Pretraži
Stavi pravu stvar na krivo mjesto? Da li je elektrifikacija automobilskih klasika stvarno nužno zlo ili čisti vandalizam?

Stavi pravu stvar na krivo mjesto? Da li je elektrifikacija automobilskih klasika stvarno nužno zlo ili čisti vandalizam?

Objavljeno: 06/12/2018 / Autor: Petar Bondek / Foto: Newspress

Elektrifikacija automobilskih klasika : Interes za klasičnim automobilima bilježi rekordni porast; no da li je ugrađivanje elektromotora u njih čisto pitanje praktičnosti ili svetogrđe? Aston Martin se pobrinuo da do potpunog svetogrđa ipak ne dođe, elektro – konverzija je potpuno reverzibilna, uz pomoć tzv. „kazetnog“ EV pogona. Prvi klasik iz Newport Pagnella koji je dobio čast konverzije je odmah kraljevski dijamant – DB6 MkII Volante iz 1970.!



Prednost ove konverzije je ta da se elektromotori u kazeti montiraju na mjesta gdje inače sjede motor i mjenjač, a povezuju se s ostatkom automobila pomoću kablova. Nadgledanje se obavlja pomoću diskretno ugrađenog zaslona u Astonu. Da, elektro – klasici su postali britanski trend nakon vjenčanja princa i odlaska nasmiješenog para u Rimčevom nečujnom E-Typeu. Uprava Aston Martina je svjesna da mnoge grupe žele limitirati sve oblike upotrebe benzinskih motora pa u skladu s tim buduće automobile zamišljaju baš kao takve, uz konverziju klasika da ispadnu politički korektni. Sve navedeno je logično; opet vozite klasik i mala djeca mu se dive, no što je Aston Martin DB6 bez zvuka? Tiha skulptura vrijedna milijun i pol eura!

Od te cifre ¾ plaćate za zvučni doživljaj. Isti problem ima i moderna F1 – nikoga ne zanima vrijeme kruga – svi dolaze po decibele, adrenalin i iskre.



Princ od Walesa znan kao Charles nije dobio DB6 MkII Volante za 21. rođendan zato jer je trebao biti praktičan, svakodnevan i ekonomičan, već zato što 21 – godišnjaci vole cool, glasne, rasipne i lijepe stvari a to možete dobiti besplatno kad Vam je mama Kraljica. Iskreno, već mi je od same slike Astona prikvačenog na elektrošok krenula suza iz oka.

Nemam ništa protiv elektrifikacije (bar ništa efikasno), no uništavanje jednog od 38 primjeraka klasične rukom rađene britanske baštine s 286 KS…nemojte mi zamjeriti što nisam oduševljen.

Nikoga neće oštetiti serijska proizvodnja milijuna bezličnih copy&paste obiteljskih zujalica, no klasici su druga stvar. Elektromotor u starom Astonu je kao botoks na Mona Lisi ili PVC stolarija na Sagradi Familiji – bezvremenski klasici su takvi jer odoljevaju ljudskoj potrebi da bez potrebe mijenjaju bit dobrih stvari. Ljudima se danas ne da razmišljati dalje od popularne struje – doslovno!



Klasične automobile treba zaštititi kao znakove vremena, otvorenije i razigranije ere kada se mislilo o zadovoljavanju svih osjetila, a ne samo slijepom praćenju trendova i restrikcija koje nam nameću mediji. Moj Roos V600 Shooting Brake iz 1999. će ostati benzinac i točka!



Pogledaj galeriju

elektrifikacija automobilskih klasika

Povratak na vrhpointer
Zatvori X