Pretraži
TEST Renault Megane RS  jedini je automobil zbog kojeg sanjam zavoje

TEST Renault Megane RS jedini je automobil zbog kojeg sanjam zavoje

Objavljeno: 25/08/2018 / Autor: Petar Bondek / Foto: Vozim.HR

Svi imamo neke segmente svoje prošlosti koji su nas obilježili za cijeli život ili barem za veći dio budućnosti. Meni su to automobili. Zapravo ne znam kako je do toga došlo, više se ne sjećam svog prvog autića, zapravo se ne sjećam ni prvog bickila ali se i dalje žarko sjećam prvih “jurilica” koje sam primjećivao kao klinac. Prvo sam se zaljubio u Fiat Turbo I.E, crni , s crvenim livrejama na krovu (jbg ne kažem da sam imao ukusa ). Zatim me raspametio bijeli Renault 5 GT Turbo, pa crni Peugeot 205 GTi…

U nekom trenutku sam skužio da mi je cijeli zid sobe bio prekriven posterima Honde CRX, Opel Kadetta GSi, Golf GTI, VW Corrado G60, Samante Fox, Sabrine…

Vjerujem da ste već do sada skužili uzorak, puno konja i prednji pogon

Opsjednutost jurilicama s prednjim pogonom nije jenjavala niti nakon punoljetnosti pa mi je prva “ozbiljna” jurilica postao prekrasan (izudarani sa svih strana) crni Suzuki Swift GTi sa simboličnih 220000 km prijeđenih kilometara. Jurio je kao sam vrag, vrtio se preko 7000 okretaja u minuti, uvijao u zavojima i izrazito loše kočio. Sa svojih skoro 2 metra sam jedva ulazio u njega, školjkasta sjedala su se urezivala u leđa a volan zabijao u noge. Ne znam da li sam rekao da je jurio kao sam vrag ?

Puno godina, kilometara, benzina, dizela, lož ulja, plina i pomalo struje nakon toga evo nas u 2018-oj. Termin za testiranje novog Megane RS a bio je zaokružen debelim flomasterom na oba redakcijska kalendara (dio redakcije i dalje voli papir…starci), u Google kalendaru postavljen reminder i podsjetnik na reminder 24 sata prije. Vikend prije samog preuzimanja nekoliko puta sam histerično pregledavao prognoze za slijedeći tjedan nadajući se da neće biti kiše, snijega, tajfuna…ništa mi nije smjelo taj tjedan pokvarit.

Iako smo već nekoliko puta pisali o novom RS-u te sam isti nedavno imao priliku i voziti na nekoj kraćoj relaciji, činjenica da ću se neko vrijeme intenzivno družiti s direktnim potomkom mojih dječačkih želja  je bila izrazito stimulativna i fora. Mladosti, eto me ne nazad…

Pa krećemo…


Renault Megane RS izgleda upravo onako kako bi sportski automobil trebao izgledati. Kada zamišljate nabrijanog sportaka, on po defaultu mora imati nisku siluetu, izbočene blatobrane, ogroman usisnik zraka, niskoprofilne gume montirane na ozbiljno velike alu felge (uz to što je brz ipak mora malo i zavist kod susjeda buditi), diskretan stražnji spojler, masivan stražnji odbojnik, difuzor za zrak i (daleko najvažnija stvar) velike i vizualno atraktivne ispušne cijevi.

Naš Megane RS ima sve to a najvažnije od svega, apsolutno svaki detalj izgleda fantastično. Atraktivna boja, atraktivan prednji kraj, 245/35 niskoprofilne gume montirane na prekrasne 19 colne alu felge iz kojih se naziru crvena kočiona kliješta, već prije spomenuta niska silueta i diskretni spojleri na pragovima.

Stražnji dio također kao iz sportske bajke, masivan stražnji branik, decentni spojler, potpuno funkcionalan difuzor (da, ovo nije kozmetički fake dodatak već potpuno funkcionalan difuzor koji završava duboko pod automobilom i ostvaruje ozbiljan down force) i ogromni auspuh s dvije cijevi. Još se niste naježili ? Nema problema, ima toga još…

Unutrašnjost je ipak klasična Meganeovska s par RS dodataka. Ukratko, Renault inženjeri su bili toliko opsjednuti potrebom da stvore skoro pa savršeni sportski automobil koji će vanjštinom i performansama oduševljavati “dječarce” poput mene da su po putu “zaboravili” na unutrašnjost. Tako je RS unutra zapravo obični Megane uz dodatke sportskog upravljača (alcantara i obična koža), kožne ručica mjenjača s žarko crvenim opšivom i sportskim sjedalima.

