija je žestoka u ovom sektoru i osim automobila koje smo već spomenuli, ne treba zanemariti ni Škodu Fabiju, Hyundai i20, Kia Rio i Toyotu Yaris. Mazda 2 i Citroen C3 također pružaju individualni pogled na ono što čini odličan supermini i vjerojatno će ih uzeti u obzir tip kupaca koji su privučeni oštrim izgledom 208-ice.

1. Prostor – 82 / 100: Peugeot 208 nudi samo model s pet vrata

Novi Peugeot 208 nudi se samo kao hatchback s pet vrata bez dostupnih inačica s troja vrata, ali prostor u unutrašnjosti nije ništa bolji od odgovarajućeg. Osobama visine 1,90 cm ili više definitivno će biti malo tijesno odostraga. Za vozača, vidljivost preko ramena i straga malo je ograničena i predstavlja poseban problem u gradu. Upravljač je malo prelagan.

Izgled iCockpita, koji ima brojčanike postavljene visoko na kontrolnoj ploči, također predstavlja problem. Volan mora biti postavljen nisko, inače rub zaklanja brojčanike, a ako ste visoki, to Vam može staviti volan gotovo u krilo, stvarajući nezgodan položaj za vožnju. Neki ljudi neće imati problema, ali drugi bi mogli, stoga se isplati isprobati prije kupnje. Što se tiče Peugeota e-208, ovdje se električni motor nalazi ispod poklopca motora, dok se baterija od 50 kWh nalazi ispod stražnjih sjedala. Dakle, unutrašnjost ostaje ista kao kod ostalih modela, bez daljnjega gubitka dragocjenog prostora.

Kao što smo napisali, Peugeot nudi 208 samo kao model s pet vrata – dugačak je 4.055 mm, širok 1.745 mm i visok 1.430 mm. Ovo su relativno kompaktne dimenzije, ali imaju svoju cijenu. Najbliži suparnik Peugeota 208 je nedvojbeno Renault Clio i uključuje duži međuosovinski razmak, što pruža više unutarnjeg prostora za vozača i putnike. CMP arhitektura modela 208 očito nije tako dobro upakirana kao nova platforma Renaulta Clio. Peugeot 208 čini se skučenijim straga i nema toliko prostora za noge, dok pristup nije lak kao što bi mogao biti. Stražnja se sjedala po potrebi preklope u omjeru 60:40.

Prtljažnik je sasvim u redu s kapacitetom od 311 litara, ali kao i u prethodnim usporedbama, 208 ponovno gubi od Renault Clija i SEAT Ibize. Ibiza ima prtljažnik obujma 351 litre, dok Clio nudi 391 litru prtljažnika, što predstavlja veliko pitanje za kupce koji možda žele prevoziti četiri osobe i njihovu prtljagu.

Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

2. Potrošnja i deprecijacija – 78 / 100: e-208 može prijeći 350 km s jednim punjenjem

Kao i većina superminija, Peugeot 208 je nedvojbeno najprikladniji za gradske vožnje i kraća putovanja. Imajući ovo na umu, vjerojatno će Vam najbolje odgovarati benzinski modeli. Oni su jeftiniji, dovoljno ekonomični i imaju smisla kao cjelokupni paket. 1,2-litreni benzinski motor sa 75 KS zadržava emisiju CO2 na 98 g/km, s minimalnom potrošnjom goriva od 5,3 l/100 km. No, zapravo, nema mnogo razlike u brojkama kako napredujete u rasponu snage benzinaca. Čak i model s osam stupnjeva prijenosa od 130 KS postiže potrošnju od 5,4 l/100 km, uz zadržavanje emisije od 108 g/km.

U ionako skupoj ponudi modela, 1.5 BlueHDi dizel košta oko 12.000 kn više od ekvivalentne benzinske verzije, ali bi moglo imati smisla ako prijeđete mnogo kilometara. Benzinac, prema WLTP testiranju, može trošiti minimalno 4 l/100 km, dok emisiju CO2 zadržava na samo 92 g/km.

S cijenom od oko 200.000 kn, e-208 košta oko 50.000 kn više od dizelskih modela i može prijeći do 350 kilometara s jednim punjenjem. Morat ćete ozbiljno razmisliti o tome može li se vaš individualni životni stil prilagoditi čistoj električnoj energiji i možete li si priuštiti tako visoku katalošku cijenu, ali s obzirom na to da će većina kilometara prijeđenih u 208 biti sastavljena od kraćih putovanja, punjenje i potencijalni problemi u rasponu mogu se lako prevladati za mnoge kupce. Peugeot 208 može se u potpunosti napuniti iz razvodne kutije od 7 kWh za sedam i pol sati, dok javni terminal od 100 kWh može napuniti bateriju za 80% za samo 30 minuta.

