in

VW Scirocco: Jedan od ljepših automobila posljednjih godina

VW Scirocco
Foto: Vitali Adutskevich / Shutterstock.com

Volkswagen Scirocco je automobil koji već desetljećima osvaja srca ljubitelja automobila diljem svijeta. Prvi put predstavljen 1974. godine, Scirocco je dizajniran kao sportski coupé koji kombinira dinamične performanse s elegantnim dizajnom. Njegovo ime potječe od Siroka, snaÅŸnog vjetra s Mediterana, Å¡to savrÅ¡eno simbolizira njegovu brzinu i agilnost na cesti. Tijekom godina, VW Scirocco je proÅ¡ao kroz nekoliko generacija, svaka donoseći nove tehnologije i unapređenja, ali uvijek zadrÅŸavajući svoj prepoznatljivi sportski karakter.

U ovom pregledu istraÅŸit ćemo povijest i razvoj ovog ikoničnog modela, kao i ključne karakteristike koje ga čine posebnim na trÅŸiÅ¡tu automobila.

Volkswagen Scirocco – povijest

Povijest Volkswagen Scirocca započinje 1974. godine, kada je prvi put predstavljen javnosti na Åœenevskom salonu automobila. VW Scirocco je dizajniran kao nasljednik modela Karmann Ghia i utemeljen je na istoj platformi kao i prvi Golf, Å¡to je omogućilo Volkswagenu da ponudi sportski coupé po pristupačnoj cijeni.

Prva generacija (1974. – 1981.)

Prva generacija Scirocca, poznata kao Mk1, proizvodila se od 1974. do 1981. godine. Dizajnirao ju je talijanski dizajner Giorgetto Giugiaro, a odlikovala se oštrim linijama i laganom konstrukcijom. Mk1 je bio dostupan s različitim motorima, uključujući 1.1, 1.3, 1.5 i 1.6 litarske benzinske motore. U 1977. godini predstavljena je sportska verzija Scirocco GTI s 1.6 litarskim motorom koji je razvijao 110 konjskih snaga.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Druga generacija, poznata kao Mk2, predstavljena je 1981. godine. Ova verzija imala je zaobljeniji i aerodinamičniji dizajn, a nudila je i više prostora u unutrašnjosti. Motori su unaprijeđeni, s verzijama koje su uključivale 1.8 litarske motore s ubrizgavanjem goriva, a najmoćniji model, Scirocco 16V, imao je 1.8 litarski motor sa 16 ventila i 139 konjskih snaga. Proizvodnja druge generacije završila je 1992. godine.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Nakon pauze od 16 godina, Scirocco se vratio na trÅŸiÅ¡te 2008. godine s trećom generacijom, poznatom kao Mk3. Novi Scirocco temeljio se na Golfu Mk5 i imao je moderan dizajn s naglaÅ¡enim sportskim karakterom. Bio je dostupan s nizom TSI i TDI motora, uključujući moćni 2.0 TSI motor s 280 konjskih snaga u verziji Scirocco R. Mk3 je također bio opremljen naprednim tehnologijama, poput adaptivnog ovjesa i modernih multimedijskih sustava. Proizvodnja treće generacije zavrÅ¡ila je 2017. godine, a model nije dobio direktnog nasljednika.

Treća generacija Volkswagen Scirocca
Treća generacija Volkswagen Scirocca
Foto: Screenshot Carbuyer

VW Scirocco je tijekom svojih triju generacija ostavio značajan trag u automobilskoj industriji. Njegova kombinacija sportskih performansi, atraktivnog dizajna i inovativnih tehnologija učinila ga je omiljenim među vozačima diljem svijeta. Iako trenutno nije u proizvodnji, Scirocco ostaje simbol Volkswagena i često se spominje kao jedan od najkarizmatičnijih modela ove njemačke marke.

