Pretraži
Vrijeme stvarno leti: ŠKODA FELICIA, heroina radničke klase je već navršila 25 godina!

Vrijeme stvarno leti: ŠKODA FELICIA, heroina radničke klase je već navršila 25 godina!

Objavljeno: 16/10/2019 / Autor: Petar Bondek / Vrijeme leti kad se Škoda zabavlja! @Škoda Media Portal

1994. je bila godina velikih tragedija, ali i stvaranja novih velikih priča – izgubili smo Ayrtona i Kurta, ali zato smo dobili – FELICIJU!

Na sutrašnji dan će biti proslavljena 25. godišnjica od početka proizvodnje Škode Felicije u Mladá Boleslavi. Nasljednica Favorita je bila prvi model proizveden pod novim “gazdom” – VW-om, no tada nitko nije mogao predvidjeti budućnost – a kamoli svjetski uspjeh novog modela.

Možda uspjeh leži u izboru vrlo pozitivnog imena, no prva Škodina “Sreća” ipak nije požela svjetski uspjeh 1959., baš kao i veći model iz iste godine – Octavia.

 

Kraljica “Zlatne sredine”

Po čemu je Felicia tako posebna da ih je Škoda proizvela 1,401.500 od 1994.-2001.? Dizajn je bio vrlo sličan Giugiarovom duu Yugo Florida/Citroën ZX , tj. nije ništa posebno – za razliku od vrlo kvalitetne izrade…

Svi znamo da su širom Europe Škode 1980-ih i 1990-ih smatrane “radnim” automobilom, tj. onim koji svakih nekoliko dana vuče teret u pretovaru, rijetko se pere i još rjeđe posjećuje mehaničare, no sa Felicijom je uz image pouzdanog teretnog konja došla i kvaliteta materijala.

Interijer nije baš bio inspirativan, no praktičnost, sasvim dobra ergonomija i VW-ova prisutnost su vrlo brzo popularizirale ovaj model. Da, Škoda je već sama počela modernizirati svoje dotadašnje modele (Favorit, Forman, Pick-up) i prije padanja pod je VW-ovo krilo 1991., no Felicia je bila prvi model s potpuno novo razvijenim dijelovima – preciznije njih 1.187!

Sa VW-ovim zaleđem je omogućeno širenje izvedbi – hatchback, Combi, Pick-Up, Vanplus i Fun su kombinirali svježi dizajn, modernu tehnologiju i naglašeni komfor. Također je ovo model koji je bio vrlo aktivan u rallyjima, što je dodatno naglasilo široku paletu talenata ove češke desetobojke.

 

U kojoj mjeri se radi o važnosti ovog modela najbolje pokazuje činjenica da su tri Felicije u bojama češke zastave krštene vodom iz Vltave od strane praškog gradonačelnika ispod Karlovog mosta.

Ne treba ni napominjati njenu popularnost na našoj sceni – nijedan automobil nije ni izbliza nudio taj omjer komfora i pouzdanosti u drugoj polovici 1990-ih, a brak s VW-om je dobro izgledao u očima svakog Hrvata. Taj trend se nastavlja i dan danas…

 

 

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X