Pretraži
Život nakon (tri) smrti;  Bentley Corniche je ispao snažniji od autobusa, drva i bombardiranja!

Život nakon (tri) smrti; Bentley Corniche je ispao snažniji od autobusa, drva i bombardiranja!

Objavljeno: 29/08/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Bentley Media

Neki automobili (baš poput mačaka) imaju devet života. Ovaj Bentley Corniche iz 1939. ih ima najmanje 12! Da, ovo je metalna verzija Brucea Willisa iz “Unbreakable”

1939. je bila stvarno jedna od stvarno najgorih u ljudskoj povijesti, no to nikako nije spriječilo Bentley da isporuči luksuznu verziju MkV limuzine financijski podobnom grčkom klijentu Andréu Embiricosu…ili da bar pogine pokušavajući!

(Ukoliko imate pri ruci YouTube link za “Born under the bad sign” Alberta Kinga, samo ga kliknite, jer je savršena podloga za ovu priču!)

 

Au revoirShoshanna!!

Zašto je Corniche od krucijalne važnosti za Bentley? Proizveden je samo jedan, baš ovaj iz naše priče koji je trebao otvoriti novo poglavlje – streamline  karoserija je bila jasan odmak od (tada) tradicionalnih Bentleya 1920-ih i 1930-ih, uz naglasak na luksuz. 1939. je bila tipični primjer lošeg timinga u svakom slučaju!

Corniche je dobio ultralaku karoseriju, koju je dizajnirao Francuz Georges Paulin, a proizvedena je u pariškoj Carrosserie Vanvooren. Na Brooklandsu je u svibnju 1939. razvio brzinu od 160 km/h…a onda je sve krenulo nizbrdo, još većim maksimumom!

U srpnju 1939. je Corniche lakše oštećen pri kontaktu s autobusom, te je odmah vraćen Vanvoorenu, da bi ga u kolovozu preuzeo tvornički Bentleyev vozač, koji ga je trebao dovesti u Chateauroux, gdje su imali bazu.

No, do tamo nije stigao – u manevru izbjegavanja automobila vozač Cornichea je trznuo volan, izletio s ceste, pogodio drvo i preokrenuo se na bok. Trebao je biti izložen na elitnim sajmovima (Earls Court i Paris motor show) kasnije u godini, pa nije bilo vremena za gubljenje – šasija je odmah odvojena i poslana u Crewe, dok se karoserija popravljala u francuskoj radionici.

Čim je zgotovljena je poslana u Dieppe da se što prije brodom otpremi putem šasije. No, administrativna greška u papirologiji je odužila čekanje – dovoljno da popravljenu karoseriju (i cijeli Dieppe) pogode tisuće Luftwaffeovih bombi. Au revoirShoshanna! rekao bi okrutni Hans Landa…

 

Mullinerov comme il faut posao

Karoserija je zauvijek izgubljena…ili je bila dok se famozni Bentleyev “coachbuilder” Mulliner nije odlučio ubaciti u priču! Poznat kao tvorac “državničkih limuzina” za Kraljicu , odjel Mulliner se dosad nije bavio restuaracijom, no ovog su Cornichea obnovili comme il faut, (kako bi to opisao gospon Fulir)! Uz pomoć originalnih nacrta (nabavljenih od obitelji Georgesa Paulina)! preostalih dijelova, postojeće šasije i dijelova s MkV (uz tisuće i tisuće radnih sati fantastičnih restauratora), obnovljeno je savršenstvo u kombinaciji originalnih Imperial Maroon/ Heather Gray boja.

Interijer je ostao vjeran izvornom Vanvooren stilu – Connolly Vaumol koža, West of England tkanina i originalni tepisi (pronađeni u obliku role u skladištu!).

 

Kakva kreacija…kako usporediti tu ljepotu prirodnih oblika s današnjim nakaradama na kotačima?

 

Tako predivan, bez ijednog dodirnog zaslona i govornih komandi…

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X