Motori

Volkswagen Scirocco, kroz svoje tri generacije, nudio je širok raspon motora koji su omogućili različite razine performansi i učinkovitosti. Evo pregleda motora po generacijama:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Benzinski motori:

  • 1.1 L, 50 KS
  • 1.3 L, 60 KS
  • 1.5 L, 70 KS
  • 1.6 L, 75 KS
  • 1.6 L, 110 KS (Scirocco GTI)

Prva generacija Scirocca bila je poznata po svojoj laganoj konstrukciji i agilnosti, a motori su omogućavali solidne performanse za to vrijeme.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Benzinski motori:

  • 1.3 L, 60 KS
  • 1.6 L, 85 KS
  • 1.8 L, 90 KS
  • 1.8 L, 95 KS (s karburatorom)
  • 1.8 L, 112 KS (s ubrizgavanjem goriva)
  • 1.8 L, 139 KS (16V)

Druga generacija Scirocca nudila je poboljšane motore s više snage i učinkovitosti. Najmoćnija verzija bila je 1.8 L 16V s 139 konjskih snaga, koja je omogućavala vrhunske performanse.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Benzinski motori:

  • 1.4 TSI, 122 KS
  • 1.4 TSI, 160 KS
  • 2.0 TSI, 200 KS
  • 2.0 TSI, 210 KS
  • 2.0 TSI, 220 KS (nakon facelifta)
  • 2.0 TSI, 280 KS (Scirocco R)

Dizelski motori:

  • 2.0 TDI, 140 KS
  • 2.0 TDI, 170 KS
  • 2.0 TDI, 184 KS (nakon facelifta)

Treća generacija Scirocca donijela je suvremene turbo benzinske i dizelske motore, koji su pruÅŸali odlične performanse uz smanjenu potroÅ¡nju goriva i emisije Å¡tetnih plinova. Posebno se isticao model Scirocco R s 2.0 TSI motorom i 280 konjskih snaga, koji je bio namijenjen ljubiteljima sportske voÅŸnje.

Motori koji su pokretali Volkswagen Scirocco kroz njegove generacije igrali su ključnu ulogu u njegovom uspjehu. Od početnih modela s jednostavnim benzinskim motorima do modernih turbo motora treće generacije, Scirocco je uvijek nudio opcije koje su zadovoljavale različite potrebe i preferencije vozača. Ovaj raznolik asortiman motora omogućio je Sciroccu da ostane konkurentan i atraktivan tijekom svojih godina proizvodnje.

VoÅŸnja

VoÅŸnja Volkswagen Scirocca uvijek je bila jedno od njegovih najprivlačnijih obiljeÅŸja. Od prve do treće generacije, Scirocco je dizajniran za pruÅŸanje izuzetnog iskustva voÅŸnje, kombinirajući sportsku agilnost s udobnošću i praktičnošću za svakodnevnu upotrebu. Evo pregleda ključnih aspekata voÅŸnje Scirocca kroz generacije:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Dinamičnost i upravljivost:
Prva generacija Scirocca bila je poznata po svojoj agilnosti i dinamičnom ponaÅ¡anju na cesti. Lagana konstrukcija i dobro uravnoteÅŸen ovjes omogućili su oÅ¡tre i precizne manevre, Å¡to je bilo posebno privlačno vozačima koji su traÅŸili sportski automobil.

Snaga i performanse:
Iako su motori prve generacije bili relativno mali po današnjim standardima, nudili su solidne performanse. Posebno je bio popularan Scirocco GTI s 1.6 litarskim motorom i 110 konjskih snaga, koji je pruşao uzbudljivo iskustvo voşnje.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Poboljšana stabilnost i udobnost:
Druga generacija Scirocca donijela je poboljÅ¡anja u smislu stabilnosti i udobnosti. Zaobljeniji dizajn i poboljÅ¡ani ovjes omogućili su ugodniju voÅŸnju na duÅŸim relacijama, dok su performanse ostale na visokoj razini.

Å irok raspon motora:
Veća ponuda motora omogućila je vozačima da odaberu verziju koja najbolje odgovara njihovim potrebama, od ekonomičnih varijanti do sportskih izvedbi s 1.8 litarskim 16V motorom koji je pruÅŸao izvrsne performanse.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Napredna tehnologija:
Treća generacija Scirocca bila je opremljena naprednim tehnologijama, uključujući adaptivni ovjes (DCC), koji je omogućavao prilagodbu karakteristika voÅŸnje prema preferencijama vozača. Ovaj sustav je nudio različite postavke, od udobne voÅŸnje do sportskog načina rada.