Najnoviji 208 je suviše nov da bi se odredile specifične preostale vrijednosti, ali Peugeot će se nadati da će svježi dizajn, tehnologija i opcija električne energije novi automobil učiniti boljom investicijom od prethodnog modela.

Stari 208 zadržao je samo 33-36 posto svoje vrijednosti nakon tri godine, što je jedna od najlošijih brojki u klasi superminija. Usporedbe radi, 208 je lošiji u pogledu zadržavanja vrijednosti od malih crossovera poput svog sestrinskog modela, 2008, koji je u rasponu od oko 40 posto.

3. Dizajn – 77 / 100: Peugeot 208 sadrži lijepe detalje

Peugeot 208 je dizajniran da šarmira novu generaciju kupaca. Iznutra i izvana pristup privlači pažnju, a kvaliteta interijera jednako je impresivna. Osim neke tvrde plastike na vratima i poklopcu pretinca za rukavice, i piano crne plastike koja izgleda kao da ističe svaki otisak prsta, postoji mnogo materijala mekanih na dodir na kontrolnoj ploči i čini se da je sve jako dobro sklopljeno. Ima i puno lijepih detalja dizajna, poput kontrastnih šavova i podesivog ambijentalnog osvjetljenja.

Peugeot 208 predstavlja najnoviju generaciju Peugeotovog i-Cockpita. Početni Active dobiva standardni zaslon kao na 3008, ali Allure Premium modeli i oni noviji dodaju 3D ploču s instrumentima. Djeluje dobro, a u pokretu ćete otkriti da se Vaše oči ne moraju toliko prilagođavati kao kod običnog i-Cockpita. Svi modeli imaju Bluetooth i DAB radio, uz Apple CarPlay i Android Auto povezivost. Zaslon osjetljiv na dodir od 18 cm nalazi se u sredini ploče, a može se nadograditi na verziju od 25 cm (standardno na e-208). No, nezgodan je za korištenje i nije ni blizu tako jednostavan za rukovanje kao sustavi u Fiesti, Ibizi i Polu.

Povećanjem asortimana na modele Allure dodaje se ploča za punjenje pametnog telefona i stražnji USB priključci, dok Premium verzije dodaju 3D navigaciju koja radi sa zaslonom osjetljivim na dodir i uključuje trogodišnju pretplatu na live navigaciju. Ova nadogradnja znači da možete pristupiti ažuriranim informacijama o stanju u prometu i predloženim alternativnim rutama u stvarnom vremenu. Također, uključuje informacije o vremenskim uvjetima, benzinskim postajama i interesnim točkama. Premium GT Line oprema donosi prednje i stražnje parkirne senzore i stražnju kameru, iako ne uključuje satelitsku navigaciju. Potrebna je daljnja nadogradnja na potpuno električni e-208 GT kako bi se dobio cijeli niz povezanih usluga.

Peugeot 208
Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

4. Vožnja – 76 / 100: Peugeot 208 ne nudi tolike kvalitete kao Ford Fiesta

Peugeot se pobrinuo da uvrsti mnogo pametne nove tehnologije koja podupire 208. Svaki centimetar tvori moderni supermini, a to je zato što se automobil temelji na Peugeotovoj CMP platformi, nečemu što dijeli s novom Opel Corsom nakon Peugeot/Citroenove kupovine Opela. Peugeot 208 i Corsa dijele tehnologiju motora, što je svakako dobra stvar. 1,2-litreni PureTech agregat s tri cilindra je pravi dragulj, s vrlo malim turbo zastojem. Okreće se do crvene crte, a za razliku od stare 208-ice, motor se ne čuje previše. Automatski mjenjač s osam stupnjeva prijenosa nije briljantan, promjene su praktički tihe, dok ručni šesterostupanjski mjenjač djeluje prilično “gumeno”.

Kontrola nad karoserijom malo je bolja nego kod Renault Clija, ali 208 se sveukupno čini nešto čvršći. Njegov način prigušivanja dobro apsorbira neravnine, ostajući stabilan većinu vremena, a Peugeot je postigao dovoljno udobnosti na autocesti, kao i nešto više agilnosti upravljanja na zavojitim cestama. Pri niskim brzinama u gradu može malo trzati, ali u cjelini je mekan.

