Pretraži
Texas Tornado i dalje grmi; Colin Edwards postao prvi ambasador Akrapoviča !

Texas Tornado i dalje grmi; Colin Edwards postao prvi ambasador Akrapoviča !

Objavljeno: 02/01/2019 / Autor: Petar Bondek / Texas Tornado i dalje grmi; Colin Edwards postao prvi ambasador Akrapoviča !

Bogu hvala da je krajem 1990-ih i početkom novog milenija postojao SBK, u najjačem izdanju. Ducati, Honda, Suzuki, Yamaha i Kawasaki s tvorničkim momčadima i četverotaktnim motorima su polako ukrali show dvotaktnoj karavani ( koju su do 1996. napustili svi najveći osim Doohana) – osim predivnog vrištanja različitih konfiguracija motora show su nosili vozači – Fogarty, Slight, Russell, Corser, Chili, pa novija generacija – Haga, Bayliss i Edwards (uz banzai wildcard nastupe Goberta) činili su grid kakav kvalitetom MotoGP nikad nije uspio parirati.



Ne govorim o tome da su Rossi, Stoner, Marquez i Dovi klasa za sebe, nego samo zamislite da se bore sa još sedmoricom – osmoricom mangi na podjednakim tvorničkim motorima. V4 Honde (RC30/RC45), L2 Ducatiji (888, 916, 996…), redni 4c 750 ccm (Suzuki GSX-R , Kawasaki ZX-R  RR) pružali su raznolikost u svim segmentima, uz krcate tribine širom globusa.

Dolazak Colina Edwardsa (Drugog) u taj ring nije prošao bez masnica – debitirao je za Yamahinu tvorničku momčad 1995., na YZF 750 uz znatno iskusnijeg Yasumotoa Nagaija, no sezona je bila kao iz pakla – Colin se teško prilagođavao, a zatim je Nagai poginuo u Assenu – Colin je odustao od posljednja dva nastupa. Colin isprva baš nije bio konstatan – počeo je voziti motocross s četiri godine a otišao u penziju s 14 s tipičnim tinejdžerskim problemima. 1991. se vratio ali miljama daleko od blata – 1992.

Je već osvojio AMA naslov u 250 ccm, ispred Kennyja Robertsa Jr-a pa je preselio u AMA Superbike. 1997. je završio sezonu čim je počela radi ozljede, Yamaha ga je odbacila, Honda prihvatila na RC45 1998., slijedio je double u Monzi…1999. je bio viceprvak iza Foggyja na RC45 a onda je došla 2000. –ta i VTR1000 SP1/RC51.Oh da – i Colinovi prvi Akrapoviči.

Na Colinovu žalost, njegov najveći suparnik Nori Haga je također dobio Akrapoviče za tu predivnu R7, a s njima je i počela sezona – prva pobjeda u Kyalamiju je otišla Colinu, druga Hagi. Double za Igora Akrapoviča i najava senzacionalne sezone- upravo ta Hagina pobjeda pod efedrinom radi prehlade je vjerojatno koštala Yamahu naslova.



Colin je nakon osam pobjeda postao prvak, Yamaha je napustila SBK zbog oduzimanja bodova iz JAR-a pod Briviom i demonstrativno otišla u MotoGP a Colin se s Akrapovičem ostao boriti za slavu protiv Baylissa, Ducatija i Termignonija. Kakva je to bila bitka – 2001. je bila sjajna a Bayliss mrvicu prejak.

Računicu je pokvarila još jedna momčad s Akrapovičem – Aprilia s RSV Mille i Troyom Corserom. 2002. Potražite među trilerima jer je drugačije ne znam opisati, epska bitka Baylisstica i Texas Tornada sve do Imole je vjerojatno najnapetija borba za naslov ikad.



Colin je osvojio naslov, a oba su se uputila u MotoGP – Bayliss ravno na Desmosedici, a Colin na najluđi MotoGP motocikl svih vremena – vrišteću trocilindričnu Apriliju RS Cube s pneumatskim upravljanjem ventilima, kontrolom proklizavanja i ride – by – wire tehnologijom. Osim što je bila najanapredniji motocikl generacije(i inspiracija za buduće Honde i Yamah)e nije pružila mnogo –osim tog zvuka koje je Akrapovič izvlačio iz Cosworthovog know –howa i najveće konjaže na gridu – 168 kW/225 KS.

Tko je vozio to čudo? Colin i Nori! Akrapovič nije mogao izabrati boljeg ambasadora, jer kao što je R. Lee Ermey rekao u Full Metal Jacket – “only steers and queers come from Texas“ – a Colin i Kevin definitivno spadaju u prvu grupu. Colin je karijeru završio na Suter BMW-u, no vrlo prikladno – s Akrapovičem. Možda je vrijeme da Haga postane drugi Akrapovičev ambasador? Ili će to pričekati slijedeću generaciju -malog Hayesa koji vozi motore od pelena ili Hagin pomladak ?

Ne možemo dočekati!

Photo: Redwing Media, Aprilia Racing, Lulop.com



Pogledaj galeriju

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X