Pretraži
“U kolonu po jedan preestroj see!”; VW je svoje rijetke coupée izveo u šetnju od 580 km

“U kolonu po jedan preestroj see!”; VW je svoje rijetke coupée izveo u šetnju od 580 km

Objavljeno: 21/08/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Newspress

17-ti Sachsen Classic nije razočarao bogatstvom ponude VW-ovog povijesnog opusa! Još bolje, neki od modela ne dolaze sa Starog kontinenta i predstavljaju potpune nepoznanice! Na našu štetu, određeni VW coupéi su ispali znatno bolje u Južnoj Americi nego u Europi…

 

Karmann Ghia TC 145 (1970)

TC je kratica za Toring Coupé, a 145 nažalost ne označava konjažu. Dobra vijest je što je ovaj 2+2 model dizajnirao Giorgetto Giugiaro, a bazirana je na VW Variantu, a ne na Bubi. TC je imao bokser obujma 1584 ccm (Type 3) s brutalnih 65 KS i maksimumom od 138 km/h.

 

Karmann Ghia Type  14  (1974)

Nejaki Type 14 je imao bokser obujma 1.192 ccm s 34 KS, što je čak i za 1974. bilo mizerno malo. Čak ni sva ljepota “karmanđije” nije mogla pobjeći od te činjenice, baš kao što je Type 14 postao poznat kao automobil kojeg je policija uvijek ulovila, a ponekad i -pješke. Ipak, ovaj se model proizvodio nevjerojatnih 19 godina, a u prvih 14 mjeseci proizvodnje ih je prodano čak 10.000!

 

SP 2  (1974)

U rodnom Brazilu je poznat kao Sem Potência, što bi na hrvatskom značilo – bez snage. Ružan nadimak mu nije smanjio popularnost – proizvedeno je preko 11.000 ovih prekrasnih coupea koji su dobili ime po – rodnom gradu! Da, tvornica u Sao Paolu je izbacivala ove ljepotice dizajnirane od strane Marcia Piancastellija, kojima je nedostatak snage zapečatio sudbinu. Šteta!

 

 Scirocco  I SL (1981)

Heroj radničke klase u ovom slučaju ima ful-opremu – alu-felge, prednji spojler s osam miligrama downforcea i predivne vinile koji su davali dodatnih (aaaaah) nula konja. Srećom, početkom osamdesetih se još nije znalo da kozmetički ukrasi ne poboljšavaju performanse, pa je ovaj Scirocco bio hit. Srećom, to je i danas!

 

Passat  B2 CL Formula E (1983).

Da, znam – nije pravi coupé, ali sjajno se pretvara! Čemu naziv Formula još nikome ni danas nije jasno, no E je opravdano, i stoji za “Ekonomičnost” Zašto? Pa, pred Vama je jedan od prvih automobila sa start-stop tehnologijom, i da – iz 1983., kad su ekonomičnost, ekologija i emisija u nekim industrijskim zemljama bile zabranjene riječi koje počinju slovom E, čija se upotreba kažnjavala i sa tri mjeseca prisilnog rada! Nije lijep, ali je zato ekonomičan!

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X