Pretraži
Svidio Vam se “Izazivač – Le Mans ’66”? Zašto onda ne bi kupili Cobre i GT40-ke iz filma?

Svidio Vam se “Izazivač – Le Mans ’66”? Zašto onda ne bi kupili Cobre i GT40-ke iz filma?

Objavljeno: 14/11/2019 / Autor: Petar Bondek / Cobra ili GT40 pitanje je sad? © Copyright Newspress Ltd

Nemojte previše razmišljati…rezervirajte ulaznice i ravno u neki od Cinestara. Zahvaliti ćete mi nakon filma…

Možda i nije čudno što su dva najbolja filma o automobilizmu stvorena da prikažu strast, bol i patnju vezanu uz istu utrku – 24h du Mans.

 

Americana na najjače!

Prvi je naravno “Le Mans” Lee H. Katzina iz 1971. s nevjerojatnim Steveom McQueenom, a drugi se upravo počeo prikazivati u našim Cinestar kinima. Priča o (dosad) najmanje poznatom heroju automobilizma Kenu Milesu, uz poznate genijalce najvećeg kalibra (Enzo Ferrari, Caroll Shelby, Lido “Lee” Iacocca) i u najmanju ruku kontraverznog Henryja Forda je fascinantna, no na istom nivou je bilo i snimanje samog filma.

Pošto je redatelj James Mangold strogo odlučio ne koristiti sve hollywoodske benefite animacije, za snimanje je trebao izuzetno mnogo automobila, koordinatora, kaskadera i statista.

 

U filmu je korišteno nevjerojatnih 423 automobila raznih marki i vrsta, a ukoliko volite Fordove i Cobre možete nabaviti identične primjerke onih iz filma. Što sad kažete? Vjerojatno “Draga, gdje je ona kartica za Crne Dane?”

 

Sve Cobre, Shelbyje i GT40-ke je proizvela jedina tvrtka na svijetu s licencom za proizvodnju “continuation” modela sa Shelbyjevim serijskim brojevima – Superformance, čije smo modele već objavljivali ove godine. Za narudžbe se možete obratiti britanskom uvozniku Le Mans Coupes Ltd., a same automobile proizvodi južnoafrički Hi-Tech Automotive.

GT40 MKII koji je 1966 . odnio slavnu pobjedu vrijedi svoje težine u platini, a pobjednički GT40 iz 1968. i 1969. su osigurani na 100 milijuna dolara. Zato cijena od 162.000£ za Superformance GT40-ke zvuči još bolje! Uz nju možete naručiti GT40, Cobra Roadstere, Cobra Daytona Coupee i Corvette Grand Sport.

Izbor prepuštam Vama! No jedno je sigurno – Ford je utukao najmanje 25 milijuna dolara u projekt “uništiti Ferrari”, što uz uračunatu inflaciju vrijedi oko 200 milijuna sadašnjih dolara. A plan nije ispao iz prve…niti iz druge.

 

Enzo se ipak posljednji smijao…jer Henry je na pobjedu potrošio najmanje dva i pol puta više nego je ponudio Enzu za kupnju Scuderije.

No, pobjedu na Le Mansu Fordu nije donijela ni snaga ni aerodinamika nego – kočnice. Uz strašne probleme s potrošnjom došli su do ideje da tijekom utrke iskoriste rupu u pravilniku – i često mijenjaju i diskove i pločice uz osmišljeni quick-release sustav. Ferrari se žalio, ali – prekasno -Bruce McLaren i Chris Amon su već odnijeli pobjedu!

 

 

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X