SnaÅŸni motori:
Moderne TSI i TDI motore karakterizirala je kombinacija visokih performansi i niske potrošnje goriva. Posebno je isticao Scirocco R s 2.0 TSI motorom i 280 konjskih snaga, koji je pruşao vrhunske sportske performanse.

Upravljanje i kontrola:
Scirocco Mk3 imao je izvanredno upravljanje zahvaljujući preciznom servoupravljaču i dobro uravnoteÅŸenom Å¡asiji. To je omogućavalo vozačima da uÅŸivaju u sportskoj voÅŸnji, dok su sigurnosni sustavi poput ABS-a i ESC-a osiguravali dodatnu stabilnost i sigurnost.

Voşnja Volkswagen Scirocca uvijek je bila sinonim za zabavu i performanse. Bez obzira na generaciju, Scirocco je nudio uzbudljivo iskustvo voşnje koje je privlačilo entuzijaste diljem svijeta. Kombinacija agilnosti, snage i suvremenih tehnologija učinila je Scirocco jednim od najpoşeljnijih sportskih coupéa na trşištu.

Bijeli VW Scirocco tijekom voÅŸnje
Foto: Screenshot Carbuyer

Dimenzije

Dimenzije Volkswagen Scirocca varirale su kroz njegove tri generacije, prilagođavajući se suvremenim trendovima dizajna i tehnologije. Evo pregleda dimenzija za svaku generaciju:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Vanjske dimenzije:

  • DuÅŸina: 3,855 mm
  • Å irina: 1,625 mm
  • Visina: 1,310 mm
  • Međuosovinski razmak: 2,400 mm

TeÅŸina:

  • Masa vozila: otprilike 800-900 kg, ovisno o modelu i opremi

Prva generacija Scirocca bila je relativno kompaktna i lagana, Å¡to je doprinijelo njegovoj agilnosti i sportskom karakteru.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Vanjske dimenzije:

  • DuÅŸina: 4,050 mm
  • Å irina: 1,625 mm
  • Visina: 1,300 mm
  • Međuosovinski razmak: 2,400 mm

TeÅŸina:

  • Masa vozila: otprilike 900-1,000 kg, ovisno o modelu i opremi

Druga generacija Scirocca bila je neÅ¡to duÅŸa i teÅŸa od prve generacije, pruÅŸajući viÅ¡e prostora u unutraÅ¡njosti i poboljÅ¡anu stabilnost.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Vanjske dimenzije:

  • DuÅŸina: 4,256 mm
  • Å irina: 1,810 mm
  • Visina: 1,404 mm
  • Međuosovinski razmak: 2,578 mm

TeÅŸina:

  • Masa vozila: otprilike 1,200-1,400 kg, ovisno o modelu i opremi

Treća generacija Scirocca bila je znatno veća i teÅŸa od svojih prethodnika, Å¡to je omogućilo integraciju modernih sigurnosnih i tehnoloÅ¡kih sustava, kao i poboljÅ¡anje udobnosti i performansi.

Dimenzije Volkswagen Scirocca prilagođavale su se kroz generacije kako bi odgovarale suvremenim zahtjevima vozača. Od kompaktnih i laganih prvih modela do većih i tehnoloÅ¡ki naprednijih kasnijih verzija, Scirocco je uvijek nudio ravnoteÅŸu između sportskog dizajna i praktičnosti za svakodnevnu voÅŸnju.

VW Scirocco cijena

Cijena Volkswagen Scirocca varirala je kroz godine i generacije, ovisno o modelu, opremi i trşišnim uvjetima. Evo pregleda cijena za svaku generaciju:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Prva generacija Scirocca bila je predstavljena kao pristupačan sportski coupé, a početne cijene bile su relativno niske u usporedbi s konkurentima.

PribliÅŸne cijene:

  • Početna cijena u vrijeme lansiranja (1974.): oko 8,000 DEM (njemačkih maraka)
  • Krajem proizvodnje (1981.): cijene su se kretale oko 12,000-15,000 DEM, ovisno o modelu i opremi.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Cijene druge generacije Scirocca bile su nešto više zbog poboljšanih performansi i dodatne opreme.

