Pretraži
Trijumf zdravog razuma; Mazda i dalje odbija dodirne zaslone! Bar netko…

Trijumf zdravog razuma; Mazda i dalje odbija dodirne zaslone! Bar netko…

Objavljeno: 21/02/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo©Mazda Press

A-Keep your eyes on the road, your hands upon a wheel! nekoć je pjevao Jim Morrison dok je išao prema roadhouseu . Kako bi se iznenadio da sjedne u neki vremepolov i sleti ravno u automobilske kokpite 2019.! Tablet-manija među proizvođačima automobila je uzela stihijski zalet; veličina dodirnih zaslona je postala vrlo snažan marketinški alat, naizgled bitniji od obujma motora i potrošnje istog.

Osim što su navedeni dodirni zasloni postali dio naše svakodnevne rutine – od kuhala za kavu do hladnjaka koji otvaramo deset puta dnevno, postali su i dio automobilskih interijera – bar zasad. Zašto zasad? Sve su češća ispitivanja povezanosti korištenja sustava zabave/informacija i prometnih nezgoda, i sva pokazuju isto – dodirni zasloni su opasnost. Iako u automobilima postoje od 1988., koriste se drugačije – za razliku od sustava kontrole s kotačićima ne koristimo ih kratko i intuitivno – oni traže određeno vrijeme i koncentraciju, da ne govorimo o vizualnoj kontroli.

Još gore – za razliku od pametnih telefona automobilski dodirni zasloni su relativno nerazvijeni i puni glitcheva.

Ne naginji se sine…



Europska komisija procjenjuje da danas najmanje 30% nezgoda nastaje zbog gubitka koncentracije vozača, a pošto je u većini zemalja zabranjeno koristiti mobilne telefone za vrijeme vožnje, u čemu je razlika koristiti telefon na zaslonu Vašeg automobila? U RH je to manji problem jer čemu imati novi smartphone ako ga sudionici u prometu ne vide u Vašoj ruci?

Naime, ona ga je i platile te silne novce! Da, sve se vrti oko novca (ma daj!), jer dok god auto-industrija zarađuje na visokoj tehnologiji, sigurnost je na drugom mjestu. Pa makar nas tehnologija i doslovce pregazi!Samo Mazda odbija trend i čvrsto se drži filozofije da dodirnim zaslonima nije mjesto u automobilima – Matthew Valbuena, glavni inženjer Mazda North America-e za HMI i sustave informacije/zabave tvrdi da „kada se vozač nagne prema zaslonu bilo kojem zaslonu u automobilu nenamjerno primjenjuje okretni moment na upravljač, te vozilo klizi iz svog prometnog traka“.



Naravno, Mazda se ne odlučuje za dodirne zaslone jer „morate gledati u ono što dodirujete“. Neki, poput BMW-a s iDriveom i Audija s MMI-jem pokušavaju s raznim kotačićima, miševima i joystickovima doskočiti ovom problemu (baš kao Infiniti/Nissan, Mercedes-Benz, Lexus…), no tržište voli popularne stvari, a mi smo kao vrsta postali ovisni o tehnologiji…čak i kad nam uopće nije potrebna. Samo stavite svoj mobilnog frenda na suvozačko sjedalo i brojite koliko puta ćete ga pogledati do posla i natrag – čak i kao je ugašen…




Dodirni zasloni – nepotrebna opasnost?

Povratak na vrhpointer
Zatvori X