Pretraži
Postoji li posebniji motocikl od Bimote YB8 iz 1992. s NULA kilometara? Ne u ovoj galaksiji!

Postoji li posebniji motocikl od Bimote YB8 iz 1992. s NULA kilometara? Ne u ovoj galaksiji!

Objavljeno: 19/01/2020 / Autor: Petar Bondek / Nekad najbrži motocikl svijeta s 0 km? Gdje mi je crni Amex? Copyright © 2000-2020 Mecum Auction, Inc

Bimota YB8 iz 1992 0 km – Pomalo je teško objasniti važnost Bimote iz 1990-ih u današnje vrijeme kad možete nabaviti Kawasaki preko 100 km/h brži od nje, no 1992. od nje su bili brži samo dvotaktni projektili iz klase 500 ccm i ZZR-1100!

Prekosutra u Las Vegasu će na Mecum aukciji biti ponuđen izložak F65.1, poznatiji kao Bimota YB8. Sama oznaka govori da se radi o osmoj Bimotinoj obradi Yamahe, no po tome ovaj primjerak nije jedinstven – proizvedeno ih je 252 između 1990. i 1992., no ovaj je jedini sa – NULA km!


Naravno da sve izgleda kao novo – pogledajte kilometražu! Copyright © 2000-2020 Mecum Auction, Inc


1990-ih, kad sam otkrio grunge, donosio teške odluke i izbjegavao lake (i sve ostale!) droge, Bimota je bila poput mitskog bića – znao sam da postoji, ali ugledati je na cesti bilo je ravno mogućnosti  dobitka na lotu – dvaput u dva tjedna. Prvi put sam prebacio nogu preko Bimote skoro 15 godina kasnije – ljepotica je nosila oznaku SB6 i nešto znatno teže – mene na fastbacku!

 



BIMOTA YB8 – (S)EXUP alla leggera!

Ono po čemu je Bimota bila posebna od samog postanka je fantastičan talijanski dizajn, ručno rađeni okviri i vrlo dijetalni pristup svakom motociklu. Baza ovog je fantastična Yamaha FZR1000 EXUP, koja je sve do pojave Honde CBR900RR bila apsolutna špica.


Furano je možda imala direktno ubrizgavanje, Ohlins i još par sitnica pride, no originalna YB8 je obilježila 1990-te na spektakularan način! Copyright © 2000-2020 Mecum Auction, Inc


 

Bimota YB8 iz 1992 0 km

Predivan motor s 20V i EXUP sustavom odvodnje ispušnih plinova je samo mrvicu osnažen, do 149 KS, no ono bitno se ističe na vagi – samo 180 kg suhe težine, čitavih 24 kg manje od originala! Poseban ručno rađeni aluminijski okvir umjesto tvorničkog Deltaboxa, potpuno podesivi Marzocchi amortizeri, Brembo kočnice s diskovima promjera 320 mm…posebnije nije moglo biti! Bar do pojave YB8E i Furana…


Predivan ručno rađeni alu-okvir je zamijenio već (dovoljno) napredni Deltabox Copyright © 2000-2020 Mecum Auction, Inc


 

Ono što me najviše fascinira kod ove tricolori Bimote je da uopće ne izgleda démodé – prvi lak, prvi vlasnik, nula km i bezvremenski dizajn zasigurno pomažu sjajnom dojmu, no iako nema einspritz poput Furana, maksimum od 278 km/h zaslužuje respekt! Vidjet ćemo kolike cifee će postići ostali motocikli iz kolekcije Georgea Schotta, no ovaj tricolori metak je definitivno vrijedan svoje težine  – u zlatu!

 

Ova YB8 je primjerak koji unosi konfuziju – da li je treba ostaviti u djevičanskom stanju ili joj treba “vaditi mast” – za što je zapravo i stvorena? 

 



 

Pogledaj galeriju

Bimota YB8 iz 1992 0 km

Povratak na vrhpointer
Zatvori X