Pretraži
TEST – VIDEO : Smart fortwo Passion automatik – i dalje miljenik elite

TEST – VIDEO : Smart fortwo Passion automatik – i dalje miljenik elite

Objavljeno: 23/10/2016 / Autor: Vozim HR / Foto: Vozim.HR

Kada je Smart fortwo prvi put ugledao svjetlo dana (davne 1998. godine), nije postojalo puno auto-entuzijasta, novinara ili običnih vozača koji tada na njega nisu gledali s enormnim čuđenjem, a pomalo i s prezirom.

Malen, pomalo neugledan automobil kojeg proizvodi proizvođač satova (Swatch) i veliki Mercedes, u startu nisu naišli na odobrenje tržišta, novinara, a ni krajnjih kupaca. Koncept je bio potpuno nerazumljiv. Malen automobil, relativno neudoban, visoke potrošnje i još više cijene, izgledao je kao velika propast, a nikako kao prodajni hit.


Smart fortwo automatik


Skupi početak

Naime, nisu u Daimleru (i Swatchu) izmislili toplu vodu kada su se odlučili konstruirati micro-automobil kojeg su nazvali Smart. FIAT je davno prije konstruirao Topolino (u prijevodu mali miš), BMW je konstruirao ISSETU (i u nju ugradio pogonski boxer agregat od motocikla) pa čak bismo u tu klasu (rubno) mogli uvrstiti i genijalno trometarsko vozilo koje je početkom 60-ih odvažno konstruirao Alec Issigonis i koje je nazvano Austin Seven i Morris Mini Minor, kasnije poznat kao planetarno popularan Mini Morris.



Bez neke logike, s obzirom da su već u to vrijeme u metropolama vladale neopisive gužve i borba za parking, ti i slični automobili tog tipa marginalizirani su na auto-sceni.


Smart fortwo automatik


Je li je razlog izumiranja tih simpatičnih i funkcionalnih automobila bio marketing, manjak investicija, pomodarstvo ili nešto slično, teško je zaključiti, ali ostaje činjenica da su u Daimleru hrabro i odlučno odlučili zakoračiti i investirati u taj zapostavljeni segment.

Smart je postao mikro-vozilo za ekipu koja ima novaca i kojoj se ne da na kavu u centar voziti krstaricom koju nemaju gdje parkirati.

Iako su prvi prodajni rezultati bili katastrofalni, a inicijalni proizvodni troškovi astronomski, marketinški magovi su uz pomoć nekoliko hrabrih talijanskih auto-dilera, uspjeli preokrenuti trend. Smart je postao mikro-vozilo za ekipu koja ima novaca i kojoj se ne da na kavu u centar voziti krstaricom koju nemaju gdje parkirati, već je fora doći sa skupim mikro-vozilom i parkirati se u prostor koji je inače rezerviran za skutere. Ekipa na kavi nakon prvog čuđenja upita za proizvođača, a nakon toga sve ide po inerciji. Smart postaje “must have” kao treće, sedmo ili deseto vozilo u ergeli limenih (u današnje vrijeme sve manje limenih, a sve više aluminijskih, plastičnih, karbonskih, i sl.) ljubimaca.

Takav je i novi Smart koji smo testirali.


Smart fortwo automatik


Cijenom je pristupačan svima koji ponešto izdašnije zarađuju, a koji se uglavnom voze sami ili u paru te im se ne da vući za sobom još dva ili tri metra karoserije koja ih objektivno frustrira prilikom pronalaženja mjesta za parkiranje.

Nova tehnologija, novi izgled, stara slava

Novi Smart je, za razliku od starog modela iz 1998. godine te blago uljepšanog iz 2007., ponudio pregršt dodatnih elemenata koji će vozačima učiniti vožnju ugodnijom i nadasve udobnijom.

Kada je Arnold Schwarzenegger u akcijskoj komediji Plaćenici izjavio da je Smart manji od njegove cipele, (te nakon toga uspješno nastavio rešetati zlikovce) samo po sebi se postavilo logično pitanje. Nije li Smart ipak premalen za XXL likove? Naime, iako je po dužini bilo dosta mjesta i za visoku ekipu, po širini je mjesta ipak nedostajalo. Kad to nadodamo na već prije spomenut ekstremno neudoban ovjes, neprecizan upravljač i kriminalno loš robotizirani automatski mjenjač, novi Smart je imao štošta za promijeniti.


Smart fortwo automatik


Novi Smart fortwo je sasvim nova priča

Nastao u suradnji s Renaultom, baziran na novom Twingu, novi Smart fortwo posjeduje dašak svježine i francuske udobnosti koji su mu ekstremno nedostajali u prošlosti.

Nabildani look u odnosu na stari, pomalo kutijast dizajn, živopisne boje, atraktivna bočna silueta, dvobojna karoserija i odlično pogođen izgled naplataka, slika je koja ne prolazi nezapaženo. Autić je magnet za privlačenje pogleda, nema šanse da ćete se igdje pojaviti ili zaustaviti, a da vas neće pogledati barem desetak ljudi.

Kako je sjediti u Smartu ?


Smart fortwo automatik


Unutrašnjost je specifična, šarena, kvalitetna i vesela. Pogledajte fotogaleriju i jednostavno nećete ostati ravnodušni. Ako se želite na trenutak isključiti iz sive realnosti, unutrašnjost Smarta svakako je prostor koji će vas razveseliti. Vesele boje, neobični oblici, a opet sve logično i funkcionalno. Odličan pregled, dobro postavljeni retrovizori, povišen položaj sjedenja (kao da ste u SUV-u), sjedala odlično postavljena, upravljač točno kako treba, a upravljanje ventilacijom, klimom i slično, jednostavno i logično.