Pokušali su Renaultovci tu još ubaciti i neku letvicu s imitacijom karbona, LED ambijent svjetla  i zagasito crnu oblogu krova (koja ostavlja dojam premium interijera) ali kao da su i sami znali da je to svima nama malo manje bitno. Nismo tu da sjedimo i gledamo u elemente unutrašnjosti, mi smo tu zato što želimo da trese, grmi, lupa i udara.

A da, ima i zadnju klupu. Nemam pojma kako je sjediti na njoj i iskreno me nije ni briga. U Renault Meganeu RS samo je jedna pozicija bitna…vozačka.



Ajmoooooooooo…..

Sjedam u automobil, sjedala su tvrda, školjkasta, obložena alcantarom s ozbiljno velikim bočnim osloncima (tako da ti odmah bude jasno da će ti trebati). Sjedi se odlično, dovoljno duboko, volan se podešava skoro pa okomito i ruka potpuno prirodno pada na ručicu mjenjača.

Pritiskam gumb za paljenje i Megane zareži dubokim reskim zvukom. Na informacijam prebogatom velikom centralnom ekranu osjetljivom na dodir (karakterističan za praktički cijelu Renaultovu obitelj) brzinski stišćem sve opcije koje u sebi imaju riječ Sport. Ovjes, motor, zvuk, upravljač…sve može samo da je sport.

Ubacujem u prvu i krećem, spojka je malo tvrđa ( što se i očekuje od sportaša), lagano prebacujem u drugu, pritiskam kočnicu (isto malo tvrđa) i izlazim na glavnu cestu. Gledam temperaturu motora, vidim da je zagrijan jer ga je netom prije mene netko dovezao. U mikro sekundi mi kroz glavu prolaze tri riječi, sport, zagrijan i mot…. gaaaaaaasssssss, mozak još nije završio svoj monolog ali je noga već bila u podu, Megane promuklo urla.

Mrvicu je usporen do nekih 3500 okretaja a onda me iz sna budi pišteći signal koji upozorava da sam pred blokadom te da treba prebaciti brzinu. Isti zvuk me vraća u realnost te prebacujem u treću i puštam gas. Srce ludo udara ali cesta nije pista te mantrajući sebi u bradu smireno nastavljam do prvog semafora.

Nestrpljivo se probijam kroz gradsku gužvu i krećem prema zaobilaznici na prvu rundu snimanja. Dugi desni zavoj nagovještava priključak na autocestu, isti se bez problema može odvesti u trećoj ali ja tako žarko želim čuti onaj pištavi zvuk upozorenja prije blokade, prebacujem u drugu, noga je opet ujedinjena s podom , srce kuca na najjače.

Megane RS se lagano trza, motor grmi, prednji kraj ne pušta ni milimetra, sjedala još jednom dokazuju svrhu bočnih upora a pištavi zvuk predlaže prebacivanje u treću. Još u zavoju prebacujem brzinu, Megane se simbolično zatrese i uz zvuk  o kakvom sanjaju svi adrenalinski manijaci me ispucava iz zavoja na autocestu.

Unatoč strelovitom ubrzanju i pomalo neravnoj cesti, upravljač se tek neznatno trza u rukama te nema ni traga od onih divljačkih čupanja upravljača karakterističnih za prednji pogon, puno konja i neravnu cestu.