PribliÅŸne cijene:

  • Početna cijena u vrijeme lansiranja (1981.): oko 14,000 DEM
  • Krajem proizvodnje (1992.): cijene su se kretale od 18,000 do 25,000 DEM, ovisno o modelu, motoru i dodatnoj opremi.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Treća generacija Scirocca bila je moderni sportski automobil, što je utjecalo na više cijene u skladu s tehnologijom i performansama koje je nudio.

PribliÅŸne cijene:

  • Početna cijena u vrijeme lansiranja (2008.): oko 21,750 EUR za osnovni model
  • Scirocco R (2014.): cijena je dosezala do 36,175 EUR
  • Krajem proizvodnje (2017.): cijene su se kretale od 25,000 do 40,000 EUR, ovisno o modelu, motoru i opremi.

Trenutna vrijednost (rabljeni modeli)

Danas cijene rabljenih Volkswagen Scirocco modela variraju ovisno o stanju vozila, godini proizvodnje, prijeđenim kilometrima i opremi. Na trÅŸiÅ¡tu rabljenih automobila mogu se pronaći sljedeće cijene:

  • Prva generacija (1974. – 1981.): Ovisno o stanju i rijetkosti, cijene se mogu kretati od 5,000 EUR za očuvane primjerke do 20,000 EUR ili viÅ¡e za potpuno restaurirane modele.
  • Druga generacija (1981. – 1992.): Cijene se kreću od 3,000 do 10,000 EUR, ovisno o stanju vozila i opremi.
  • Treća generacija (2008. – 2017.): Cijene rabljenih modela kreću se od 10,000 do 25,000 EUR, ovisno o godini, kilometraÅŸi i opremi.

Cijena Volkswagen Scirocca kroz generacije odraÅŸavala je njegovu poziciju na trÅŸiÅ¡tu kao pristupačan, ali sportski automobil. Danas su rabljeni modeli i dalje popularni među entuzijastima, a cijene variraju ovisno o stanju i specifikacijama vozila. Scirocco ostaje atraktivna opcija za one koji traÅŸe kombinaciju sportskog dizajna i dinamične voÅŸnje.

Tehnologija

Volkswagen Scirocco je kroz svoje generacije uključivao razne tehnološke inovacije koje su poboljšavale iskustvo voşnje, sigurnost i udobnost. Ovdje je pregled tehnologija implementiranih u Scirocco kroz različite generacije:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Osnovna tehnologija:

  • Motori: Različiti benzinski motori s karburatorima, uključujući opcije s jednim i dvostrukim karburatorom.
  • Mjenjači: Ručni mjenjači s 4 ili 5 brzina, te automatski mjenjač s 3 brzine kao opcija.
  • Ovjes: Nezavisni ovjes s oprugama i amortizerima za bolje upravljanje.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Poboljšana tehnologija:

  • Motori: Unaprijeđeni motori s ubrizgavanjem goriva, uključujući 1.8 litarski motor s 16 ventila.
  • Mjenjači: Ručni mjenjači s 5 brzina i opcionalni automatski mjenjač.
  • Ovjes: PoboljÅ¡ani ovjes s McPherson prednjim ovjesom i straÅŸnjim polukrutom osovinom za bolju stabilnost.
  • Sigurnost: PoboljÅ¡ani sigurnosni pojasevi i dodatna ojačanja karoserije.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Napredna tehnologija:

  • Motori: Moderna TSI i TDI motori s turbopunjačem i direktnim ubrizgavanjem goriva, koji pruÅŸaju visoke performanse uz nisku potroÅ¡nju goriva.
  • Mjenjači: Ručni mjenjači s 6 brzina i automatski DSG mjenjač s dvostrukom spojkom.
  • Ovjes: Adaptivni ovjes (DCC) koji omogućava prilagodbu karakteristika voÅŸnje prema preferencijama vozača, s postavkama za udobnu, normalnu i sportsku voÅŸnju.
  • Infotainment: Multimedijski sustav s dodirnim zaslonom, navigacijom, Bluetooth povezivanjem, i mogućnošću povezivanja pametnih telefona.
  • Sigurnosne značajke: Napredni sigurnosni sustavi uključujući ABS (anti-lock braking system), ESC (electronic stability control), zračne jastuke za vozača i suvozača, te bočne zračne jastuke.
  • Komfor: Klimatizacijski sustav, sportska sjedala s podrÅ¡kom za lumbalni dio leđa, grijana sjedala, električni prozori i retrovizori.
  • Napredni sustavi pomoći: Parking senzori, sustav za pomoć pri kretanju na uzbrdici, i tempomat.
Unutrašnjost Volkswagen Scirocca
Foto: Screenshot Carbuyer

