Pretraži
Volkswagen e-Bulli je klasični električni kombi prilagođen ovim ludim vremenima

Volkswagen e-Bulli je klasični električni kombi prilagođen ovim ludim vremenima

Objavljeno: 25/03/2020 / Autor: Mihael / Foto: Volkswagen

VW e-Bulli električni kombi – Odjel komercijalnih Volkswagenovih vozila predstavio je e-Bulli, vozilo za transport putnika koje na prvu izgleda oldtimerski naivno i bezazleno. Ipak, ovaj kombi ispod klasične vanjštine krije jednu drugačiju priču, prilagođenu ludim, naelektriziranim vremenima u kojima živimo. T1 Samba Bus koji vidite spoj je obožavanog klasika sa modernom tehnologijom koju smo ponekad skoro pa prisiljeni objeručke prihvatiti.

Ne volite li oštre linije suvremenih prometala, dobroćudni T1 Samba Bus iz 1966. godine sa predimenzioniranim VW logotipom na prednjem kraju samo čeka da ga odvezete u novu avanturu. Njegov jezik je potpuno električni jer umjesto glasnog četverocilindarskog bokser gutača naftnih derivata, ovaj retromobil je opremljen elektromotorom snage 83 KS.

 



 

Pored gotovo dvostruko veće snage, jer original je raspolagao sa skromnih 44 KS, e-Bulli ima i pravi električni instant okretni moment od 212 Nm. Uz ovakve karakteristike gotovo je nepotrebno naglasiti da je e-Bulli osjetno brži i poletniji od originala iz 1966. godine. Najveća brzina je ograničena na 130 km/h, kako bi se sačuvala baterija. Originalni benzinac sa svojih 44 KS je mogao postići samo skromnih 105 km/h.


VW e-Bulli električni kombi

VW e-Bulli električni kombi

VW e-Bulli električni kombi


Električni motor je povezan sa mjenjačem s jednom brzinom. Nalik klasičnom automatiku ima položaje P, R, N, D ali i B gdje ovaj potonji omogućuje vozaču izbor između različitih stupnjeva regenerativnog kočenja koje toplinsku energiju iz kočnica pretvara u električnu, puneći baterije. Kada smo već kod baterija, valja reći da je e-Bulli opremljen 45 kWh litij ionskom baterijom smještenom u podnici vozila.

Takav raspored pogonskog sklopa e-Bullija je u velikoj podudarnosti sa rasporedom koji je imao original iz 1966. godine. Naime, kod njega se kompaktni bokser također nalazio smješten u donjem stražnjem dijelu vozila. Domet ovogelektričnog samba Busa sa jednim punjenjem baterija iznosi oko 200 kilometara a kapacitet napunjenosti od 80% postiže za umjerenih 40 minuta koristeći brzo istosmjerno punjenje 50 kW punjača.

Volkswagenov klasik nije doživio osvježenja samo na području pogonskog sklopa, već je dobio i značajno osuvremenjenu šasiju i ovjes što u praksi znači veću udobnost, bolje vozne karakteristike a za bolje kočione performanse pobrinut će se četiri ventilirajuća diska.

Veseli nas informacija da se ovdje ne radi isključivo o konceptnom vozilu koje ćete moći gledati samo na slikama jer T1 e-Bulli ima i proizvodni maloserijski potencijal. Tvrtka eClassics naplatit će vam 64,900 Eura za konverziju T1 a slične varijante električne prerade dostupne su i za T2 i T3 kombije.


Pogledaj galeriju


VW e-Bulli električni kombi

Povratak na vrhpointer
Zatvori X