Pretraži
Superautomobilski antijunaci – nikada nisu postali slavni iako su trebali

Superautomobilski antijunaci – nikada nisu postali slavni iako su trebali

Objavljeno: 03/07/2019 / Autor: Mihael / Foto: en.wheelsage.org

Donosimo vam iscrpnu listu superautomobila koji su na neki način zakazali u postizanju svoga cilja. Za neke je to vječna slava na bezbrojnim posterima mladenačkih soba, za druge obaranje brinskog rekorda ili pak rekorda na nekoj kultnoj stazi. Kao i u životu, ne mogu svi biti najbolji i na vrhu svijeta ali baš se u tome i krije ljepota svijeta. Poput ljudi, tako i njihva djela, u ovom slučaju automobili, zrače posebnošću sa svim svojim manama i vrlinama.

 

Argyll GT

Pokušaj stvaranja škotskog superautomobila 1974. godine pošao je po zlu za njegovog tvorca Boba Hendersona jer nije računao na naftnu krizu koja je uslijedila. Od predstavljanja projekta do prvih automobila spremnih za isporuku kupcima, prošlo je desetak godina pa je prvotno zamišljeni V8 biturbo motor zamijenjen daleko neuglednijim V6 turbakom. Zajedno sa V8-icom nestao je i interes kupaca za Argyll GT-om.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Aston Martin Bulldog

Sve je ostalo na konceptu kojeg je dizajnirao William Towns. Trebao je imati V8 biturbo motor sa preko 700 KS što je trebalo biti i više nego dovoljno za postizanje tada magične brzine od preko 320 km/h. Sa titulom najbržeg cestovnog automobila na vidiku, Aston Martin je promijenio vlasnika a proizvodnja Bulldoga je otkazana.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Barabus TKR

Ne, nije tipfeler. Ovo je Barabus, a ne Brabus. Podrijetlo vuče iz engleskog Manchestera a napravljen je od ponajboljeg materijala u klasi, karbona. Karbonska šasija i kaorserija u kombinaciji sa 7.0-litrenim V8 biturbo motorom od preko 1000 KS trebalo je potjerati ovog antijunaka do 430 km/h. Cijeli projekt je kasnije oživljen kao Keating TKR te je testiran na brzinama od oko 416 km/h.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Bitter Tasco

Ime Bitter najčešće se povezuje s Opelima na kojima su mijenjali karoserije i pretvarali limene kutije u nešto znatno posebnije. Model Tasco trebao je biti samostalni automobil razvijen u suradnji sa kompanijom MGA Developments. Dizajniran je sa V8 ili V12 motorom na umu, a na kraju je Viperov V10 postao favorit. Bitter Tasco nije otišao dalje od makete u punoj veličini automobila.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Cizeta V16

Italija i superautomobili, pojmovi su koji savršeno idu zajedno. Nažalost, to nije pomoglo Cizeti V16T da ostvari brzinu od 326 km/h koju je navodno mogla postići zahvaljujući 6.0-litrenom V16 motoru sa preko 560 KS. Od nastanka prototipa 1989. godine, do pojave prvih automobila za kupce prošlo je tri godine, a glavni investitor Giorgio Moroder se povukao.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Dome Zero

Automobil pored kojeg Countach izgleda konvencionalno nije lako zamisliti. Japanci su ga uspjeli čak i napraviti ali zapelo je na homologacijskom procesu za koji proizvođač nije imao novaca kako bi ga ispunio. Po performansama, Dome Zero i ne bi ugrožavao europske rođake jer je njegov 2.8-litreni redni šestak jedva isporučivao 150 KS.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Gigliato Aerosa

Ideja je bila dobra. Smjestiti se u meki sportske autoindustrije, Velikoj Britaniji te konkurirati talijanskim dizajnerskim velikanima u svijetu automobila. Tako je nastao i prvi dizajn japanske tvrtke Gigliato, Aerosa. Trebali su koristiti 3.0-litreni V6 iz Forda sa preko 300 KS. Međutim, do 1995. godine, sve je postalo dijelom povijesti.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Isdera Commendatore 112i

