Pretraži
Sirova snaga vs. moderna tehnologija. Dodge Hellcat vs BMW M5 Competition

Sirova snaga vs. moderna tehnologija. Dodge Hellcat vs BMW M5 Competition

Objavljeno: 26/12/2019 / Autor: Mihael / Foto: Screenshot

Novi aktualni M5 dolazi sa pametnim pogonom na sve kotače, ali u čast BMW Motorsport čistuncima omogućuje i prebacivanje isporuke snage samo na stražnju osovinu. To i nije uvijek preporučljivo, pogotovo ako želite maksimalno pravocrtno ubrzanje i najučinkovitiji prijenos snage na cestu. Superautomobilskih 625 KS s koliko raspolaže M5 Competition vrlo brzo će pretvoriti stražnje gume u hrpu komadića spaljene gume i crne tragove na cesti kao uspomenu na jedno naglo ubrzavanje s mjesta i puštanje čitavog stada bavarskih pastuha na stražnju osovinu.

Ostavite li M5 Competition u modu sa pogonom na sve kotače, s mjesta do 100 km/h će vas lansirati za nešto sitno preko tri sekunde. Gume će ostati čitave i za sljedeće lansiranje a na kraju krajeva nećete izgledati poput mađioničara koji je bacio dimnu zavjesu u lošem pokušaju da pobjegne sa scene.

 



 

Uvijek nam je iznova zanimljivo vidjeti i usporediti neke primjerke klasične surove snage i predstavnike moderne tehnologije, poput spomenutog M5 Competitiona. Danas je njegov glavni protivnik i izazivač moćni Dodge Hellcat, automobila sa golemih 707 KS, napravljen za uništavanje superautomobilske kreme  na utrkama ubrzanja uz djelić cijene koliko koštaju pravi egzotici.


BMW M5 Competition vs Dodge Hellcat

BMW M5 Competition vs Dodge Hellcat

BMW M5 Competition vs Dodge Hellcat


Osim sirove snage, primjerak Hellcata koji je korišten u ovoj utrci ima i klasičan ručni mjenjač što će Dodgeovo lansiranje s mjesta učiniti toliko zahtjevnijim. BMW M5 Competition opremljen je 8-brzinskim automatskim mjenjačem s dvije spojke. Drugim riječima, M5 Competition ima ponajbolju moguću tehnologiju cestovnih automobila za učinkovito lansiranje s mjesta.

Stražnji pogon i golema snaga vs napredni pogon na sve kotače i malo manje golema snaga. Snaga je ključna u utrkama ubrzanja, ali izuzetno su važne i glatke i precizne promjene brzina te učinkovit prijenos snage na cestu u prvim sekundama kada se kreće s mjesta i savladava inercija vozila.

U prvoj utrci M5 Competition ima uključen pogon na sve kotače i korišten je „launch control“ sustav pametnog kretanja s mjesta. Velikih 707 KS Dodgea Hellcata gubi bitku unatoč najboljem trudu vozača da što bolje pogodi svaku promjenu brzine. Stražnji pogon i ručni mjenjač jednostavno nemaju šanse protiv moćnog BMW-a.

Zanimljiva je druga runda u kojoj vozač BMW-a isključuje pogon na sve kotače ostavljajući samo stražnju osovinu kao pogonsku a pored toga isključio je nadasve učinkoviti „launch control“. Sada je rezultat drugačiji. BMW-ovo lansiranje izgleda poput loše izvedenog mađioničarskog trika u kojem mađioničar unatoč svoj sili dimne zavjese ostaje crveniti se pred očima publike.

Hellcat sada preuzima vodstvo sa lakoćom, a njegovi golemi stražnji kotači učinkovitije prenose snagu na podlogu bez stvaranja dimnih efekata kakvih se ne bi posramili ni ponajbolji hollywoodski hitovi. Na kraju utrka završava u „foto-finishu“ jer M5 Competition topi prednost Hellcata zahvaljujući učinkovitijim promjenama brzina.


Pogledaj galeriju


BMW M5 Competition vs Dodge Hellcat

Povratak na vrhpointer
Zatvori X