Pretraži
Vodikove ćelije su budućnost – autoindustrija traži od EU da ulaže u mrežu vodikovih punionica

Vodikove ćelije su budućnost – autoindustrija traži od EU da ulaže u mrežu vodikovih punionica

Objavljeno: 14/10/2019 / Autor: Mihael / Foto: netcarshow.com

Velika većina fokusa javnosti i struke kada su u pitanju alternativni i obnovljivi izvori energije koja može pokretati cestovna motorna vozila svodi se na struju i električne automobile. Razvoj svih vezanih tehnologija, napose baterija koje služe kao mobilni izvori energije te razvoj mreže električnih punionica dovodi do toga da je sva pažnja a time i novac usmjeren na električnu tehnologiju.

Valja istaknuti da struja nije jedini oblik alternativne mobilnosti koja nam dolazi u skoroj budućnosti. Imamo tu i druge tehnologije a najistaknutiji „suparnik“ struji, iako stvari ovdje ne bi trebale funkcionirati na suparništvu, jest tehnologija vodikovih čelija. Pogledamo li brojke koje govore o razvijenosti jedne i druge infrastrukture, vidjet ćemo da to suparništvo za sada funkcionira samo u teoriji.



Industrijski najrazvijenija država u Europi, Njemačka, broji oko 25,000 električnih punionica diljem svoga teritorija. Velika Britanija, također kao primjer visoko razvijene države, broji oko 15,000 električnih punionica. Ovako na papiru te brojke ne zvuče nimalo loše, iako postoje brojne kritike na račun nedovoljno razvijene infrastrukture električnih punionica koja posredno otežava prodaju električnih automobila.


EU razvoj mreže vodikovih punionica

EU razvoj mreže vodikovih punionica

EU razvoj mreže vodikovih punionica


Rasprostranjenost tehnologije vodikovih čelija u razvijenoj Njemačkoj je u, blago rečeno, zaostatku za električnim punionicama. Prošle godine je u Njemačkoj otvoreno svega 17 vodikovih punionica što ukupnu brojku podiže na nimalo impresivnih 60 punionica, u državi koja ima preko 80 milijuna stanovnika i najjaču autoindustriju u Europi ako ne i svijetu.

Kritičari vodikovih čelija najčešće ističu visoku cijenu takvih automobila te njihovu rijetkost i kompliciranost. Zvuče li vam te kritike poznato odnekud, moguće da sta se tih i sličnih naslušali još do prije nekoliko godina kada su električni automobili probijali led među ustaljenim benzincima i dizelašima.

Dva najpoznatija primjerka automobila sa gorivim čelijama, Toyota Mirai i Hyundai Nexo koštaju oko 70,000 Eura. S druge strane, za tu sumu može se kupiti luksuzno opremljenog dizelaša visoke klase ili pak sportskog benzinca koji izaziva lučenje adrenalina u organizmu vozača svakim pritiskom na papučicu gasa. A ne zaboravimo i električne automobile kojih ima solidan izbor u tom cjenovnom razredu.

Eric-Mark Huitema, čovjek na čelu Europskog udruženja proizvođača automobila, koje poziva EU da uloži sredstva u razvoj tehnologije gorivih čelija, ističe sljedeće – „Potrebno je razviti strateški plan za razvoj infrastrukture gorivih čelija širom Europe. Pored drugih alternativno pogonjenih vozila, vozila na vodikove gorive čelije predstavljaju veliki potencijal u ostvarivanju mobilnosti sa nultom stopom emisija.“

Sa svega 125 vodikovih punionica na području čitave Europske Unije, teško da ćemo vidjeti velike pomake u širenju te tehnologije bez intervencije i poticaja država. Za razliku od električnih automobila koji pate od svojih dobro poznatih ograničenja, vodikove čelije osiguravaju autonomiju i fleksibilnost jako sličnu onoj benzinaca i dizelaša. Tehnologija gorivih čelija još uvijek nije sasvim spremna za masovnu komercijalizaciju, ali istraživanja govore da će za 10-ak godina, dakle 2030., gorive čelije doživjeti svoj procvat. Živi bili pa vidjeli!


Pogledaj galeriju


EU razvoj mreže vodikovih punionica

Povratak na vrhpointer
Zatvori X