Iako mu je krajnja brzina preko 245 km/h, autocesta nije prirodno stanište Megane RS -a.  On bez problema drži pravac, dovoljno je elastičan da za međuubrzanja ne morate stalno prebacivati dvije niže, izdržljivo je tvrd pa nećemo reći neudoban ali na toj autocesti on je tako jako nesretan.


test renault megane rs


Zavoji su njegova furka

Za razliku od autoceste kada plače, u zavojima pjeva. Naime, zadnja generacija Megane RS -a je osim “smanjenog” 1,8-litrenog turbobenzinca  s 280 KS i 390 Nm, opremljena i sustavom 4Control koji u zavojima zakreće stražnje kotače do maksimalnih 2,8 stupnjeva u suprotnom smjeru za brzine do 50 km/h. S druge strane kada brzina pređe 60 km/h (ili 100 km/h u race modu) sustav zakreće stražnje kotače do 1 stupanj u smjeru zavoja.

U praksi to izgleda ovako. Dolazim pred zavoj, snažnije kočim i prebacujem u nižu, direktni upravljač (koji bi mogao davati malo više povratnih informacija s ceste) vrlo precizno usmjerava prednji kraj u zavoj dok ga pritiskom papučice gasa “pokušavam” izbaciti iz zamišljene putanje.

E sad, umjesto da RS “klasično” iscuri prednjim krajem ovdje se dešava upravo suprotno, stražnji kraj se počinje zanositi. Prva reakcija bi bila kontriranje volanom ali zapravo ne teba učiniti ništa. Potrebno je neko vrijeme da se naviknete na ovu “nesvakidašnju” pojavu zanošenja stražnjeg kraja ali kada napokon skužite da se isti ne znosi već vi upravljate njime, postajete nasretniji vozač na svijetu.

Megane se u svaki zavoj zakopava kao da je zalijepljen za cestu. Tome osim 4Control sustava uvelike pomaže i mehanički diferencijal ograničenog proklizavanja (rezerviran samo za Cup i Trophy modele) čiji vas mehanički zvuk upozorava da sva sila tehnologije u datom trenutku radi za vas a protiv zakona fizike.



U slučaju da baš jako pretjerate, Megane RS će ipak početi pokazivati naznake karakteristika prednjeg pogona što znači blago klizanje nosa i zabacivanje stražnjeg kraja prilikom naglog otpuštanja gasa u zavoju.

Kad smo već kod zavoja, Megane RS ih toliko žarko voli da ćete čak i na putu prema moru, s gnušanjem odbiti bilo kakvu opciju korištenja autoceste, već ćete birati isključivo dionice gdje motor pjeva, elektronička blokada okretaja pišti, a mehanički diferencijal “škrguće”.

Iako je nesretan kad je spor, novi RS nije nefunkcionalan za “klasičnu” svakodnevnu uporabu. Da, za gradske gužve bi mi mekša spojka bila malo draža dok bi nježniji ovjes (koji je ozbiljno tvrd čak i kada ga postavite u Confort mod) možda bio malo blaži prema stražnjici i protresenim bubrezima no, sve je to mala cijena koju treba platiti da bi dobili apsolutni mamac za sve poglede ovog svijeta.

Ako slučajno i naletite na nekoga tko (namjerno) skreće pogled od vašeg blještavila, jedan jači pritisak na papučicu gasa i ozbiljna rika ispušnog sustava (koja je u unutrašnjosti pomognuta i audio sustvom koji se na sreću može ugasiti) natjerati će ga na zavidan pogled.

Naime, dok vozite Megane RS, apsolutno svi žele biti baš vi 🙂

S obzirom da “ničija nije do zore gorila” tako sam se i ja morao rastati od RS-a. 1000 km uživancije je prošlo u trenu  a najgori trenutak našeg duženja bio je prilikom vraćanja ključa i prometne dozvole u Renaultovom salonu.

Da je moj, mislim da me ne bi smetalo što mu je prosječna potrošnja 13 litara na 100 km, ne bi me smetalo ni što ima mali spremnik goriva (jedva 40 litara) kao ni činjenica da se zapravo ne mogu parkirati niti na jedan ozbiljniji rinzol u gradu.

Sigurno bi se navikao na malo slabiju preglednost straga (pa ima spojler…halooo) kao i na činjenicu da bi ga kad tad neka sitna duža ogrebala ključem…iz čiste zavisti. Da imam tih 302.202 kn do registracije, na sve bi se navikao.

Do tada štedim za Renault Megane RS Trophy verziju. Zamislite sve ovo i još 20 KS više !!!


Pogledaj galeriju

Test Renault Megane RS

Povratak na vrhpointer
Zatvori X