Pretraži
TEST: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT – Najbolji Peugeot kojeg ste ikad vozili

TEST: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT – Najbolji Peugeot kojeg ste ikad vozili

Objavljeno: 26/04/2020 / Autor: Petar Bondek / Foto: Vozim.HR

Dogodilo se upravo ono što nitko nije očekivao – dizelaši su se nakon dugo vremena vratili na liste želja! Nakon što se u svijetu  očekuje pad prodaje strujića dizelaši su opet u žiži interesa, kao u zlatna doba veličanja plavog dima. Pogotovo kad su u obliku lifestyle karavana, poput našeg Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT -a

 

Napeta Kraljica asfaltne džungle

Lavovi su pomalo kontradiktorne zvijeri; zovu ih kraljevima džungle iako žive u savanama, 90% lova i kućnih poslova obavljaju lavice dok lavovi uglavnom spavaju preko 20 sati dnevno i ujedno su skloni infanticidu. Srećom, ovaj Peugeot je definitivno – lavica!



Druga generacija 508-ice je zadržala eleganciju prve, no uz dodatak nešto agresivnijih detalja; impresivnih LED očnjaka, znatno namrgođenijeg prednjeg dijela a i sam prtljažnik se rastegao na 530 l. Potraga za elegancijom ima i poneku neželjenu nuspojavu – poput laganih čvrgi zarađenih šest centimetara nižom linijom krova, no smanjen otpor vjetra i manja potrošnja su melem za svačiju glavu.

Nitko ne može tvrditi da 142 cm niska karoserija nema klasične elemente francuske elegancije – oko klizi po njoj poput “špeka na rešetki roštilja”, lijepo je vidjeti i vrata bez okvira za stakla, te vrlo skladni i moderni interijer…


Ovdje ne treba trošiti previše riječi – dvije su sasvim dovoljne – STVARNO ATRAKTIVNO! Foto: Vozim.HR


Bucmasti volan još uvijek traži malo privikavanja, baš kao i Top Gun ručica impresivno svilenkastog osambrzinskog automatika, no stvarno fina kombinacija oblika i materijala interijera tjera smiješak na lice. Kad smo kod endorfina, njegov glavni generator na ovom SW-u je – ovjes! To niste očekivali, zar ne? Francuski go-kart Station Wagon? Eto – sad i to postoji…

Naime, pogledajte naslov još jednom. Ovo je bez dvojbe najbolji i najljepši Peugeot kojeg ste ikad vozili.

 

A kad smo kod vožnje, kako se to lijepo i brzo vozi !!!.

Fantastično elastični turbo dizelaš sa 177 KS uparen s apsolutno senzacionalnim 8 brzinskim mjenjačem ostavlja dojam da ima barem 200 KS. Čupa iz svih okretaja, odličan automatik vas uvijek drži u najboljem prijenosu a super direktan upravljač usmjerava prednji kraj i kroz ušicu igle. Zaboravite na francuski mekani ovjes i neosjetljivi prednji kraj. Ova Francuska krstarica leži kao ozbiljni sportak a udobna je kako i dolikuje obiteljskom karavanu.

 



 

A da se po unutrašnjosti ne bi kotrljali kao krumpiri zaslužna su ozbiljno profilirana sjedalatako da vam nije problem ozbiljno napadati zavoje a da pritom ne žrtvujete udobnost ili bol u kralježnici nakon dužae vožnje. Izgleda kao da smo zaljubljeni u ovu 508-icu ? Paaaa, zapravo i niste u krivu. Doista je sve što muškarcu treba

 

 

I – Like I – Cockpit …J’aime beaucoup ça

I-Cockpit je još uvijek cool, koža i alcantara su dobitna kombinacija a dodirni zaslon  s dijagonalom od 25,4 cm je veći od moje prve telke i funkcionira fino, très léger – iako podešavanje klime zahtijeva nešto privikavanja.


Koža, drvo, aluminij izgledaju sjajno, no najviše fascinira kvaliteta same izrade ovog impresivnog Peugeota!Foto: Vozim.HR


To je jedini mali minus za vjerojatno najbolji interijer u klasi. Navigacija radi uzorno, no glavna zvijezda je Focalov razglas od 515 W. Takve stvari uvijek vesele…baš kao i niski utovarni prag straga. U prtljažnik stane maksimalnih 1.780 l uz preklapanje sjedala koje nude optimalni obiteljski komfor straga.

Da, naravno da je to još daleko od mog omiljenog velikog Francuza ( 604 Limousine Heuliez), no znatno bolje od većine  kompaktnih SUV-ovaca. Prtljažnik daje dojam da u njega možete uparkirati Peugeota 106-icu, što vjerojatno krade nekoliko centimetara stražnjoj klupi…


Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT


 

TEST: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT

Već prije nahvaljeni dvolitreni BlueHDi u kombinaciji s automatskim osambrzincem nudi 130 kW/177 KS i finih 400 Nm okretnog momenta, optimalno za karavan koji punjen samo zrakom teži preko 1,6 t. Nije baš “kategorija perolaka”, no opet do 100 km/h potegne za manje od devet sekundi uz maksimalac od 225 km/h.

Benzin je znatno jeftiniji nego posljednjih godina, no to ne znači da ga se smije prosipati – ovaj SW s GT opremom troši samo 6,9 l/100 km što će se jako lijepo vidjeti na novčaniku svih vlasnika. A  kad smo već kod trošenja, ova crna lavica nosi etiketu s cijenom od 338.130 kn s dodatnom opremom. Naravno da je bazna opcija znatno jeftinija, no Francuskinje uvijek vole izgledati najbolje što mogu…

 

Nova SW – ica  je drugačija – dovoljno drugačija da se baš SVATKO mora okrenuti za njom!


SW verzija 508-ice je definitivno na “pravim tračnicama!” Foto: Vozim.HR


Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT

TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 1997 ccm

Snaga 130 kW/177 KS pri 3750/min

Moment 400 Nm pri 2000/min

Pogon na prednje kotače

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 478 x 186 x 142 cm

Osovinski razmak 279 cm

Prtljažnik 530/1780 litara

Gume 235/45 ZR18 Michelin

Težina 1615 kg

CO2 ispuh 124 g/km

MJERENJA

Brzina 225 km/h

0-100 km/h 8,9 sekundi

Potrošnja 6,9 l/100 km

SERIJSKA OPREMA

aktivni ovjes • LED svjetla sprijeda i straga • ergonomska AGR prednja sjedala s grijanjem • parking senzori + kamera za vožnju unatrag • digitalni instrumenti • Hi-Fi ozvučenje Focal (515 W) • navigacija, bluetooth, Mirror Screen, USB • automatsko kontrola dugog snopa svjetala • upravljač s komandama u koži • uzdužne vodilice u prtljažniku s pregradnom mrežom…

DOPLATE

El. otvaranje prtljažnika • metalik boja • rezervni kotač • bežično punjenje mobitela…

CIJENA S DOPLATAMA 338.130 KUNA


Pogledaj galeriju

TEST: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi EAT8 GT

Povratak na vrhpointer
Zatvori X