Pretraži
TDI ili novi eTSI? Njemački novinari otkrili koji je motor u novom Golfu bolji

TDI ili novi eTSI? Njemački novinari otkrili koji je motor u novom Golfu bolji

Objavljeno: 25/06/2020 / Autor: Tin / Foto: Volkswagen

Je li bolji stari TDI ili novi eTSI? – Volkswagen Golf se kroz povijest proslavio svojim vrhunskim dizelskim motorima. Osim što su imali relativno zadovoljavajuće performanse, SDI i TDI motori uvijek se dičili iznimno malom potrošnjom pa su tako privukli i velik broj kupaca.

No posljednjih godina dizelski motori se zabranjuju diljem brojnih europskih gradova pa je Volkswagen bio primoran poboljšati ponudu i benzinskih motora. Stoga je uz osmu generaciju Golfa predstavljen inovativni benzinski eTSI motor za koji se očekivalo da će pridonijeti evoluciji, pa je njemački portal Motor1 nedavno testirao njegov potencijal i potrošnju.

Je li bolji stari TDI ili novi eTSI?

Podsjetimo, riječ je o 1,5-litrenim turbobenzinskom motoru koji koristi mild-hybrid tehnologiju uz jedan elektromotor i 48-voltnu bateriju. Isti razvija 150 konjskih snaga i 250 Nm okretnoga momenta, a uparen je s već poznatim DSG mjenjačem.



Kako bi njemački novinari utvrdili stvarnu potrošnju ovog automobila, uputili su se rutu diljem Italije od Rima do Forlija, a pouzdali su se u dvije različite računice. Jedna je ona koja se prikazuje na putnom računalu, a druga je staromodni izračun potrošnje prilikom točenja goriva na benzinskoj pumpi. Jedno je jasno – novi Golf nikako nije razočarao.

Na ovoj ruti od 360 kilometara kroz gužvovite gradove i otvorenu cestu, Golf eTSI je pokazao prosječnu potrošnju od samo 4,15 litara na 100 kilometara. Prilikom vožnje diljem Rima po velikim gužvama, prosječna potrošnja bila je 7,1 l/100 km, ali ekonomičnom vožnjom po otvorenoj cesti Golf je trošio samo 3,5 litre.

Tako se novi Golf s ovim hibridnim sklopom iznimno dobro pokazao i uvrstio u sam vrh malih potrošaća među kompaktima. Od njega su trenutno bolji samo stari Golf 1,0 TSI s prosječnom potrošnjom od 4,0 l/100 km i Opel Astra s 1,0-litrenim benzincem kojoj je prosječna potrošnja 4,05 l/100 km.



Kako bi to stavili u perspektivu s drugim automobilima, vrijedi vidjeti i rezultate sličnih kompakata. Naprimjer nova Mazda 3 sa Skyactiv 2,0-litrenim mild-hybrid motorom troši 4,3 litre na 100 kilometara, Honda Civic s 1,5-litrenim turbakom prosječno troši 4,45 l/100 km te Mercedes A200 troši 4,7 litara na sto kilometara.

Svaki od ovih automobila ima odlične rezultate, ali čini se da ih je Volkswagen novim benzinskim motorom potpuno prestigao. No ovo je samo dokaz onoga što možemo očekivati u budućnosti, a to je vrlo vjerojatni kraj dizelaša jer s ovako niskom potrošnjom benzinaca, oni jednostavno gube svoju svrhu.


Pogledaj galeriju


Je li bolji stari TDI ili novi eTSI?

Povratak na vrhpointer
Zatvori X