Pretraži
Priuštite si prvi svjetski superbike; zasigurno nećete požaliti – pa to je Bimota!

Priuštite si prvi svjetski superbike; zasigurno nećete požaliti – pa to je Bimota!

Objavljeno: 15/01/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Mecum Auctions

Bimota SB2 iz 1979 : Za tjedan dana će se na Mecumovoj aukciji u Las Vegasu naći vrlo zanimljiv izložak pod šifrom F233; Bimota SB2 iz 1979. Predviđa se da će ovo remek djelo Valeria Bianchija, Giuseppea Morrija i Massima Tamburinija sa 743 ccm doseći cijenu između 29.000-36.000 dolara, pa slomite sve kasice-prasice na raspolaganju jer je riječ o bagateli! Zašto?

Pokušat ću razjasniti…Kad se pojavila 1977. Je bila najnapredniji, najavangardniji i najseksipilniji motocikl na globusu. Eto, objasnio sam!Radi se o prvoj cestovno legalnoj Bimoti, gdje su dotad tri navedena genijalca radili vrhunske trkaće okvire u Riminiju. Da, već tada su motori bili vrhunski – za razliku od okvira (pogotovo japanskih).

Bimotino prvo djelo je bila Honda 750 Four (HB1) – 50 kg lakša od originala, a slijedili su Kawasakiji i Suzukiji.



Prvi prototip cestovnog motocikla (SB2) je izložen na Bologna motor Showu 1976., a radilo se o tuniranom GS750 DOHC s povećanim obujmom na 850 ccm s Yoshimurinim trkaćim gadgetima i sada već legendarnim okvirom od CrMo cijevi, koji je težio nevjerojatnih 9 kg. Dodatni specijaliteti su bili podesivi kut vilice i monoshock stražnji ovjes.

Tri diska i magnezijski/alu Campagnolo kotači su zaokružili vanzemaljsku tehničku specifikaciju. Legenda Tamburini (Cagiva Mito/Ducati 916/MV Agusta F4, Tamburini T12) je osmislio aerdonamični oklop, a i jednodjelna „karoserija“ od stakloplastike s odvojivim aluminijskim spremnikom goriva nije baš bila svakodnevna stvar!

Tamo gdje su originalno bili žmigavci su završile ispušne cijevi, ali su se ipak malo previše zagrijavale, pa ih je morao spustiti. Tamburini je vruće cijevi riješio kasnije – na 916. Ispuh 4u1 je smanjio kilažu, a SB2 je težila sveukupno 195 kg, punih 30 kg manje od serijskog GS750. Snaga? Punim 78 KS pri 8.700 o/min uz maskimum od 217 km/h.



Ručni rad nije bio jeftin- SB2 je koštao oko 3.500 eura, otprilike tri puta više od serijskog Suzukija. Ova fantastična Bimota nosi ime „Flash Gordon“ te predstavlja jednu od 140 izrađenih SB2 do obustave motora od strane Suzukija 1980. Ovaj primjerak nije korišten od 1984., a temeljno je restauriran 2012., u originalno stanje.

Da, ekstremno rijedak RR (vjerojatno i prvi ikad), kojeg je dizajnirao Massimo Tamburini. Spektakularno! Ništa manje od YB4 I.E., najboljeg superbikea desetljeća ili Tuatare, najbržeg motocikla 90-ih!



Pogledaj galeriju

Bimota SB2 iz 1979

Povratak na vrhpointer
Zatvori X