Pretraži
ŠKODA Type 736; “Surfin’ CZ” iz 1975. je radikalna buggy verzija legendarne 110-ke!

ŠKODA Type 736; “Surfin’ CZ” iz 1975. je radikalna buggy verzija legendarne 110-ke!

Objavljeno: 29/04/2020 / Autor: Petar Bondek / Nikad ne bih rekao da je Češka 10.000 km udaljena od Kalifornije? © ŠKODA AUTO a.s. 2020

Sedam godina nakon Praškog proljeća (kad su ruski tenkisti odlučili skoknuti do Praga na točeni pilzać) grupica Škodinih zaposlenika i školaraca je napravila pet interesantnih prototipova. Škodino iskukstvo u autokrosu je ovdje bilo od presudne važnosti…


Dvostruki rollbar, stakloplastika, velika nosivost i trkaći pedigre – tko može poželjeti više? © ŠKODA AUTO a.s. 2020


 Superleggera “Made in CZ”

Vrlo je vjerojatno da ove godine još niste bili u Přerovu, lokaciji Škodine prve aktivnosti u kategoriji autokrosa davne 1969. Minimalistički složene 1100-ke MB su vrlo brzo postale tražena roba u gradu za ovu disciplinu, pogotovo kad je Milan Žid osvojio titulu u klasi <1.000 ccm 1970.

Škoda je dominirala u prvoj službenoj autokros sezoni slijedeće godine, uz brojne modifikacije na 100/110 L- nestali su odbojnici i vrata, a sam okvir je skraćen za 40 cm. Interijer je “počupan”, maknuta su stražnja vrata i odbojnici a karoserija je zamijenjena zaštitnim kavezom – Čehoslovačka je dobila svoju prvu superleggeru !  Oldřich Brunclík je s 1.150 ccm dominirao višom klasom, no 1972. je Škoda ukinula projekt…Fokus je pao na rally i cestovne utrke.

 

Śnię o Kalifornii, w taki zimowy dzień…

Popularnost autokrosa nije iščezla povlačenjem Škode, samo je tematski skrenula prema pješčanim plažama Kalifornije i Floride! California Dreamin’ …on such a winter’s day? Škodin Buggy je bio logično praćenje svjetskih trendova koje je započeo Bruce Meyers na Pismo Beachu još 1964., no i trendovi su malo štekali iza Željezne zavjese…

Vrlo brzo su Europljani skužili da Škodina tehnologija super funkcionira uokvirena stakloplastikom i cijevima, prvi među njima Nizozemac Francois Vernimmen, koji je sklopio 30-ak buggyja baziranih na 100 -ki. Sljedili su Talijani – Motorest i Autozodiaco, da bi potencijal prepoznala i sama Škoda – 1973. je odobren projekt 736, kojem je cilj bio istraživanje potencijala “buggy” konstrukcije i isplativost proizvodnje. Cijeli projekt je trajao dvije godine, sve do ljeta 1976., a samo vozilo je bilo znatno raznovrsnije od originala koji je samo nudio zabavu pijanim i drogiranim Amerima po lokalnim plažama.

 

Honza i František su se okušali kao pravi “karoseristi”.. Brdo prekovremenih im je omogućilo dugo ljeto na jadranskoj obali!© ŠKODA AUTO a.s. 2020

 

736 je briljirao u nosivosti (čak 400 kg), a i što se tiče sjedećih mjesta,  praktični Česi su dodali dva sjedala, ojačali i povisili zaštitni kavez te su poslali tvorevinu na lakiranje razvojnom teamu. Unatoč svemu, težio je samo 710 kg.  i razvijao je maksimum od 107 km/h – uz pomoć 45 KS! Ostala četiri primjerka su prepustili svojim učenicima …na svačije zadovoljstvo. Testni buggy je uspješno prevalio 30.000 km, a planirana proizvodnja je neočekivano stopirana, iako je računica bila zadovoljavajuća.

 

Ipak, jedan 736 je završio kao “FOLLOW ME” vozilo u praškoj zračnoj luci, daleko od globalne slave i zadovoljavanja prijevoznih potreba tisuća alkoholom i životom opijenih “mladaca”.

 

Jaká ztráta, rekli bi Česi…

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X