Pretraži
Toyota je rekla “sayonara” geekovskom dizajnu – MIRAI znači BUDUĆNOST – a tako i izgleda!

Toyota je rekla “sayonara” geekovskom dizajnu – MIRAI znači BUDUĆNOST – a tako i izgleda!

Objavljeno: 11/10/2019 / Autor: Petar Bondek / @© 1995-2019 TOYOTA MOTOR CORPORATION

Toyota Mirai : Izgleda da je pred nama doba tehnološkog triježnjenja – obje filozofije koje su trebale biti dugoročno rješenje za ekološki spas su doslovno – zapele, poput Vlaka u snijegu Mate Lovraka. Tko će od proizvođača biti heroj Ljuban iz Jabukovca i pronaći izlaz iz škripca na globalnom planu?

Ovo je koncept Mirai, finalni stadij razvoja druge generacije Toyotinog ledolomca pogonjenim vodikovim  ćelijama. Trebao bi krenuti u serijsku proizvodnju kroz dvije godine, što je vrlo brzo za model koji NIJE pogonjen unutarnjim sagorijevanjem. Sve po čemu je ovaj Fuel Cell Electric Vehicle (FCEV) glas napretka će biti posebno naglašeno na tokijskom sajmu, gdje će Mirai Concept biti jedan od glavnih izložaka.

 

Napunjena  za pet minuta

Uz znatno bolje odrađen dizajn koji se sviđa i nama Europljanima, bitne su dvije stvari – 30% veća autonomija uz bolje ubrzanje – i opću dinamiku. Spomenuti dizajn je stvarno jak adut, i možemo staviti ruku u vatru da će finalna verzija vrlo malo odstupati od višeslojne plave elegancije na ovim slikama. Možda toga nismo svjesni, ali svijetom kruži 10.000 Miraija prve generacije. Po čemu će se (osim dizajna) rzalikovati druga, bazirana na TNGA platformi?

Bitna stvar – po znatno većoj količini spremljenog vodika, koji direktno omogućuje stražnjem pogonu da pogura Toyotu na znatno veću udaljenost.

Koje su prednosti vodikovih ćelija? Za razliku od električnih automobila tipa Tesle, napune se za doslovno pet minuta. Drugo – automobili na vodik nisu “teška kategotrija” jer nemaju užasno teške baterije. NO sve ostalo je još uvijek – problem, kao što možete vidjeti u videu dolje…

 

Tesla za punjenje svojih 74 kWh baterija potroši 10 dolara – Miraiju za autonomiju od 480 km treba vodik vrijedan 85 dolara – cijelih osam puta više.

Upravo na tome će Toyota i svi ostali morati naporno raditi – dok ne naiđe neka jeftinija tehnologija!

 

 

 

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X