Novi 208 je definitivan skok u odnosu na svog prethodnika u pogledu dinamike vožnje, ali je malo vjerojatno da će izazvati bezbrojne kvalitete vodeće Ford Fieste u klasi. S 1.090 kg, 88 kg je lakši od ekvivalentnog Renault Clija, i ima nešto više kapaciteta od svog 1,2-litrenog motora. Posjeduje snažni okretni moment, a to znači da ima mjeru svog bliskog rivala u pogledu performansi.

Peugeot 208
Foto: Screenshot SDA Dan Cars YT

Opcije motora uključuju 1,2-litrenog trocilindričnog turbobenzinca sa 75 KS, 99 KS ili 128 KS, 1,5-litrenog dizela s 99 KS i EV verziju sa 134 KS. Potpuno električni e-208 nudi WLTP testirani domet od 350 kilometara, a njegova oprema gotovo je identična ekvivalentnom benzinskom ili dizelskom 208, zahvaljujući toj CMP platformi. Električni motor nalazi se ispod poklopca motora, dok se baterija od 50 kWh nalazi ispod stražnjih sjedala. Predvidljivo, 1,2-litreni benzinac od 74 KS prilično je težak. Potrebno mu je 14,9 sekundi da postigne 100 km/h iz stanja mirovanja. Bolja sveobuhvatna opcija bila bi benzinska varijanta od 99 KS, budući da pruža daleko impresivnije vrijeme sprinta od 9,9 sekundi, sa šesterostupanjskim ručnim mjenjačem i maksimalnom brzinom od 188 km/h.

1,2-litreni PureTech benzinski agregat također dolazi kao model sa 128 KS, s automatskim mjenjačem s osam stupnjeva prijenosa, ubrzanjem od 0 do 100 km/h za 8,7 sekundi i najvećom brzinom od 208 km/h. 1.5 BlueHDi 99KS dizel nudi se samo kao šest-stupanjski ručni mjenjač i nalazi se negdje u sredini što se tiče performansi, postižući vrijeme do stotke za 10,2 sekunde. Peugeot e-208, sa svojom baterijom od 50 kWh, ima 134 KS, ali još značajnije može isporučiti svih svojih 260 Nm okretnog momenta iz mirovanja. Ubrzanje je osjetno brže, a Peugeotov potpuno električni gradski automobil ubrzava do 100 km/h za 8,1 sekundu.

5. Sigurnost i jamstvo – 70 / 100: Četiri zvjezdice od Euro NCAP-a

Prethodna generacija 208 postigla je maksimalnu ocjenu sigurnosti od pet zvjezdica Euro NCAP-a, iako pod manje strogim postupkom testiranja. Novi 208 dobio je ocjenu od četiri zvjezdice na novom težem testu, ali najnoviji model ipak trebate promatrati u kontekstu definitivnoga koraka naprijed.

Svi automobili dobivaju šest zračnih jastuka, pomoć pri održavanju voznog traka, prepoznavanje i preporuku ograničenja brzine, monitore tlaka u gumama i kontrolu stabilnosti. Također je standardno uključen Peugeotov Active Safety Brake (pješački) sustav, koji može automatski aktivirati kočenje automobila pri malim brzinama, ako postoji opasnost od sudara. GT Line dodaje “noćnu” i “biciklističku” funkciju aktivnom sigurnosnom kočionom sustavu, dok e-208 GT uključuje prilagodljivi tempomat, pomoć pri pozicioniranju u traku i nadzor mrtvoga kuta.

Peugeotovo jamstvo vrijedi tri godine, što je industrijski standard. Neki suparnički brendovi nude velikodušnije jamstvo, uključujući Toyotu (pet godina), Hyundai (pet godina) i Kiu (sedam godina). Međutim, činjenica da Peugeot ne primjenjuje ograničenje na prijeđenu kilometražu definitivno je iznad norme. Moguće je produljiti jamstvo uz nadoplatu.

Ukupna ocjena za Peugeot 208: 77 / 100 – Peugeot 208 ima privlačan izgled i ugodan je za vožnju, ali suparnici su praktičniji i nude više za istu vrijednost

Članak objavio Redakcija

Audi R8

Audi R8: Jurilica jednostavna za korištenje

[VIDEO] Žena objavila sjajan trik za odmrzavanje stakla: Neki ga znaju, ali mnogi ne…