Pretraži
TEST : Citroën C3 1.2 PureTech 110 Shine S&S BMV6 , bolji od najboljeg. Evo i zašto

TEST : Citroën C3 1.2 PureTech 110 Shine S&S BMV6 , bolji od najboljeg. Evo i zašto

Objavljeno: 02/10/2019 / Autor: Vozim HR / Foto: Vozim.HR

Citroën C3 1.2 PureTech 110 Shine : Prošlost je doista super stvar. Skrivamo se u njoj kada se ne znamo nositi sa sadašnjošću, zavirujemo u nju kada smo sjetni i tužni a što smo stariji, mlađe generacije maltretiramo s forama kako je u prošlosti sve bilo drugačije. Zvuči poznato ?

E pazite sad…u prošlosti su automobili bili vizualno raznolikiji jedni od drugih. Dakle, iako zvučim kao stariji gospodin koji s klupe na Zrinjevcu hrani golubove i dijeli beskrajno duge i nezanimljive savjete slučajnim prolaznicima, morate priznati da danas puno teže razaznajete modele i marke automobila.

Većina ih je poprilično slična i često ti tek značka na haubi otkriva o kojem se modelu i proizvođaču radi. Kada pogledate koliko različitih modela svaki proizvođač ima u svojoj gami, naprosto je nemoguće ostati originalan a ideje su sve slabije i slabije.

Međutim, postoje proizvođači koji su uspjeli tijekom svoje povijesti i sadašnjosti ostati prepoznatljivi i originalni. Citroen je predvodnik te grupe i doista ne možete poreći da im je originalnost dizajna i tehničkih rješenja uvijek bila na vrhu automobilističke top ljestvice.



Neću sada nabrajati sve modele koji su nas razveseljavali kroz povijest (a bilo ih je doista puno) već ću se konkretno vezati samo na jedan model, trenutno aktualni Citroen C3.



Predstavljen 2016 godine, treća generacija ovog modela je bez pogovora postala modni uzor cijele klase. Koliko je C3 vizualno atraktivan najbolje govore prodajni rezultati koji u Europi prelaze brojku od 200.000 komada (da dobro ste pročitali) a vrlo je čest gost i na našim cestama.

Citroen C3 Shine PureTech 110, koja je tajna tvojeg uspjeha ?

 

Pa ako bi željeli sumirati u nekoliko riječi, to bi bilo nekako ovako. Dizajn, praktičnost, motor, cijena.

Iako je tipičan gradski predstavnik što se dimenzija tiče, prošireni blatobrani, plastični airbumpovi na vratima (kako smo se samo svi tome čudili na prvim „Kaktusima“) i vizualno naglašeno podignuta karoserija daje mu danas tako popularan SUV štih. Naš testni model je uz to bio obojan u atraktivnu crno crvenu kombinaciju koja mu je davala i dodatni premium izgled. Kada ga gledate, ne možete mu ništa zamjeriti, dapače.

U unutrašnjosti također prevladava crno-crvena kombinacija koja je dio Urban Red paketa koji donosi posebnu tkaninu sjedala Stripe Gray, posebnu završnu obradu konzole, kožni upravljač i tzv. stakla na struju.

Općenito, unutrašnjost Citroena C3 je već odavno viđena ali je i dalje urnebesno fora, drugačija i baš Citroenovska. Kockasta sjedala (malo premekana za moj ukus), retro kožne ručice za zatvaranje vrata, „kockasta“ ručica mjenjača, središnje postavljeni 7 inčni tablet preko kojeg kontrolirate sve vitalne funkcije klime, audio uređaja i drugih gadgeta)… ovako nešto ne bi mogao „isfurati“ niti jedan drugi proizvođač a da izgleda ovako dobro i prirodno.



