Pretraži
Prošlo je 25 godina od limitirane serije razbijača iz Zuffenhausena; Mercedes E500 Limited ostaje jedan od naposebnijih Mercedesa!

Prošlo je 25 godina od limitirane serije razbijača iz Zuffenhausena; Mercedes E500 Limited ostaje jedan od naposebnijih Mercedesa!

Objavljeno: 21/03/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Lulop.com

Dvije njemačke auto legende imaju zajednički nazivnik; zovu se RS2 i E500 i obje su se slagale u Zuffenhausenu!



Da, i Audijeva i Mercedesova legenda su pod mjesto rođenja morali upisivati Porscheovu tvornicu, no tko bi se toga sramio! No, Mercedes to nije napravio namjerno – 1989. je Porscheu dao posao osmišljavanja ugradnje M119 V8 motora iz SL-a u W124 karoseriju, a zadani rad je zahtijevao proširenje blatobrana uz veće kočnice sa SL-a i montaže ozbiljnijeg ovjesa.

Naravno, kad je došao na Mercedesovu montažnu traku zapinjao je na tri mjesta! Tada je osmišljen najgori plan proizvodnje IKAD – Mercedes je slao dijelove iz Sindelfingena u Zuffenhausen (tvornica Reutter Bau) na ručno slaganje, tada se složeni 500E slao na lakiranje u Sindelfingen, pa na finalne toucheve opet u Porscheovu tvornicu, pa onda opet na kontrolu u Mercedesovu – ta tortura je trajala ravno 18 dana! Nije čudo da je bio poprilično skup, ali znatno jeftiniji nego danas – za Limiteda pripremite najmanje 50.000 Eura!

Za Hansa samo najbolje!

Na današnji dan bitan za utrkivanje (ipak je Ayrtonov rođendan) treba slaviti 25. godišnjicu isporuke 10.000 -tog safirno crnog E500 Limited  samom Hansu Hermannu, tvorničkom vozaču Mercedes-Benza one legendarne 1954.-1955.



Sretni Hans je pruzeo predivnog crnog E500 sa zagasitim felgama kao nagradu za zasluge u W196(R), no ostalih 10.478 vlasnika su ipak morali platiti da bi uživali u čarima ovog posljednjeg posebnog Mercedesa. Zašto posljednjeg? Kasnije je show i zasluge za zanimljive Mercedese preuzeo AMG, no bar po mojim standardima E500 ostaje najbolji veliki Mercedes nakon W126 560 SEC-a.

Pogledajte samo te izbočene blatobrane i specifikacije V8 monstruma s 240 kW/320 KS i 480 Nm  koji spremno čuči ispod snajpera! Samo 5,9 s do 100 km/h i maksimum od (de)limitiranih 260 km/h govori da je Porsche sve dijelove stavio na pravo mjesto! Gledali ste ga više puta u filmovima – sjetite se samo Taxija, gdje njemački negativci u signal crvenim i bijelim 500E muku muče s Peugeotom 406!



Legenda E500 je raritet, proizvodio se od 1990. do 1995., a 1993. je zamijenio mjesta slova i brojki – E500 Limited je došao na samom kraju priče, ako posljednji redizajnirani W124, s drugačijim farovima i kotačima u stilu 190 E 2.5-16 Evolutiona, s ASR-om i ABS-om je bio ukrašen dvobojnom kožom i drvom koje je u međuvremenu vjerojatno izumrlo, uz dvije boje – spomenutu safirno crnu i briljantno srebrnu.



Briljantno kao sve na ovom Mercedesu…dovoljan dokaz posebnosti je taj da ga Porsche čuva pokrivenog plahtom u SVOM muzeju!


Pogledaj galeriju

Mercedes E500 Limited

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X