Pretraži
Tko je jači? Pogon na sve kotače sa ljetnim ili prednji pogon sa zimskim gumama? E pa…

Tko je jači? Pogon na sve kotače sa ljetnim ili prednji pogon sa zimskim gumama? E pa…

Objavljeno: 23/11/2018 / Autor: Mihael / Foto: Screenshot

U testu su sudjelovala dva BMW kao primjeri automobila sa pogonom na sve kotače odnosno sa pogonom na jednu osovinu, u ovom slučaju na prednje kotače. BMW X1 xDrive sa pogonom na sve kotače ima na sebi ljetne gume dok drugi BMW X1 sDrive s pogonom na prednje kotače ima zimske gume.

Test se odvio u Finskoj, gdje rijetko nedostaje snijega a ovaj na testnom poligonu dubok je svega par centimetara i prilično ugažen. Drugim riječima, radi se o strukturi snijega po kojoj je i najlakše voziti i predvidljivo upravljati autom.

Među vozačima postoji konstantna rasprava o tome je li za vožnju po snijegu bolje imati pogon na sve kotače ili zimske gume. Iskreno, idealna kombinacija za zimske uvjete vožnje jest oboje, odnosno automobil sa pogonom na svim kotačima koji na sebi imaju zimske gume. Takva kombinacija je apsolutno najbolja. No, što ako smo u hipotetskoj situaciji i moramo birati između dva inače identična auta.


Zimske gume vs pogon na sve kotače

Zimske gume vs pogon na sve kotače

Zimske gume vs pogon na sve kotače


Jedan ima prednji pogon i zimske gume a drugi ljetne gume sa pogonom na sve kotače. Prednost dajete pogonu na sve kotače jer on čupa iz svih situacija pa i snježnjih ili ne? Ne je točan odgovor. Pogon na sve kotače koliko god bio učinkovit, ako snagu ne može efikasno prenijeti na podlogu, nema baš nikakvog smisla.

Ljetne gume u zimskim uvjetima niskih temperatura postaju, takoreći plastične, sa nepostojećom trakcijom i sposobnošću prijanjanja. Stvar je u smjesi od koje su napravljene, ona je tvrđa upravo zato da ljetne gume budu izdržljivije u uvjetima visokih temperatura.

Prvi test između dva BMW-a X1 svodi se na jednostavno ubrzanje do 50 km/h i zaustavljanje. X1 sa prednjim pogonom i zimskim gumama je obavio cijeli test prije nego li je ljetni junak uopće uspio postići zadanu brzinu od 50 km/h. Ovo testiranje čini se prilično jednostrano.

Nakon ovoga i svi sljedeći testovi idu uvelike u prilog zimskim gumama, neovisno o kakvom pogonu je riječ. Jednostavno rečeno, gume su jedini kontakt vozila sa podlogom i ako je taj kontakt niskog trenja, pogon postaje praktički irelevantan. Stoga toplo preporučamo, nabavite si komplet zimskih guma za hladne i skliske zimske dane.


Pogledaj galeriju


Zimske gume vs pogon na sve kotače

Povratak na vrhpointer
Zatvori X