Pretraži
Volkswagen ARVW je metak iz Wolfsburga sa 362 km/h na brzinomjeru

Volkswagen ARVW je metak iz Wolfsburga sa 362 km/h na brzinomjeru

Objavljeno: 09/05/2020 / Autor: Mihael / Foto: Volkswagen

Volkswagen ARVW – Konjske snage i brzina, idu ruku pod ruku. Što više konja, to je moguće postići veću brzinu a i ubrzanja postaju sve strelovitija.Sva sila konja iza sebe ostavlja za neke neugodan crni trag od ispušnih plinova koje zbog toga proizvođači svim silama pokušavaju suzbiti u njihovom prirodnom toku.

Za posljedicu imamo komplicirane, a često i prekomplicirane motore i pogonske sustave sklone kvarenju i haračenju vlasnikova novčanika. I dok se u današnje vrijeme svi ubijaju od ekološki prisilnih i politički korektnih proračuna kako smanjiti emisiju štetnih plinova stavljajući filter na filter, Volkswagen je još prije 40 godina pokazao da se može i drugačije riješavati probleme.

 



 

Aerodinamika je glavni junak naše današnje priče a često se čini da na nju potpuno zaboravljamo dok razmišljamo o ekološkoj učinkovitosti i prihvatljivosti automobila. Prije dvije godine, 2018. dakle, Mercedes se na sva zvona hvalio da su napravili automobil, serijsku limuzinu A klase koja je imala koeficijent otpora zraka od 0.22, što je tada bio najniži koeficijent u konkurenciji serijskih automobila širom svijeta.


Volkswagen ARVW

Volkswagen ARVW

Volkswagen ARVW


 

Volkswagen ARVW

Iskreno rečeno, 0.22 je odličan rezultat ali je to brojka koju nitko neće zapamtiti, zato aerodinamiku možemo nazvati tihim junakom suvremene autoindustrije. Tihim naravno pod uvjetom da je izvedena kako treba, jer znamo da ima primjeraka automobila koji već pri brzinama za autocestu pate od nesnošljive buke vjetra.

Takvih problema nije imao Volkswagen sa svojim testnim automobilom ARVW koji je predstavljen prije 40 godina imao koeficijent otpora zraka od samo 0.15. Za pogon je koristio 2.4-litreni turbodizelski motor sa šest cilindara. Nije mogao Volkswagen bez svojih nesretnih dizela već tada i ne zamjeramo mu jer je motor razvijao umjerenih 179 KS.

To je pak bilo dovoljno za sve samo ne umjerenu maksimalnu brzinu od 362 km/h! Tako je, Volkswagenov dizelski automobil je 1980. godine postigao brzinu kojom bi posramio superautomobilsku elitu i sve to uz skromnih 179 KS. To je dakako bilo moguće postići upravo zbog onog apsurnog niskog koeficijenta otpora zraka koji se nikome ne urezuje u sjećanje. Ponovit ćemo, 0.15.


Pogledaj galeriju


Volkswagen ARVW

Povratak na vrhpointer
Zatvori X