Pretraži
Superautomobilski antijunaci – nikada nisu postali slavni iako su trebali – 2. DIO

Superautomobilski antijunaci – nikada nisu postali slavni iako su trebali – 2. DIO

Objavljeno: 05/07/2019 / Autor: Mihael / Foto: en.wheelsage.org

Nastavljamo s drugim dijelom liste superautomobilskih antijunaka, uživajte.

 

 

Nissan Mid-4

 

Nissan je sredinom 1980-ih godina napravio tri prototipna superautomobila s motorom u sredini i s pogonom na sve kotače. Prvi je predstavljen 1985. godine i pogonio ga je motor iz 300ZX-a. Posljednji među njima zvao se Mid-4 i predstavljen je 1990 .godine. Bilo je u planu ugraditi i 4.5-litreni V8 motor što bi automobil vinulo u pravu superautomobilsku stratosferu, nažalost globalno tržište automobila je krenulo nizbrdo a Nissanov projekt je propao.


Superautomobili antijunaci 2. dio


 

Panther Six

 

Ovaj monstruozni kabriolet napravljen je 1977. godine i djelo je britanskog dizajnera Roberta Jankela. Pogonski sklop složen je oko moćnog biturbo V8 motora iz Cadillaca, izdašne zapremine od 8.2 litre. Motor je smješten u stražnjem dijelu automobila a kako niti prednji kraj ne bi zaostajao po ekstravagantnosti pobrinuo se set dvostrukih osovina s dva para kotača. Mislite li da je Porsche GT2 nezgodan za upravljanje, razmislite dva put kada vidite ovo čudo. Panther Six je navodno mogao potegnuti i do 320 km/h!


Superautomobili antijunaci 2. dio


 

Qvale Mangusta

 

Ukupno su čak tri kompanije sudjelovale na izradi ovoga automobila. Prvo je tu bio De Tomaso koji ga je nazvao Bigua, zatim se je postao Qvale Mangusta da bi na kraju odnio tipično britansko ime, MG X80.Ukupna brojaka proizvedenih automobila nije sasvim poznata ali znamo da se radi o dvoznamenkastom broju automobila proizvedenih pod tri imena. Svi su koristili Fordov 4.6-litreni V8 motor s preko 320 KS što mu je omogućavalo brzinu od 240 km/h.


Superautomobili antijunaci 2. dio


 

Spectre R42

 

Automobil imena R42 napravila je tvrtka GT Developments. Uspjeli su napraviti samo jedan prototip prije nego li su objavili bankrot. Projekt je kupila američka tvrtka Spectre pod čiji je imenom automobil stekao određenu slavu u automobilističkim krugovima. Nakon nekoliko prodanih primjeraka, Spectre se počeo razbacivati s „velikim“ brojkama o proizvodnji 200-injak automobila godišnje. Dogurali su do 23 proizvedena automobila i tu je priči došao kraj.


Superautomobili antijunaci 2. dio


 

Spiess TC522

 

Njemačka tvrtka Spiess predstavila je superautomobil sa 5.7-litrenim V8 biturbo motorom 1992. godine. Imao je preko 500 KS. Naizgled, sve ključne komponente su bile prisutne. Karbonska šasija, sportski ručni mjenjač sa šest brzina i vozačka kabina postavljena u prednjem dijelu automobila. Nedostajalo je novaca jer Spiess nije uspio uvjeriti investitore i kupce da TC522 vrijedi nemalih 400,000 Eura.


Superautomobili antijunaci 2. dio


 

TVR Speed 12

 

Na vrhuncu slave McLarena F1 kao najbržeg cestovnog automobila na svijetu, jedan drugi Britanac se odlučio napasti titulu najbržeg. Onda je sve krenulo naopako. Tehnički nije bilo nekih prepreka i TVR je bio ozbiljan proizvođač sportskih automobila s višegodišnjim iskustvom. Glavni krivac je „savjest“ glavnog čovjeka TVR-a, Petera Wheelera. On se naime brinuo da „obični“ ljudi neće znati voziti brutalnog TVR-a

 

U neku ruku ga i razumijemo, jer TVR je i onako bio poznat po automobilima zahtjevnima za vozače a elektronička pomagala u vožnji su bila nepoznat pojam. Sa skoro 900 KS iz 7.7-litrenog V12 čudovišta, vjerujemo da je Speed 12 lako mogao ugroziti McLarena. Na kraju to nikada nismo saznali.


Superautomobili antijunaci 2. dio


 

Vector W8

 

Evo još jedna relativno uspješnija priča s ove liste. Američki Vector Aeromotive W2 debitirao je još 1977. godine, ali u prodaju je ušao tek 1991. godine i to pod imenom W8 sa cijenom od 450,000 dolara. Unatoč paprenoj cijeni, prodano ih je 14 komada. Vjerujemo da je za to zaslužan fantastičan uglasti dizajn i 608 KS ispod haube. Navodno je mogao potegnuti preko 320 km/h a 1992. godine ga je naslijedio model WX-3.


Superautomobili antijunaci 2. dio


 

Volkswagen W12

 

Vrlo vjerojatno jedno od imena koje biste posljednje očekivali na listi superautomobila, ipak onda i ne čudi da se nalazi u kategoriji antijunaka. Bilo je to doba kada je gorostasni i brzo rastući Volkswagen počeo koketirati sa svim kategorijama i klasama automobila. Ubrzo su shvatili da je bolje i lakše kupiti etablirano ime iz autoindustrije i upucati u njega svu silu novaca kako bi ostvarili zamišljeni cilj.

 

Godine 1997. VW je predstavio 5.6-litreni W12 konceptni superautomobil kojem su ime i konfiguracija motora identični. Upravo onako pragmatično njemački. Poznajući svemoguću postprodajnu tehničku podršku VW-a, to svakako nije bila prepreka u realizaciji moćnog superautomobila. Istina je da nitko „normalan“ nije htio voziti superautomobil sa značkom s Golfa. Kako rekosmo, zato unutar VAG-a postoje Lamborghini, Bugatti, Porsche pa čak i Audi.


Superautomobili antijunaci 2. dio


 

Yamaha OX99-11

 

Kada etablirani proizvođač sportskih motocikala i glazbenih instrumenata odluči napraviti superautomobil, možete očekivati nešto uistinu osebujno. Upravo takva je Yamaha OX99-11 predstavljena 1992. godine sa V12 motorom zapremine 3.5 litara u sredini automobila. Podsjeća li vas krovni usis motora na Formulu 1, ne varate se. Yamahin motor je došao upravo iz tog svijeta, samo u nešto pripitomljenoj verziji. Cijena je bila skoro kao da kupujete pravi bolid u to vrijeme, 1 milijun dolara! Napravili su ih samo 3 komada.


Superautomobili antijunaci 2. dio


https://www.youtube.com/watch?v=D7pK7y_IPpI


Superautomobili antijunaci 2. dio

Povratak na vrhpointer
Zatvori X