Pretraži
TEST: PEUGEOT 3008 1.2 PURETECH 130 EAT8 . Ovako nešto će i sam Peugeot teško nadmašiti

TEST: PEUGEOT 3008 1.2 PURETECH 130 EAT8 . Ovako nešto će i sam Peugeot teško nadmašiti

Objavljeno: 17/10/2019 / Autor: Vozim HR / Foto: Vozim.HR

PEUGEOT 3008 1.2 PURETECH 130 EAT8 : Predrasude su baš bezveze. Zbog njih stvari ne vidimo kave jesu već kakve smo si zamislili a sve zbog nekog događaja u prošlosti. E pa ja sam istu imao prema Peugeotu 3008. Naime, čim bi netko spomenuo 3008-icu, meni bi pred očima “sjevnula” fotografija neke buhtlaste nakupine lima koja je pokušavala biti kombinacija monovolumena i SUV-a u nastajanju.

Da nebi bilo zabune, prijašnja 3008-ica je bila itekako funkcionalan automobil, imala je dosta mjesta, solidno se vozila, korektna oprema i motorizacija ali izgled joj stvarno nije bio jača strana.

Dolaskom novog Peugeota 3008 sve se iz korjena promijenilo. Koliko ? Pa recimo samo da je novi Peugeot 3008 bez problema odnio titulu Europskog automobila godine za 2017-tu. Eto toliko.

Za razliku od prethodnika i njegove dizajnerske neodlučnosti (monovolumen / SUV / karavan na stereoidima) , novi Peugeot 3008 je čistokrvnog SUV oblika i fenomenalnog izgleda. Doista ne znaš gdje bolje izgleda, prednja strana agresivno vrišti sportskim izgledom dok straga imate dojam da se radi o grandioznom SUV-u.

Dužinom od 445 centimetara i međuosovinskim razmakom od 267,5 cm 3008-ica je pri samom vrhu svoje klase kako po prostranošću tako i po udobnosti koja je zbog većeg međuosovinskog razmaka doista vrhunska


PEUGEOT 3008 1.2 PURETECH 130 EAT8


 

Bogata kvalitetna unutrašnjost ima samo jednu manu. Kad jednom uđete, ne želite izaći

Koliko puta ste u zadnje vrijeme čuli da su automobli u unutrašnjosti dosadnjikavi i svi poprilično slični ? E pa pazite sad, tako nešto za Peugeota nikada nećete čuti. Zašto ? Pa za početak unutrašnjost 3008-ice je ultra “fancy” moderna i aposlutno unikatna. Ne vjerujete ? Bacite pogled na par slika pa recite da nisam u pravu.

Futuristički stil unutrašnjosti je nakrcan high-tech sustavima poput 12,3 inča velikim zaslonom visoke rezolucije koji “glumi” instrument ploču a kojega je moguće prema vlastitim potrebama i željama. Nakon toga se prebacite na središnje postavljeni zaslon multimedijskog sustava koji je (naravno) osjetljiv na dodir ispod kojeg se nalaze sada već naveliko poznate Peugeotove klavijature. Riječ je o analognim prekidačima koji neodoljivo podsjećaju na tipke klavira te koji osim što su vizualno atraktivni savršeno nadopunjuju funkcionalnosti prije spomenutih digitalnih ekrana.



Suprotnost od velikih ekrana je minijaturni upravljač koji Peugeot gura u svojim modelima već nekoliko godina. Osobno i dalje ne vidim svrhu tako minimaliziranog upravljača iako priznajem da vrlo dobro leži u rukama, ima odličan kut zakreta i savršeno pogođenu debljinu. Uz sve ove dobre strane taj isti upravljač iako je malen, s gornjim dijelom zaklanja instrument ploču i vrlo često ćete se naći u situaciji da nešto pokušavate očitati iznad ili ispod obruča. Nije da se nećete naviknuti ali da je moglo bolje, moglo je

Digitalno + analogno = savršeno

Vozač u 3008-ici ima dojam da je u automobilu puno više klase. Naime osim što je ispred vas izložena cijela multimedijalna plejada, svi materijali izgledaju vrlo kvalitetno, odlični su na dodir a neizbježne tvrde plastike su dobro zamaskirane i teže vidljive. Jedno od nesvakidašnjih rješenja je i kanina koja se proteže putem čitave prednje konzole, a koja se nastavlja na prednjim vratima. Da bi tkanini dali vizualno bolji izgled, Peugeotovci su se poigrali s unutrašnjim osvjetljenjem te su u vrata ugrađena LED ambijentalna svjetla koja daju dozu ekskluzivnosti.

Sjedala su izrađena u kombinaciji kože i tkanine, nešto su tvrđa, odlično anatomski prilagođena te ono najvažnije, jednako dobro drže tijelo većih i manjih vozača (pod veći / manji, mislim deblji i mršaviji :)).



Stražnja klupa je dovoljno prostrana za klasu u kojoj se 3008-ica nalazi iako iza visokog vozača neće baš biti puno mjesta. Kao i na svakom testu do sada, u jednom segmentu testiranja u automobil uguramo maximalan broj putnika te ih nakon toga kratko “izgnjavimo” pitanjima kako im je bilo. Ukratko bi se odgovori mogli svesti na: “O.K je”, “malo je tvrdo za guzu” i “iza ovog krakatog (referenca na malo višeg vozača) više ne želim sjediti”.

