Pretraži
Želimo brži Internet, vapi BMW skupa s Vodafonom, Ericssonom, Huaweijem i Fordom .

Želimo brži Internet, vapi BMW skupa s Vodafonom, Ericssonom, Huaweijem i Fordom .

Objavljeno: 17/11/2018 / Autor: Mihael /

BMW i druge kompanije koje imaju isti stav o mobilnoj tehnologiji u automobilima, uputile su zajedničku izjavu kojom pokušavaju uvjeriti Europsku komisiju da omogući korištenje 5G tehnologije u autima. BMW i ekipa smatraju da treba postojati sloboda u odabiru tehnologije pomoću koje će se umrežavati automobili i cijeli prometni sustav.

Problem je što navodno postoji pristranost u redovima Europske komisije prema tehnologiji baziranoj na Wi-Fi mreži, koju pak zagovara druga, konkurentska skupina kompanija. Među njima se ističu dva europska giganta među proizvođačima automobila, njemački Volkswagen i francuski Renault podržani od strane još nekih tvrtki.



U nastojanju da ubrza primjenu tehnologije umrežavanja automobila, Europska komisija potiče proizvođače iz svijeta autoindustrije na suradnju kako bi što prije povećali sigurnost u prometu kao i njegovu sveukupnu efikasnost a same aute učinili učinkovitijima u aktivnom sudjelovanju u tom novom ekosustavu.


BMW 5G mreže

BMW 5G mreže

BMW 5G mreže


Da bi se olakšao ali i formalizirao cjelokupni proces, potrebno je urediti legislativu koja će postaviti pravila igre za sve sudionike u procesu. Posljednji nacrt zakonskih odredbi kojima bi se uredio novi ekosustav, podrazumijeva Wi-Fi tehnologiju umrežavanja, s čime se ne slažu brojni proizvođači automobila ali i oni iz područja telekomunikacija i računalne tehnologije.

U vrijeme kada pametni telefoni postaju moćna džepna računala a bežična mobilna tehnologija sve više zamjenjuje žičanu infrastrukturu, potrebno je omogućiti dovoljno veliku protočnost podataka između svih aktivnih sudionika priključenih na mrežu.

Upravo to omogućuje 5G tehnologija koja dopušta i do milijun mobilnih veza po kilometru kvadratnome, dok primjerice aktualna 4G tehnologija omogućuje tek nekoliko tisuća mobilnih priključaka. Druga ključna stavka jest latencija mreže, odnosno koliko vremena prođe od slanja podatkovnog zahtjeva do primitka podataka.

Dok postojeće 4G mreže imaju latenciju od 50 milisekundi, 5G mreža će imati latenciju od otprilike 1 milisekunde. Kada gledamo na cestovni promet kao jedan živući ekosustav, vrijeme od 50 ms je neprihvatljivo što postavlja zahtjev za 5G tehnologijom.

Među zagovornike uvođenja 5G tehnologije umrežavanja automobila spadaju BMW, Daimler, Ford, PSA grupacija, kineski telekomunikacijski gigant Huawei, Vodafone, Ericsson, Deutsche Telekom, Intel, Samsung i Qualcomm.

Među njima su BMW, Ericsson i Vodafone u posljednjem obraćanju Europskoj komisiji istaknuli i sve uspješnije širenje 5G tehnologije u SAD-u i Kini. Nadajmo se da niti Europa neće zaostati, dok se čeka prihvaćanje zakonskih okvira na ovu temu, najvjerojatnije sljedeće godine.


Pogledaj galeriju


BMW 5G mreže

Povratak na vrhpointer
Zatvori X