Da ne bi ostalo samo na našem subjektivnom mišljenu, u testni C3 smo što milom što silom ugurali barem 10 ljudi koje smo tražili da nam kažu iskreno što misle. Osim unezvjerenog zakletog Alfiste (koji btw i dalje misli da je Alfa Sud najbolja Alfa ikad proizvedena) svi su bili ugodno iznenađeni kvalitetom i dizajnerskim smjerom našeg od milja zvanog „Citraća“

 

Savršeno je postalo upravo još malo bolje

Znam, dosadan sam ali ovaj trocilindraš je doista nešto najbolje što možete staviti u Citroen C3

Odmah da znate, mene sustavno optužuju da sam najveći zaljubljenik u benzinske trocilindraše u povijesti. Nemojte me pitati zašto jer ni sam ne znam. Ima nešto u tom drugačijem zvuku, navrtavanju u više okretaje, simpatičnom ljuljanju na leru i frktanju turbine.

Sada vam je odmah i jasnije zašto mom veselju nije bilo kraja kada sam otkrio da se u ovoj C3-ojki krije trocilindrični turbo benzinac obujma 1,2 litre koji raspolaže sa 110 KS pri 5.500 okretaja i 205 Nm okretnog momenta pri 1.500 okretaja, te je uparen sa 6-brzinskim ručnim mjenjačem.



Koliko je ovaj motor odličan izbor govori i činjenica da nam tijekom cijelog testa nikada nije „pofalilo“ snage. S druge strane, ako se na išta moglo potužiti vezano za ovaj senzacionalni motor je bio nedostatak 6 brzine. I pazi sad, Citroen je u C3 ugradio 6 brzinu. Dakle savršeno je postalo upravo još malo bolje.

Citroën C3 1.2 PureTech 110 Shine : Kako se to vozi ?

Upravo onako kako to i očekujemo. Automobil je živahan, precizno se provlači kroz grad, tri cilindra traže nešto učestalije promjene stupnja prijenosa ali samo ukoliko želite stalno biti najbrži. Ukoliko opustite tempo, elastičnost trocilindraša i odlično uparenog mjenjača će vas oduševiti i iznenaditi. Ukratko : „Vozi kako ti paše, sve može“

Iako mi je pomalo bespredmetno pisati o tome kako leži u zavojima i koliko mu bježi nos ako pretjerate (klasično pitanje kafić trkača) odgovor je da ovjes nije toliko Citroenski mekan koliko bi očekivali ali definitivno nije cestovni trkač. No, trebam li uopće naglašavati da za to ovaj automobil nije ni namijenjen ?



Citroen C3 Shine PureTech 110 S&S BVM6 je odličan gradski automobil koji će vas bez problema odbaciti i na puno dalje ture. 6 brzina će vam bez problema držati putne brzine na autoputu koje su u skladu sa zakonom (a i više ;)) dok vas živahni motorčić neće prestati oduševljavati kako po gradu tako i na zavojitim cestama.

Ovaj veseljak će bez problema prevesti 4 odraslih putnika od kojih će se vozač i suvozač osjećati kao carevi (naprijed ima mjesta i za vozače preko 1,90 cm) dok će putnici na stražnjim sjedalima ipak oskudijevati s prostorom. Ukoliko su niži ili djeca, zaboravite prethodnu rečenicu. Za njih je mjesta na pretek.

Prosječna potrošnja na testu je završila na 6,1 litru na 100 km a netko pažljiviji i bez želje za dokazivaljem kako je ovo najgenijalniji trocilindraš na tržištu bi ovo spustio ispod 6 litara bez problema.

I dalje niste sigurni ? Pravac prvi Citroen prodajni salon, zahvaliti ćete nam kasnije 

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

Vrsta motora: Turbo benzinski

Obujam motora: 1199 ccm

Broj cilindara: 3

Snaga u KS: 110 KS pri 5500 o/min

Snaga u kWh: 81 kWh pri 5500 o/min

Okretni moment: 205 Nm pri 1500 o/min

Mjenjač: 6 stupnjeva

Pogon: prednji pogon

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,40 s

Maksimalna brzina: 193 km/h

Potrošnja (tijekom testa): 6,10 l/100 km

CO2 emisija: 108 g/km

Duljina: 3996 mm

Širina: 1749 mm

Visina: 1474 mm

Međuosovinski razmak: 2539 mm

Obujam prtljažnika: 300 l

Masa vozila: 1090 kg

Gume: 205/55 R16

Cijena: 126900 kn


Pogledaj galeriju

Citroën C3 1.2 PureTech 110 Shine

Povratak na vrhpointer
Zatvori X