Pretraži
Priznajte da vam je ova Lamborghini Miura Jota SVR uljepšala ovaj kišni dan

Priznajte da vam je ova Lamborghini Miura Jota SVR uljepšala ovaj kišni dan

Objavljeno: 22/06/2018 / Autor: Vozim HR / Foto: Lamborghini Media

Lamborghini Miura Jota SVR : Miura ima zastrašujući renome; osim što je nekoliko puta proglašena za „najopasniji sportski automobil na Svijetu“ cijena joj se penje u još strašnije visine.

Teško je reći da je neka Miura posebnija od ostalih; proizvedeno ih je samo 764, a na aukcijama bolji primjerci postiži cijene debelo iznad dva milijuna dolara. Dizajnersko remek-djelo (tada)28-godišnjeg Marcella Gandinija koji je došao na vruć stolac glavnog dizajnera Carozzerie Bertone nakon odlaska Giugiara još uvijek oduzima dah. Ukoliko se pojam „sexy“ može upotrijebiti za neko neživo biće, Miura je vjerojatno na samom vrhu liste.

Ukoliko niste sigurni, pogledajte sam početak „Italian Joba“. Visoka mrvicu preko jednog metra, s dugim poklopcem motora, poprečno montiranim V12 i epitetom „jednog od dva najopasnija sportska automobila na svijetu“(drugi je naravno Shelby Cobra)predstavlja neodoljiv koktel adrenalina, požude i opasnosti. Neki bogatuni se zaljube u suicidalne fotomodele s lošim nazalnim navikama, drugi kupuju Miure. Teško je reći koja je od navedenih ljubavi skuplja i opasnija.



Dijeta nad dijetama

Miura SVR sa serijskim brojem #3781 je zapravo finalni produkt restauracije zelene Miure S s motorom #2511 i brojem karoserije #383, te je 1968. Isporučena dealeru u Torinu, odmah nakon torinskog Auto showa. Miura S je promijenila osam vlasnika u šest godina da bi je 1974, kupio Nijemac Heinz Straber, koji je odlučio odvesti ljepoticu u tvornicu u Sant’Agati i lijepo (uz šuškanje brojnih Orlića) lijepo zamolio inženjere da transformiraju Miuru S u unikatni SVR, inspiriran Miurom Jotom koju je razvijao (razvio&razbio) glavni Lambov test vozač (od 1964. do 1975.) „kiwi“ Bob Wallace.

P400 Jota je bila „mazga“ za FIA-specifikaciju trkaće Miure, razvijala je oko 440 KS i maksimum od 320 km/h, te je Wallace dodao neke spojlere i fiksne farove. Slijedili su lakši BBS naplatci, manji spremnici za gorivo i zamjena mnogih čeličnih dijelova karoserije plastičnima. Sve nevedeno je skinulo oko 360 kg, težina je pala na 900 kg…ukratko stvorio je još veće čudovište od Miure da bi je nakon napornih testova uspio – razbiti. Onako, u De Niro/Razjareni bik stilu..


Lamborghini Miura Jota SVR Lamborghini Miura Jota SVR Lamborghini Miura Jota SVR


Inspiracija za strip i autiće

Nakon 18 mjeseci krvave muke oko pronalaska dijelova i montiranja istih superautomobil je 1976. prodan Hiromitsuu Itou gdje je podigao više prašine nego savezničko bombardiranje Tokija 1945. Poslužio je kao inspiracija za manga strip Circuit Wolf (uz Lotus Elan, Countacha i Dina) a onda je još i proizvođač auto-modela Kyosho izbacio seriju Miura SVR, koja je vrlo tražena i danas. Slobodno pogledajte njihove Miure, jer to su jedine koje si možda možete priuštiti. Rekoh- možda.

Lamborghini Polo Storico odjel zadužen za restauracije je imao pune ruke posla, pošto je Miura došla u tvornicu rastavljena na dijelove. Trebalo je 19 mjeseci da sve slože do SVR specifikaciji, a rezultat je…hmm…ugasite TV i radio, pustite Pavarottija na gramafonu i razvucite svaki dio ovog umjetničkog djela do maksimalne rezolucije. Slobodno pritom natočite čašu Chiantija i – uživajte. Polo Storico je isporučio još jedno klasično djelo, provozano po stazi Nakayama, da novi vlasnik isproba jedine modifikacije u usporedbi s originalom; montažni zaštitni kavez, trkaće sigurnosne pojaseve i ista takva sjedala. Već smo poslali zahtjev novom vlasniku za naš novi „Test rabljenog“, a odgovor očekujemo vrlo skoro. Dotada, odmah na YouTube i počastite zvučnjake trkaćim Jotinim ANSA-ma.


Pogledaj galeriju


 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X