Pretraži
Povratak kući: Restauriran je (E12) BMW 530 MLE, najuspješnija trkaća Petica svih vremena !

Povratak kući: Restauriran je (E12) BMW 530 MLE, najuspješnija trkaća Petica svih vremena !

Objavljeno: 11/10/2019 / Autor: Petar Bondek / @BMW AG

Stvoren je 1976., kao produkt želje južnoafričkog BMW -a da se natječe u Modified Production Series klasi. Tražili su tadašnjeg šefa BMW Motorsporta Jochena Neerpascha da im pošalje automobil sposoban za pobjede. Jochen je poslao dvije E12 Petice – prve dvije od 227. Ostalo – je povijest. Najtrofejnija povijest od osnutka BMW-a, ni manje ni više…

Ovako je još prije nekoliko mjeseci izgledao BMW 530 MLE iz 1976., prije restauracije od strane istih ruku koje su ga gurnule novog s tvorničke trake. Moramo se zahvaliti Luisu Malhouu (Custom Restorations), Williamu Mokwapeu, Walteru Mahlangu, Jacobu Matabaneu i  Cassie Calaci koji su na #100 radili – dvaput!. Baie Dankie Vir Alles!

Utrkivanje u MPS prvenstvu je zahtijevalo neke promjene, pa je ekipa iz Rosslyna u njega stavila redni trilotreni M30 6c motor iz E3 (3.0L), sa 147 kW/197 KS, 277 Nm,  maksimumom od 208 km/h i 9,3 s do 100 km/h. Danas to baš i ne zvuči rapidno, no 1976. je npr. Porsche 911 Turbo imao 260 KS i 5,7 s do 100 km/h, a Ferrari 308 GTB 243 KS i 6,4 do 100 km/h. Bitno je spomenuti jednu stvar -Petica je za razliku od njih bila – limuzina!

 

B Veni, M Vidi, W Vici – tri naslova u tri godine!

Bilo kako bilo, BMW je krenuo u nezapamćeni Blitzkrieg – 15 pobjeda u 15 utrka, uz tri titule u tri godine natjecanja. Veni, vidi, vici za BMW. BMW 530 MLE je bio toliko dominantan u JAR-u da je umirovljen tek 1985., četiri godine nakon uvođenja E28 linije. Da, taj zvuk M30 motora stvara trenutačnu ovisnost!

Ovaj nekad oronuli primjerak pred Vama je MLE#100, nekad u vlasništvu čovjeka kojim se s njim utrkivao (kasnije i šefa MLE momčadi) Petera Kaye-Eddiea. Po čemu su ovi južnoafrički dijamanti posebni?

Izbušeno je sve što se izbušiti dalo, od karoserije do pedala, pa ovaj MLE ima više rupa od Forda V8 (130 izbrojanih) u kojem su neuspješno bježali Bonnie & Clyde.

U dijetni program je uključeno izbacivanje “štrom šajbi, klima-uređaja i naoružavanje lakometalnim Mahle kotačima.

Da li je time 530 izgubio na imageu? Ne. Bio je jednostavno predobar, prekvalitetan i preizdržljiv. Iskreno, E12 je automobil u kojem sam proveo vjerojatno najsretnije trenutke djetinjstva (do otkrića Commodorea 64 i ), a kombinacija njegovog komfora, ergonomije i predivno baršunastog M06 je postala temelj budućih bavarskih legendi. Iako za razliku od E28 i E30 nije stekao kultni status, nitko ne može reći da ga nije zaslužio!

Možda bi BMW umjesto koncentracije na dvotonske SUV-e mogao pustiti južnoafričku postaju s lanca i prepustiti im restomod projekte tipa ovog MLE-a, CSL Batmobilea, E21 323i i ostalih klasika. Uostalom, ista bratija je već izbacila E30 Gusheshe (325 is) i vjerojatno najbolju KOCKICU svih vremena – 333i s 3,2 litrenim Šestakom.

BMW SA, waarvoor wag jy?

 

 

Pogledaj galeriju

Povratak na vrhpointer
Zatvori X