Smart fortwo automatik


U vožnji odličan, u parkiranju po gradu još i bolji

Ako se želite okrenuti u kvartovskoj dvosmjernoj ulici, provjerite u preglednim retrovizorima ima li ikoga koga biste ugrozili svojim okretanjem pa se “iz prve” okrenite za 180 stupnjeva, za što vam je potrebna širina kolnika od svega cca. sedam metara.

Parkiranje na prostorima koji su nezamislivi ostalim sudionicima u prometu, na primjer otoci oko drveta, malo do zebre i sl., prava su poslastica za ovog gradskog igrača.


Smart fortwo automatik


Smart je dugo godina muku mučio s motorima i automatskim mjenjačima. Prvi modeli nisu imali baš pretjerano izdržljive turbine, a zbog male snage i stalne potrebe da se voze pod punim gasom, ni potrošnja nije bila bajna (loše podešeni benzinski motori su trošili i po 10 litara na 100 km).

To je bio hladan tuš za većinu potencijalnih kupaca koji mali gradski automobil jednostavno ne mogu povezati uz neprestanu potrebu za stiskanjem spojke i prebacivanjem brzina.

Kada su prošle godine na hrvatsko tržište došli novi Smartovi, nije bilo moguće kupiti model s automatskim mjenjačem. To je bio hladan tuš za većinu potencijalnih kupaca koji mali gradski automobil jednostavno ne mogu povezati uz neprestanu potrebu za stiskanjem spojke i prebacivanjem brzina. Također, tada su krenule priče da je novi automatik u Smartu samo blago poboljšani prethodni model te da se ništa revolucionarno neće promijeniti.

Istina je ipak puno drugačija. Naime, novi Smart fortwo je opremljen automatskim mjenjačem sa šest stupnjeva i dvije spojke (Twinamic), kojeg isporučuje njemački specijalist Getrag. Dobro ubrzava, uz brze i glatke prebačaje stupnjeva, ali s povremenim zastajkivanjima i nedoumicama. To je sada svjetlosnu godinu ispred prijašnjeg modela, ali je i dalje pomalo razočaranje u odnosu na ono što smo očekivali.


Pogledaj galeriju

Performanse i vožnju po gradskim prometnicama uz gore spomenut mjenjač, omogućava i solidni tro-cilindraš od 1000 ccm i 71 KS koji bez problema odrađuje svoje zadaće uz prosječnu potrošnju na testu od 7,2 litre na 100 km. Navodno jači model od 91 KS ima manju prosječnu potrošnju i nešto bolja ubrzanja, ali smo mišljenja da je (osim potrošnje) i ovaj agregat potpuno zadovoljavajući.

Kao da vozite karting

Vožnju u novom Smartu je jednostavno opisati. Kao da vozite karting sa skoro direktnim upravljačem koji ima dovoljno konja da je kod ubrzanja konkurentan na cesti, a koji je zahvaljujući dobrom ovjesu, nisko postavljenoj masi, odlično usklađenom ESP-u i širokim kotačima (prednji 165/65 r 15,stražnji 185/60 r 15) izrazito stabilan.

Iako se radi o vozilu relativno male mase (880 kg), novi Smart fortwo ne rita se po neravninama i ležećim policajcima kao prijašnji modeli, niti je tako neudoban. Dapače, bolja amortizacija, udobnija sjedala i odlična zvučna izolacija, zaslužni su za doista premium doživljaj vožnje.


Smart fortwo automatik


Promjene smjera, zavoji i nagla kočenja ne predstavljaju nikakav problem za novog Smarta, naprotiv, možemo tvrditi da su kočnice fantastične, a osjećaj za volanom neusporedivo bolji nego u prethodnom modelu.

Sigurnost putnika u slučaju nezgode jamči kavez TRIDION koji na temelju iskustva s prometnica, gdje su putnici iz Smarta u srazu s većim vozilima izlazili neozlijeđeni, garantira putnicima da se bez obzira na to što voze ovo maleno i simpatično vozilo, mogu osjećati sigurno.

Smart fortwo nije suštinska potreba, Smart je poruka, poruka koja kaže: “Volim lijepo, volim drugačije…”

Potrošnja našeg testnog automobila je bila daleko iznad tvorničkih 4,1 l na 100 km. Vrtila se oko 7,2 litara, što je svakako nedostatakza jedan malen gradski automobil.

Smart fortwo nije suštinska potreba, Smart je poruka, poruka koja kaže: “Volim lijepo, volim drugačije i cijena me previše ne opterećuje.”

I to je upravo Smart fortwo, simpatično, upadljivo vozilo koje vas diferencira od drugih vozila na cesti. A to ima i svoju cijenu. Točnije, cijenu od 115 000 kn do registracije. Skupo je biti drugačiji, ali je i fora

PLUS MINUS
 Dizajn  Cijena
 Praktičnost  Potrošnja
 Ponašanje na cesti  Prtljažnik
 Udobnost

 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE:
SMART FORTWO COUPE
motor 3 cilindra, benzinski
obujam 999 ccm
snaga 52 kW/71KS pri 6000/min
moment 91 Nm pri 2850/min
mjenjač automatski, 6 stupnjeva
maks.brzina 151 km/h
0-100 km/h 15,4 s
potrošnja 4,9/3,7/4,1 l/100km
test 7,2 l/100km
emisija CO2 93 g/km
dimenzije 2695/1663/1555 mm
prtljažnik 260/350 litara
masa 880 kg
jamstvo 2 godine
Povratak na vrhpointer
Zatvori X