Klinci s druge strane nisu imali nikakav problem te smo veselu grupicu od troje malih veseljaka bez problema prevezli do i nazad iz igraonice. Naročito ćemo nahvaliti čvrstu tkaninu na sjedalima koja se savršeno čisti. Smoki, čips, prolivena Cola i dva zdrobljena gumena bombona nisu napravili apsolutno nikakvu mrlju te ćemo ovako opremljeni model bezrezervno proglasiti apsolutnim “child friendly”automobilom 🙂

Za kraj, spomenuti ćemo i veliki prtljažnik od respektabilnih 520 litara obujma.

Najbolji motor ikad od kojeg je jedino bolji 8 stupanjski automatski mjenjač

Nije tajna da su francuski proizvođači automobila dugi niz godina muku mučili s automatskim mjenjačima. Nisu bili loši ali su ozbiljno zaostajali za (prvenstveno) njemačkom konkurencijom te su vječito bili postavljeni na sam kraj kolone dodatne opreme koju ste si željeli priuštiti.

Naš testni Peugeot 3008 je s druge strane bio opremljen 8 stupanjskim automatskim mjenjačem koji je naprosto savršen. Znate kako se svi kunu u DSG, e pa zaboravite ga. Kada jednom probate ovu automatiku, DSG će vam izgledati kao zastarjela tehnologija iz prošlog stoljeća.

Uz već nahvaljeni automatski mjenjač (ne brinite, još ga mislim hvaliti) ovaj Peugeot je ispod poklopca imao već dobro poznati 1,2-litreni 3-cilindarski turbo motor od 130 KS koji uparen s gorespomenutom automatikom ovaj automobil stavlja na sami vrh optimalne motorizacije za ovaj model.

Već s prvim kilometrima je potpuno jasno da ovako dobro posložen setup motora i mjenjača svijećom treba tražiti. Nema cukanja, turbo rupe, nevoljkog ubrzavanja ili tzv mrtvila na nižim okretajima. 8 brzina savršeno prati okretaje motora kako u gradu tako i na otvorenoj cesti a promjene brzina su bestrzajne i mekane nevezano da li “šalta” u višu ili nižu brzinu.

Na otvorenoj cesti je primjetno da mjenjač često traži najoptimalniji prijenos a gradska vožnja je naprosto pjesma. Dodatno uveseljava i odlićna zvučna izolacija tako da čak i kad se mali trocilindraš vrti u višim okretajima, u unutrašnjosti je ugodna tišina.



Ništa manje nismo bili oduševljeni niti na autoputu. Automatika pegla gdje god je motor neodlučan te se samo na ubrzanjima pri višim brzinama primjećuje “nedostatak” jednog cilindra.

Inače, u automobilu postoji i uvijek tako željena tipka “Sport” koja ovaj privlačni SUV pretvara u cestovni bolid F1. O.K možda nije bolid, pa čak ni F1 ali daje fora zvuk pa se osjećate “sportskije”.

Šalu na stranu, osim reskijeg zvuka i nešto grubljih izmjena brzina, doista nismo skužili benefit “Sport” moda, pogotovo kada je u standard opciji sve toliko dobro ali eto, netko je u Peugeot odjelu htio Sport, pa ga sad imamo :).

Tijekom cijelog testiranja, uporno smo pokušavali naći neku veću zamjerku, čisto da možemo popuniti onu tablicu pluseva i minusa ali doista je teško. Osim nešto tvrđe zadnje klupe i nešto slabije preglednosti straga (btw. imate kameru za vožnju unatrag) Peugeot 1.2 PURETECH 130 EAT8 je doista odlično posložen automobil kojem ćete teško naći manu, jedino ako mu baš nikako ne možete oprostiti onaj “Sport” mod ;).

I ne, ne troši puno kao uostalom niti jedan trocilindraš nove generacije. 7,7 litara na 100 km je ispala prosječna potrošnja testa (može i manje ako ste pažljiviji a vjerojato i nešto više ako ste stalno s papučicom gasa u podu), dakle sve u granicama prihvatljivog.

Kao i uvijek, odluka je u oku promatrača a to oko ovdje doista ima puno za vidjeti, uostalom, nije bez razloga proglašen automobilom godine

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Peugeot 3008 Allure PureTech 130 EAT8

Vrsta motora: Turbo benzinski
Obujam motora: 1199 ccm
Broj cilindara: 3
Snaga u KS: 130 KS pri 5500 o/min
Snaga u kWh: 96 kWh pri 5500 o/min
Okretni moment: 230 Nm pri 1750 o/min
Mjenjač: automatski
Pogon: prednji pogon
Ubrzanje 0-100 km/h: 9,70 s
Maksimalna brzina: 197 km/h
Potrošnja (grad): 6,10 l/100 km
Potrošnja (otvorena cesta): 4,80 l/100 km
Potrošnja (kombinarano): 5,20 l/100 km
Potrošnja (tijekom testa): 7,7 l/100 km
CO2 emisija: 120 g/km
Duljina: 4447 mm
Širina: 1841 mm
Visina: 1620 mm
Međuosovinski razmak: 2675 mm
Obujam prtljažnika: 520 l
Masa vozila: 1467 kg
Gume: 225/55 R18
Cijena: 242768 kn

Pogledaj galeriju

PEUGEOT 3008 1.2 PURETECH 130 EAT8

Povratak na vrhpointer
Zatvori X