Pretraži
Stručnjaci upozoravaju da tehnologija samovoznih automobila nije “savršena” te da se proizvođači automobila ipak malo previše zaletavaju u područje koje ne razumiju u potpunosti

Stručnjaci upozoravaju da tehnologija samovoznih automobila nije “savršena” te da se proizvođači automobila ipak malo previše zaletavaju u područje koje ne razumiju u potpunosti

Objavljeno: 19/03/2018 / Autor: Krešimir Horvat / Foto: Tesla

O.K, apsolvirali smo da je samovozna vožnja jedan od vidova naše budućnosti (bliže ili dalje, još nitko sa sigurnošću ne može reći).  Taxi, kamionski prijevoz a možda i autobusni će vrlo vjerojatno u budućnosti biti automatiziran i autonoman (u određenoj mjeri).

Međutim, ono na što stručnjaci upozoravaju jest činjenica da neki automobilski proizvođači previše hrle u područje u kojemu nisu poznati baš svi parametri te izražavaju bojazan da bi takav pristum mogao dovesti i do ozbiljnijih nesreća.

U Jokkmokku, švedskom mjestašcu u Polarnom krugu u kojem temperature zraka padaju na vrijednosti teško zamislive ovdašnjem stanovništvu (premda po naslovima na portalima i u novinama takvo što možda i ne biste zaključili jer se kod nas snježna kataklizma zaziva čim padne više od 20 cm snijega. Novinari, što da vam kažemo…), Volvo je ne tako davno naišao na veliki problem. Njihov XC90 naišao je na ne samo ravnopravnog već u tom trenutku i nadmoćnijeg suparnika, pahuljice snijega smrzavale su se na radarima i senzorima kojima taj SUV ‘gleda’ i u tom ga trenutku učinili ‘slijepim’ u njegovim pokušajima da sam vozi.

Ekstremni zimski uvjeti – veliki problemi. Ne i jedini jer priča ide i u drugom smjeru te u drugu krajnost.

Izloženost jakim Sunčevim zračenjima stvara jednake probleme samovozećim automobilima


Solar storm


Geomagnetska oluja kao produkt Sunčeve aktivnosti možda i ne predstavlja prijetnju vozačima, ali bi se njeno djelovanje moglo itekako negativno odraziti na samovozeće automobile remeteći veze između Globalnog pozicijskog sustava (GPS) samog vozila i satelita koji pružaju informacije o željenoj lokaciji. Jednog dana kad samovozeći automobili okupiraju prometnice mogli bi na njima i ostati čekajući da im se osposobi povezivost koja će im ukazivati gdje se nalazi kranja točka njihova puta.


Pogledaj galeriju

Putovanje od točke A do točke B time će se prilično zakomplicirati, a sama industrija samovozećih automobila biti dovedena u pitanje dođe li pritom i do prometnih nesreća, mišljenja su nekih stručnjaka koji upozoravaju na opasnosti solarnog vjetra. I predviđaju da će u budućnosti, u kojoj će samovozeći automobili biti svakodnevica na koju su ljudi naviknuti, dobar dio trajanja vremenskih prognoza biti posvećen praćenju količine Sunčeva izbacivanja energije.

Dio infrastrukture već postoji

Sjedinjene Američke Države su prije tri godine ‘parkirale’ satelit visoko iznad Zemlje kojoj šalje podatke o Sunčevoj aktivnosti, posebice važne granama koje ovise o bežičnom prijenosu podataka. Ti podaci do Zemlje stižu 30 do 60 minuta prije same oluje.


Solar storm


Postoji još dobrih vijesti, a svakako je vrlo važna ona o ulasku Sunca u mirnije razdoblje. Bitna je i ona da samovozeći automobili ne ovise u potpunosti o GPS-u za navigaciju već i na drugačije načine mogu  spoznati točnu vlastitu lokaciju pa prekid veze ne znači nužno i katastrofu ali evidentno ukazuje da tehnologija (za sada) još nije potpuno zrela da skroz zamijeni vozača.

Ipak, na kraju priče sve ukazuje da za samovozeći automobil nije dovoljno samo znati napraviti automobil, koji sam vozi…

Povratak na vrhpointer
Zatvori X