Pretraži
Sljedeća generacija Mercedesove S-klase će biti isključivo hibrid ili električna. Ništa drugo više ne dolazi u obzir

Sljedeća generacija Mercedesove S-klase će biti isključivo hibrid ili električna. Ništa drugo više ne dolazi u obzir

Objavljeno: 05/01/2019 / Autor: Mihael / Foto: Autocar

Za početak, nova će S-klasa prekinuti dugogodišnju tradiciju tzv. standardne i produljene verzije.

U Mercedesu su navodno odlučili da će ukinuti standardnu S-klasu naspram one produljene. Sve to rade kako ne bi predstavljali konkurenciju sami sebi u svijetu koji će u skorijoj budućnosti, čini se, vrvjeti modelima, što električnim, što hibridnim, što onim klasičnim pa onda dodajmo tome razne karoserijske crossovere između kupea i limuzina, potom SUV-ova i kupea, a možda se pojavi i neki novi trend.

Rastom manje E-klase do proporcija inače rezerviranih za S-klasu, Mercedes će svoju najluksuzniju limuzinu prodavati samo u superkomfornoj produljenoj izvedbi. Takva S-klasa bi trebala biti dugačka 5,280 mm a manja E-klasa će se zadržati na nešto ispod okruglih pet metara.


Nova S-klasa i električni EQ S

Nova S-klasa i električni EQ S

Nova S-klasa i električni EQ S


Najveća novost vezano za S-klasu tiče se njenog pogonskog sklopa. Zapravo postojat će dvije S-klase, ona “klasična” koja će biti u ponudi isključivo kao plug in hibrid te potpuno električna koja će potpasti pod novi podbrand Mercedesa, EQ. Električni model će se jednostavno zvati EQ S i bit će predvodnik električnih automobila iz Mercedesa.

Mercedes se odlučio s novom S-klasom vratiti nazad na crtaću ploču u pokušaju da još jednom uvjerljivo zasjedne na tron luksuznih poslovnih limuzina, naravno izuzmimo tu iz kombinacije Rolls-Roycea i Bentleya jer Mercedesovi ključni rivali su dobro nam poznati Audi A8 te svestrana BMW-ova serija 7. Upravo nudeći široku paletu pogonskih sustava, Mercedes želi zadovoljiti sve kategorije kupaca, od tradicionalista, sportaša (AMG), ekološki osviještenih (EQ) pa do onih neodlučnih (hibrid).

Klasična S-klasa temelji se na tzv. MRA platformi, dok će tehnološki napradniji EQ S model sa pogonom na sve kotače koristiti inovativnu modularnu platformu sa električnom arhitekturom, naziva MEA. Za razliku od manjih platformi koje se koriste na drugim, manjim, EQ modelima, platforma za električnu S-klasu bit će potpuno nova sa ravnim dnom za smještanje akumulatorskih baterija.

Nova EQ S verzija S-klase očekuje se na tržištu tek 2022. godine a omogućavat će domet od 500 ili više kilometara sa jednim punjenjem. Hibridna S-klasa imat će električnu autonomiju od oko 100 km, kako bi omogućila ekološki čistu vožnju u urbanim sredinama.


Pogledaj galeriju


Nova S-klasa i električni EQ S

Povratak na vrhpointer
Zatvori X