Iskustva

Volkswagen Scirocco kroz svoje tri generacije ostavio je dubok dojam na vozače diljem svijeta. Ovdje su saşeta iskustva vozača i ljubitelja ovog automobila, podijeljena po generacijama:

Prva generacija (1974. – 1981.)

Pozitivna iskustva:

  • Dizajn: Vozači su hvalili elegantan i aerodinamičan dizajn Scirocca, koji je bio ispred svog vremena.
  • Vozačka dinamika: Kompaktne dimenzije i lagana konstrukcija omogućile su agilno upravljanje i zabavnu voÅŸnju, posebno u zavojitim cestama.
  • Performanse: Modeli poput Scirocco GTI s 1.6 litarskim motorom pruÅŸali su solidne performanse i ubrzanje za to vrijeme.

Negativna iskustva:

  • Udobnost: Manji unutarnji prostor i osnovna sjedala nisu pruÅŸali vrhunsku udobnost, osobito na duÅŸim putovanjima.
  • Zvuk izolacija: Veća buka u kabini pri viÅ¡im brzinama.

Druga generacija (1981. – 1992.)

Pozitivna iskustva:

  • PoboljÅ¡ana stabilnost: Vozači su primijetili poboljÅ¡anja u stabilnosti i udobnosti zahvaljujući unaprijeđenom ovjesu.
  • Motori: Novi motori s ubrizgavanjem goriva pruÅŸali su bolju učinkovitost i snagu.
  • Estetika: Aerodinamičniji i moderniji dizajn bio je privlačan mnogim vozačima.

Negativna iskustva:

  • OdrÅŸavanje: Neki vozači su se ÅŸalili na sloÅŸenost odrÅŸavanja i popravaka zbog naprednijih sustava ubrizgavanja goriva.
  • Prostor: Iako poboljÅ¡an u odnosu na prvu generaciju, unutarnji prostor i dalje je bio ograničen za putnike na straÅŸnjim sjedalima.

Treća generacija (2008. – 2017.)

Pozitivna iskustva:

  • Performanse: TSI i TDI motori, posebno u modelima poput Scirocco R, pruÅŸali su izvanredne performanse i ubrzanje.
  • Tehnologija: Napredni infotainment sustavi, prilagodljivi ovjes (DCC) i sigurnosne značajke značajno su poboljÅ¡ali iskustvo voÅŸnje.
  • Dizajn: Moderni, sportski izgled privlačio je mnoge vozače, a unutraÅ¡njost je bila kvalitetno izrađena i dobro opremljena.

Negativna iskustva:

  • TroÅ¡kovi: Neki vozači su smatrali da su troÅ¡kovi odrÅŸavanja i popravaka visoki, posebno za modele s naprednijim motorima i tehnologijama.
  • Prostor: Iako je unutraÅ¡njost bila udobna, straÅŸnja sjedala su i dalje bila skučenija, Å¡to je oteÅŸavalo smjeÅ¡taj odraslih putnika na duÅŸim putovanjima.
  • Vidljivost: Niska linija krova i Å¡iroki C-stupovi utjecali su na straÅŸnju vidljivost, Å¡to je zahtijevalo dodatnu paÅŸnju pri parkiranju i voÅŸnji unatrag.

Konkurenti

Volkswagen Scirocco, kao sportski coupé, suočio se s mnogim konkurentima tijekom svojih generacija. Ovi konkurenti nudili su slične performanse, dizajn i cijene, te su privlačili sličnu publiku. Evo pregleda glavnih konkurenata Scirocca kroz njegove tri generacije:

Prva generacija (1974. – 1981.)

