Pretraži
TEST PEUGEOT RIFTER 1.5 BlueHDi 100 Allure – “Livin’ in a Box” je preporučljiv životni stil!

TEST PEUGEOT RIFTER 1.5 BlueHDi 100 Allure – “Livin’ in a Box” je preporučljiv životni stil!

Objavljeno: 12/01/2020 / Autor: Petar Bondek / Foto: Vozim.HR

TEST PEUGEOT RIFTER 1.5 BlueHDi 100 Allure – Postoje dvije vrste automobila: prve kupujete zbog liječenja kompleksa a druge zbog Vaših stvarnih potreba. Ukratko, prve kupujete zbog drugih dok druge kupujete zbog sebe…


Ovdje su vidljive dvije bitne značajke – izdašni klirens i mnoštvo fine kontakt-plastike. Bitno za grad koliko i za laganini off road ! Foto: Vozim.HR


U našoj poprilično zaostaloj kulturi je uvriježeno mišljenje da Vas automobil  na neki način definira, oduzima ili dodaje čarobne moći, no budimo realni – auto je predmet, baš poput daljinskog ili tostera – nije Thorov Mjölnir ili Spidermanov lateks s&m kompletić.

Ukoliko već nemaš supermoć pri ulasku u auto, nećeš je imati ni pri izlasku iz istog! Pošto si rijetki u ovoj superzdravoj ekonomiji mogu priuštiti više automobila za posao i užitak, oni inteligentni traže desetobojce na četiri kotača kojeg će doslovce “izraubati” do maksimuma u garantnom roku.


Grip Control jednostavno eliminira nagađanja što biste trebali učiniti u uvjetima smanjene trakcije. Sličice uvijek pomažu! Foto: Vozim.HR


Ti automobili nisu pomodarski produkt (kad potrošači zahtijevaju od autoindustrije automobile po njihovim razmaženim standardima)  već specijalizirano rješenje za određenu nišu automobila od strane najboljih mozgova autoindustrije. Tu dolazimo do zvijezde dana – Peugeota Riftera!

 

Peugeot Rifter – inteligentno rješenje za blesava vremena!

Živimo u blesavim vremenima. Sve je manje automobila koji nam stvarno trebaju a sve više onih koje svi žele. Upravo zato skoro svi proizvođači panično ukidaju monovolumene i guraju SUV-ove i električne dvotonce kao jedinu soluciju. Oni vrište sa svih jumbo postera, sa svake druge skupo plaćene stranice u dnevnim novinama, no za automobile vrijedi isto pravilo kao i za pivo – ako su vrhunski, reklama im je nepotrebna!


Tri samostalna klizna sjedala s nešto više bočne potpore daju Rifteru potrebnu obiteljsku varijabilnost, a čitava sila polica daje klincima materijal za igranje! Foto:Vozim.HR


Dosta plakanja u pivo, ajmo malo o Rifteru! Partner je povijest, živio Rifter! Siva boja? Fantastičan izbor! 1.5 BlueHDi 100 motor? Zlatna sredina! Međuosovinski razmak od 278 cm? Identičan kao kod Nissana GT-R-a! 🙂

Prtljažnik od 775 l? To je 115 litara više nego kod Superba Combija a skupna zapremina svih polica u interijeru iznosi šokantnih 180 l !!!!. Čak su i tri stražnja sjedala mrvicu profilirana, što ide uz nešto tvrđi ovjes nego što smo naviknuli na Partneru.

Dok je spomenuti imao image HC dostavnjaka kojeg je bilo OK furati s rukama ultramasnim od bureka ovaj Laf kao da laganini koketira s SUV klasom, a njegov paket opreme nosi naziv jednog od najpopularnijih Chanelovih homme parfema posljednjih godina. Slučajnost ili “francuska veza”? To ne zna ni Popeye Doyle!


Zvijezda interijera nije MiniMe volan, nego vozački orijentirani display i Grip Control kotačić! Foto: Vozim.HR


Srećom, koketiranje je samo vizualno, jer Rifter ima veći klirens od većine njih, a uz Grip Control i podjednake mogućnosti u uvjetima kritične trakcije. Da, shvatili ste – Rifter je ono što je dosad bio Berlingo XTR…samo što je četiri centimetra širi!

Guranje u višu klasu nije samo vizualno, već i financijsko – nekad ste mogli nabaviti novog Partnera/Berlinga s klimom za nekih 120.000 kn, a ovaj pred Vama košta oko 174.420 kn. Safety Plus paket, 3D navigacija, grijanje prednjih sjedala – sve je tu, no kakav je ukupan dojam?


Ravna sjedala nisu u skladu s nešto tvrđim ovjesom, no bar se oko mjesta za odlaganje ne morate bojati – samo morate zapamtiti gdje ste što stavili jer su neka odlagališta stvarno duboka! Foto:Vozim.HR


TEST PEUGEOT RIFTER 1.5 BlueHDi 100 Allure – Staklenička preglednost i fantastični klirens!

Što se vizualnog dijela tiče, Rifter izgleda svježe, robusno i kutijasto-praktično. Klizna vrata se lijepo otvaraju, prtljažnik nudi maksimalnih 3.000 l, a što se motora tiče nećete imati prigovora. Preglednost je očekivano  fantastična – rupa/polica/odlagališta ima i više nego dovoljno, pogotovo treba pohvaliti one iznad glave.