Vjerojatno jedan od uspješnijih projekata na ovoj listi, Isdera Commendatore 112i prvi puta je prikazana javnosti 1993. godine. Nakon toga je nastupio muk i tišina, sve do ponovnog pojavljivanja 1999. godine kada je sve još jednom utihnulo do današnjih dana. Sa cijenom od oko 570,000 Eura, 420 KS iz 6.0-litrenog Mercedesovog V12 motora, 112i je bio predodređen za vječnu slavu. Neki od nas ovu Isderu pamte kao jednog od egzotičnih junaka videoigre Need For Speed 2 SE iz 1997. godine.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Jaguar XJR-15

Jaguar XJR-15 napravljen je u samo 50 komada kako bi tvorio trkaću klasu identičnih automobila zvanu Jaguar Sport Intercontinental Challenge. Napravili su i nekoliko cestovnih automobila. Ne možemo reći da je zamisao zaživjela, unatoč Jaguarovom pokušaju oživljavanja egzotičnog XJR-15 2004. godine s novim motorom.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Jiotto Caspita

Na predstavljanju modela Caspita, Jiotto je ponudio u njemu ublaženu verziju V12 motora iz Formule 1, da bi godinu dana kasnije odabrali Juddov V10 motor. Oba motora su navodno bila u stanju potjerati Caspita preko 320 km/h. Sudbina nije htjela da ovaj automobil zaživi tako da nije bilo nikakvih isporuka automobila za kupce.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Kodiak F1

Njemačka tvrtka Kodiak iza koje je stajao izvjesni Mladen Mitrović, predstavila je 1987. godine automobil jednostavnog imena F1. Uzor mu je bio Mercedes C-111 uz tvrdnju da može „cijeli dan“ voziti brzinom od brzinom od 270 km/h. Pretpostavljamo da je takva tvrdnja trebala predstavljati garanciju potencijalnim kupcima da je automobil izuzetno izdržljiv i kvalitetno napravljen. Prvotni 5.4-litreni V8 iz Chevroleta kasnije je trebao biti zamijenjen 5.6-litrenim agregatom iz Mercedesa. Nažalost „kasnije“ nikada nije došlo na red.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Laraki Fulgura

Predstavljena je prvi puta 2002. godine na ženevskom salonu automobila. Laraki je bio odvažan i uporan, sve do 2005. godine. Do tada je svake godine svijetu predstavljao jedan novi automobil godišnje. Mercedesov V12 motor sa preko 680 KS trebao je pogoniti ovaj neobični automobil sve do 350 km/h. Cijena od 500,000 Eura nije privukla kupce pa je Laraki stavio ključ u bravu.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Maserati Chubasco

Trebao je postati novo zaštitno lice Maseratija, no pogađate, Chubasco je podbacio u ostvarivanju svoje uloge. Predstavljen je krajem 1990. godine sa 3.2-litrenim V8 motorom iz Shamala. Maserati je najavljivao da će proizvodna serija stati na 450 automobila. Bilo bi odlično da se plan ostvario i prodao i jedan Chubasco, međutim projekt je ukinut samo šest mjeseci kasnije.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

MCA Centenaire

Superautomobili u pravilu obaraju s nogu svakog promatrača. Njihov izgled ne vole samo oni kojim misle da automobil treba izgledati poput limuzinske kocke. Ne bismo Centenaire nazvali kockom, pogotovo kada je većina površina karoserije zakrivljenog oblika. Godine 1992. koštao je nemalih 500,000 dolara, pogonjen Lamborghinijevim V12 čudovištem. Navodno ih je napravljeno šest komada a projek je kasnije prodan Aixam-Megi, kompaniji specijaliziranoj za mikroautomobile koja ga je pokušala lansirati pod imenom Monte Carlo.


Superautomobili antijunaci 1. dio


 

Monteverdi Hai

Prema nekim izvorima, napravljena su samo dva primjerka ovog automobila. Drugi pak tvrde da ih je napravljeno dvostruko više, četiri. Činjenica je da je ovo bio luksuzan superautomobil sa klima uređajem i električnim podešavanjem i podizanjem svega što se u običnom automobilu podešava puten leketromotora. Za pogonski sustav se pobrinuo Chryslerov Hemi V8 sa preko 450 KS uz najveću brzinu od oko 290 km/h. Kvaliteta izrade nije bila na nivou.


Superautomobili antijunaci 1. dio



Superautomobili antijunaci 1. dio

Povratak na vrhpointer
Zatvori X