Pretraži
Statistike ne lažu: od svih poginulih u prometu, čak 30% ih nije bilo vezano pojasom

Statistike ne lažu: od svih poginulih u prometu, čak 30% ih nije bilo vezano pojasom

Objavljeno: 21/03/2020 / Autor: Mihael / Foto: pexels.com

Pojas glavu čuva – Prema podacima Svjetske zdravstvene organizacije, godišnje pogine između 1 milijun i 1.5 milijuna ljudi u prometnim nesrećama. Možda zvuči nevjerojatno, ali podaci govore svoje. Na cestama ponekad kao da je ratno stanje. Uz ovako golem broj poginulih, tu je još i nevjerojatan broj onih koji dožive neku vrstu ozljede u prometu. Ovisno o težini ozljede, možemo govoriti o rasponu od 20 do 50 milijuna ozlijeđenih u prometu.

Doista, stići negdje na vrijeme ili čak prije vremena postalo je toliko važno da svake godine izgubimo jedan prosječan srednjoeuropski velegrad ljudi a na to još dodamo ozlijeđenih u prosjeku koliko stanovnika ima jedna Poljska ili malo manje od polovice Njemačke. Poražavajuće je i to da u prometnim nesrećama najviše stradavaju mladi i djeca, ljudi u rasponu od pet godina starosti pa sve do 29.

 



 

Nadalje podaci nam kazuju da sigurnosni pojasevi smanjuju rizik od smrtnih slučajeva u značajnom postotku. Za one koji se voze na prednjim sjedalima automobila, sigurnosni pojas će smanjiti šanse za smrtni ishod za velikih 45% do 50% dok će putnici na stražnjim sjedalima imati 25% veće šanse da iz prometne nesreće izađu žive glave.


pojas glavu čuva

pojas glavu čuva

pojas glavu čuva


 

Pojas glavu čuva

Statistički podaci o prometnim nesrećama u Velikoj Britaniji govore da je tamo 2016. godine 25% poginulih u prometu bilo bez sigurnosnog pojasa dok je ta brojka u 2018. godini porasla na poražavajućih 31%. Unatoč svim naporima autoindustrije, čini se da ljudi sami i svojevoljno žele zadržati stopu smrtnosti prometnih nesreća na razinama kada su aktivni i pasivni sigurnosni sustavi automobila bili samo mit u znanstveno fantastičnim filmovima.

Dok neke države poput Njemačke ovih dana broje najniže vrijednosti u ukupnom broju smrtno stradalih u prometu, ostaje gorka činjenica da njih četvrtina nije koristila sigurnosni pojas. Podsjetimo da je sigurnosni pojas u automobilima izum star čak 70-ak godina, prvi puta predstavljen u SAD-u da bi ga potom svega par godina kasnije kao dio standardne opreme uveo švedski SAAB.

Čini se da korištenje sigurnosnog pojasa nije dovoljno „cool“ da bi se time zamarali suvremeni vozači, možda isti oni kojima SAAB nije bio dovoljno „cool“ sa svojim imidžom sigurnog automobila pa su ga osudili na propast.


Pogledaj galeriju


pojas glavu čuva

Povratak na vrhpointer
Zatvori X