Rifter je prvenstveno dizajniran za obiteljska “iskrcavanja”, savladavanje svakodnevnih izazova i lagan prelazak svih rubnika do shopping centra. Sve navedeno izvršava odlično! Foto: Vozim.HR


Zasad same petice, no što nam se nije svidjelo? Nekima vrlo bitne, nekima potpuno nebitne stvari – kao i obično! Cijelo desetljeće sam plakao nad Peugeotovim “kamionskim” volanima – od 307-ice do RCZ-a, a onda sam na prvom testu 208 upoznao  iCockpit i ostao u čudu, poput jelena pred farovima.

Ideja ultramegadownsizinga volana do dimenzija PS kontrolera je zvučala odlično, no sam obruč je u mom WRC set-upu potpuno zaklonio mjerne instrumente. Ista priča se ponovila i ovdje, iako zbog nešto višeg položaja sjedenja (na mrvicu preravnom sjedalu) se ipak naziru neke brojke.


Široka konzola nosi dva problema – manje mjesta za desno koljeno i prečeste kontakte između plastike i traperica! Foto:Vozim.HR


Vozački orijentirani display je odličan, za razliku od dva manje zgodna detalja na ovom automobilu – mjenjača i centralne konzole. Prvi (unatoč kratkoj ručici i dobroj preciznosti) ima poprilično dugačak hod  i samo pet brzina, a konzola je poprilično kompromitirala moj Rad O’ Dayka ležerniji stil sjedenja.

Tako široku konzolu mogu shvatiti u LM002 ili Hummeru, ali u slučaju Riftera i 3008 baš i ne. Nekome se možda baš to svidi (bar bežični punjač mobitela!), no u ovoj klasi automobila često morate dohvatiti neke dokumente ili stvari koje ste pohranili u 180 l polica/ladica/odlagališta a takva centralna konzola Vas ograničava u dohvatu navedenih.

To je subjektivan dojam i takvim ga treba shvatiti, jer sve u svemu ovaj Rif zvuči stvarno dobro! Ne bi bilo fer upirati prstom u sitnice kad je cjelina tako pošteno složena.

A kad smo kod cjeline, nikako nećemo zaboraviti vozna svojstva. Dakle, iako na papiru 100 KS na ovako velik automobil ne izgleda puno, u stvarnosti ćete teško naći zamjerku. Tek pod ful punim opterećenjem i velikoj uzbrdici ćete pomisliti “da mi je par KS više” ali to nije nešt što ćete pomisliti često

S druge strane, kada “skužite” da prosječna potrošnja (što god radili, kako se god vozili i koga god vozili) jedva prelazi 6 litara na 100 km, zahvaljivati ćete svima koji su predložili ovaj motor. Nemojmo se zavaravati…doista je dobar…još da su mu stavili tu 6 brzinu.

DA bi finalo potvrdili svestranost ovog automobila, jedan testni vikend smo se uputili na roštilj / rafting / druženje 5 likova od kojih nitko ne zna ništa o raftingu ali vole imati mišljenje o svemu. Dakle, 5 likova 100 kilaša, hrpa “opreme” za roštilj, šatori, vreće za spavanje, električne deke (zapravo samo jedna električna deka bez strujnog adaptera pa je ispalo da je samo…deka), nekoliko prijenosnih frižidera i štapovi za pecanje (nitko ne zna zašto su poneseni…pogotovo jer nitko ne zna pecati) je tako potpuno opušteno zatvorilo vikend i put od cca 700 km a da nikome apsolutno ništa nije falilo.

Niti mjesta za noge, niti mjesta za stvari…apsolutno je svega bilo dosta (osim prije spomenutog adaptera za struju ..glupa deka…smrznuo sam se). Prosječna vikend potrošnj…5,5 litara na 100 km. Umor za volanom…nepostojeći. “Livin’ in a Box” ? Ooooo da

 

Ukoliko ste vlasnik nekog obrta i ponosan obiteljski čovjek zasigurno nećete pogriješiti odabirom ovog Lafa!

PEUGEOT RIFTER 1.5 BlueHDi 100 Allure – TEHNIČKI PODACI

Motor         turbodizelski, 4 cil.

Obujam       1499 ccm

Snaga           75 kW/102 KS na 3500/min

Moment       250 Nm na 1750/min

Pogon           prednji

Mjenjač       ručni, 5 brzina

Dimenzije       440 x 184 x 168 cm

Osovinski razmak       278,5 cm

Prtljažnik       775/3000 litara

Gume       215/65 R 16, Michelin Latitude

Masa       1425 kg

Jamstvo       2 godine

Brzina       171 km/h

0-100 km/h       13,2 sekundi

Potrošnja       6,2 l/100 km

Cijena 174.420 kuna

S doplatama 193.425 kuna

OPREMA ALLURE

čelični 16-colni naplaci • lijeva i desna stražnja bočna klizna vrata • dnevna LED svjetla • svjetla za maglu • uzdužni krovni nosači • ručna klima • tempomat • računalo • multimedija s 8-inčnim dodirnim ekranom • el. paket stakala i retrovizora • stražnji parkirni senzori • visoka središnja konzola s pretincem • pomoć pri kretanju na uzbrdici…

DOPLATE

metalik boja • paket Safety Plus • paket Grip Control • grijanje prednjih sjedala • navigacija 3D • utičnica 220V • bežično punjenje mobitela


Dobar izbor za grad, selo, autocestu, shopping, selidbu, obitelj, lagani off road i obiteljske izlete…Koji SUV se može pohvaliti navedenim? Foto: Vozim.HR


Pogledaj galeriju

TEST PEUGEOT RIFTER 1.5 BlueHDi 100 Allure

Povratak na vrhpointer
Zatvori X