Pretraži
Put oko svijeta u 50 godina opisuje kako je  komunističko strašilo postalo ozbiljan globalni igrač. Da, ovo je priča o zadnjih 50 godina Dacije.

Put oko svijeta u 50 godina opisuje kako je komunističko strašilo postalo ozbiljan globalni igrač. Da, ovo je priča o zadnjih 50 godina Dacije.

Objavljeno: 15/08/2018 / Autor: Vozim HR / Foto : Newspress, Media Group Renault,Vozim.HR

50 godina Dacije : Malo tko je imao vjere u Daciju, čak i nakon Renaultog preuzimanja 1999., no rumunjski je brend nadživio sve nedaće, uključujući i Ceauşescua!

50 godišnjica Dacije je primjer da se uz mnogo rada/truda/novaca i od potpunog smeća može napraviti ugledni kvalitetni proizvod. Još bolje, Dacia je najbolji rumunjski izvozni proizvod koji čini skoro tri posto rumunjskog BDP-a.

No krenimo iz početka, priča je počela davne 1966., u vrijeme dok je svaka komunistička država imala neki svoj automobilski brend pa je tako nastala i Dacia. U originalu  je osnovana kao UAP (Uzina de Autoturisme Pitesti) a glavna tvornica je sagrađena 1968. u Colibasiju (danas Mioveni).  Dacija je u startu nabavila osnovni dizajn i alate za proizvodnju Renaulta 12, no dok se alati nisu uštimali proizvodili su Renault 8 pod licencom (Dacia 1100). Prvi se njome provozao Nicolae Ceausescu, te je navodno rekao da je preluksuzna za njegov narod.




Ukupno je proizvedeno 37.546 1100-tki, a bio je tu i 1100S, s dvostrukim farovima i nešto snažnijim motorom, ali on je bio namijenjen za progon i dominaciju nad „običnim“ Dacijama od strane ne baš najpopularnije policije na svijetu.

Nakon toga je slijedila Dacia 1300 (zapravo osiromašeni Renault 12) vrhunski opremljen radiom, grijanim stražnjim staklom i retrovizorima na OBJE strane, no on je bio strogi „pec-pec“ za narodne mase – bio je rezerviran za nomeklaturu komunističke stranke. Isti se proizvodio u hrpi inačica poput 1301, 1310, 1210, 1410 i 1320 te pick up verzijama 1302 i 1307, od 1969. do 2004. proizveden u više od 2,5 milijuna primjeraka.

Postojala je tu i Dacia 2000 (Renault 20) koji je pak bio samo za komi – elitu, što znači da ste u njemu išli bar dvaput tjedno na ručak kod Gazde, a imao je i široku paletu boja – službeno plavu i pogrebnički crnu.



I onda napokon prekretnica – Renault kupuje 51 % Dacijinih dionica

Nakon još nekoliko fantastično groznih modela  poput modela Liberta, pa Dacia Nova, glavna prekretnica je bila preuzimanje od strane Renaulta 1999. g. Isti je u vrlo kratkom razdoblju “upucao” 2,2 milijarde Eura u tvrtku i osmislio prelomni Dacijin model – Logan, predstavljen 2004., koji je odmah postao najprodavaniji automobil u centralnoj i istočnoj Europi, i što je bitno – Rusiji.

U prvoj godini je prodano 40.000 Logana (60% u samoj Rumunjskoj), a od predstavljanja je broj prodanih rastao za 10% godišnje. Četiri godine kasnije je stigao rebranding, Sandero i Logan pick –up, a onda i najpopularnija Dacija današnjice – sjajni Duster na B0 platformi s Nissanovim 4×4 pogonom koji je do sada prodan u više od milijun primjeraka . Ostalo znate…



“Kao pravi bačije izlazim iz Dačije…“

Sama tvornica u Pitestiju je posrkala 2,8 milijarde Eura u posljednjih 10 godina te  svake 54 sekunde iiz nje izlazi jedna Dacija, kao produkt rada 7.000 radnika i 800 robota.

Prošle godine je tvornica proizvela 510.000 motora, 506.000 mjenjača i dovoljno dijelova za 751.000 automobila od kojih je 313.883 komada izašlo iz Pitestija a ostalo u paketima za slaganje na drugim lokacijama  širom svijeta.  Koliko je to velika operacija govori i činjenica da je u posljednjih je 14 godina diljem svijeta proizvedeno više od 10 milijuna Dacija!

Dacija zapošljava 17.000 radnika i u Rumunjskoj ima tržišni udio od 37%. Njihov R&D centar na bivšoj vojnoj zračnoj luci u Tutuu je jedini takav u Istočnoj Europi i najveći u Renault Grupi van Francuske na 48.000 kvadratnih metara. U njemu (top secret ) se nalaze komore za ispitivanje, simulatori, tuneli, off-road staze, prašnjavi i šljunčani putevi i klimatske komore s rasponom temperatura od arktičkih do saharskih. Naravno, to je pravi automobilski Area 51, koji ima osiguranu čak i zabranu preleta tako da mu ne možete prići čak ni iz zraka.

Dacia, sretan roćkas još jednom…. s nestrpljenjem očekujemo tvoju prvu strujnu verziju 🙂



Pogledaj galeriju

50 godina Dacije

Povratak na vrhpointer
Zatvori X