Pretraži
Povratak slavnog Wankela: Mazda konačno vraća rotacijski motor, ali kao range extender za MX-30

Povratak slavnog Wankela: Mazda konačno vraća rotacijski motor, ali kao range extender za MX-30

Objavljeno: 10/10/2020 / Autor: Tin /

Mazda konačno vraća rotacijski motor – Mazda već godinama priča o povratku Wankel motora u proizvodnju, ali takav motor je vrlo teško uskladiti s današnjim ekološkim standardima. Iako je Wankel poznat po stvaranju velike snage na vrlo malen obujam motora, on nažalost zbog svojeg principa rada ispušta znatno više ispušnih plinova.

No japanski proizvođač jednostavno ne želi odustati od ponovne proizvodnje istog pa je sada konačno pronašao rješenje kako napraviti veliki povratak. Naime, Mazda je sada službeno potvrdila povratak Wankela, ali u obliku pomoćnog motora za električne automobile ili poznatije kao „range-extendera“.


Mazda konačno vraća rotacijski motor


Mazda konačno vraća rotacijski motor

Mazda tvrdi da velike baterije imaju znatno lošiji utjecaj na okoliš nego sami dizelaši pa je stoga napravila potpuno električni model MX-30 s baterijom kapaciteta 35,5 kWh. Isti zbog manje baterije ima doseg od samo 200 kilometara, ali prema japanskim istraživanjima to je i više nego dovoljno za svakodnevne potrebe prosječnog europskog građanina.

Za one kojima takav doseg neće biti dovoljan, MX-30 će se nuditi sa spomenutim „range-extenderom“ koji bi, kao što i ime kaže, trebao puniti baterije tijekom vožnje te tako povećavati doseg električnog automobila.



Dok je MX-30 na europskom tržištu dostupan samo kao potpuno električni automobil, Mazda je odlučila i proširiti ponudu za japansko tržište s hibridnom verzijom. Takav MX-30 će pokretati novi 2,0-litreni e-Skyactiv G motor uz pomoćni motor snage 6,8 KS i 24-voltnu litij-ionsku bateriju. Ova verzija imat će dostupan prednji i pogon na sve kotače, a snaga će se prenositi pomoću automatskog mjenjača.

Još uvijek nije poznato hoće li i Europa dobiti hibridnu verziju MX-30, ali Mazda je objavila da će „range-extender“ biti dostupan od 2022. godine kao dodatna oprema. No japanski proizvođač će ovim potezom sada svakako još više konkurirati ostalim električnim automobilima jer će nuditi poprilično lagano vozilo uz vrlo poželjne performanse električnog automobila.


Pogledaj galeriju


Mazda konačno vraća rotacijski motor

Povratak na vrhpointer
Zatvori X