1. Ford Capri

    • Opis: Ford Capri je bio popularan sportski coupé s različitim motorima, uključujući snaÅŸne V6 opcije.
    • Prednosti: Raznolika ponuda motora, atraktivan dizajn.
    • Nedostaci: Veća teÅŸina i neÅ¡to starija tehnologija.

    2. Opel Manta

      • Opis: Opel Manta bio je joÅ¡ jedan popularan sportski coupé s dobrim performansama i atraktivnim dizajnom.
      • Prednosti: Dobar balans performansi i udobnosti.
      • Nedostaci: Manje dinamičan u usporedbi s nekim konkurentima.

      3. Alfa Romeo Alfasud Sprint

        • Opis: Sportski coupé s talijanskim Å¡armom i agilnim upravljanjem.
        • Prednosti: Odlična dinamika voÅŸnje i sportski karakter.
        • Nedostaci: Pouzdanost i kvaliteta izrade bili su često problematični.

        Druga generacija (1981. – 1992.)

        1. Toyota Celica

          • Opis: Toyota Celica bila je globalni uspjeh, poznata po svojoj pouzdanosti i sportskom dizajnu.
          • Prednosti: Visoka pouzdanost, Å¡irok raspon motora.
          • Nedostaci: Manjak europskog stila koji je privlačio neke kupce.

          2. Honda Prelude

            • Opis: Honda Prelude bila je poznata po naprednoj tehnologiji i sportskom upravljanju.
            • Prednosti: TehnoloÅ¡ki napredna, pouzdana, odlične performanse.
            • Nedostaci: ViÅ¡a cijena u odnosu na neke konkurente.

            3. Mazda RX-7

              • Opis: Mazda RX-7 s rotacijskim motorom nudila je jedinstveno iskustvo voÅŸnje i sportski dizajn.
              • Prednosti: Izvrsna dinamika voÅŸnje, jedinstveni motor.
              • Nedostaci: ViÅ¡i troÅ¡kovi odrÅŸavanja i potroÅ¡nja goriva.

              Treća generacija (2008. – 2017.)

              1. Renault Mégane Coupé

                • Opis: Sportski coupé baziran na popularnom Méganeu, s dinamičnim dizajnom i dobrim performansama.
                • Prednosti: Dobar omjer cijene i performansi, atraktivan dizajn.
                • Nedostaci: Manje prestiÅŸan brand.

                2. Peugeot RCZ

                  • Opis: Peugeot RCZ je privlačio paÅŸnju svojim jedinstvenim dizajnom i sportskim karakterom.
                  • Prednosti: Atraktivan izgled, sportski duh.
                  • Nedostaci: Manja praktičnost u unutraÅ¡njosti.

                  3. Audi TT

                    • Opis: Audi TT je bio luksuzniji sportski coupé s naprednom tehnologijom i vrhunskom kvalitetom izrade.
                    • Prednosti: Luksuzna unutraÅ¡njost, vrhunska tehnologija, snaÅŸni motori.
                    • Nedostaci: ViÅ¡a cijena.

                    4. BMW serija 1 Coupé

                      • Opis: BMW serija 1 Coupé pruÅŸao je sportske performanse i premium značajke.
                      • Prednosti: Izvrsne performanse, premium osjećaj.
                      • Nedostaci: ViÅ¡a cijena, manje prostora u unutraÅ¡njosti.

                      Volkswagen Scirocco suočio se s mnogim konkurentima tijekom svoje povijesti, svaki s vlastitim prednostima i nedostacima. Bez obzira na generaciju, Scirocco je uspio zadrÅŸati svoju privlačnost zahvaljujući kombinaciji sportskih performansi, atraktivnog dizajna i tehnoloÅ¡kih inovacija. Konkurenti su nudili raznolike opcije, ali Scirocco je uvijek nalazio svoje mjesto među ljubiteljima automobila koji cijene dinamičnu voÅŸnju i prepoznatljiv stil.

                      Članak objavio Luka Petkovic

                      Crni Audi A7 u moskovskoj garaÅŸi

                      Audi A7: Jedna od perjanica Audijeve ponude

                      Crni Chevrolet Camaro

                      Chevrolet Camaro: Jedan od najpoznatijih automobila Amera