Pretraži
Pametni zasloni ; Da li doslovno postajemo jeleni pred farovima – za vlastitim volanom?

Pametni zasloni ; Da li doslovno postajemo jeleni pred farovima – za vlastitim volanom?

Objavljeno: 10/01/2019 / Autor: Petar Bondek / Foto :Byton

Volvo je pao na ljestvicama popularnosti među kupcima u SAD –u radi smrzavanja touchsreena, a sličan nedostatak imaju – manje-više svi. Još se nije pojavio proizvođač koji je u stanju isporučiti „G-SHOCK“ sustav infozabave, neovisno o tome koliko ste platili za svoje vozilo.

Pritužbe (osim spomenutih Volva u SAD-u) idu na račun Tesle, Range Rovera Velara, sve do McLarena 720 S. Tu su pinch&swipe funkcija, 64 boje ugođaja u Mercedes – Benzu G -klase, te kontroliranje pokretima ruke u BMW-u, no da li je to uopće potrebno?



Ono što prelazi sve granice je ovih dana viđeno na CES-u – BYTON M-Byte. BYTON Shared Experience Display je kratko rečeno – ogroman. Koliko ogroman? Točno 48 inča – da bi Vam bilo lakše to je cca sedam tableta ili 24 smartphoneova široko.

Da, vjerojatno tri puta veće od Vašeg prvog TV kolorca ako ste stariji od 40 godina. Funkcije – sve osim pečenja piceka i pita, kad već pitate! A tu je i tablet integriran u volan – zapravo cijeli volan JE tablet! S velikim displayima je problem u tome da što je veći generira isti takav bijes na cesti kad se smrzne, što je opasnost sama po sebi…

OK, sad uopće ne zalazimo u pitanje funkcionalnosti/pouzdanosti/smrzavanja, nego u pitanje potrebe. Automobili su se počeli prodavati/reklamirati kao gadgeti – kod svakog se prvo navede emisija C02, a onda kreću multimedijalne orgije – zasloni, povezivost…



To me podsjeća na priču bivšeg mornaričkog pilota (F-14 Tomcat, da – znam da ste gledali Top Gun!) koji je uglavnom komentirao da su razgovori s tri različite osobe preko radija u isto vrijeme opasni po život sami po sebi, a kamoli paljenje 42 različita zvuka upozorenja pri nadzvučnoj vožnji uz stotine tipki i prekidača koje tu i tamo moraš upaliti/ugasiti.

U cestovnom prometu još ne trpimo 8G, niti smo naoružani sidewinderima, no možda smo naoružani nečim opasnijim – osjećajem lažne sigurnosti. Ukoliko Vam u prosjeku treba 40s za ukucavanje adrese na navigaciji znači da 40s ne gledate cestu…i pri brzini od 40 km/h bez gledanja prolazite četiri nogometna igrališta.

Moderna kuga na kotačima

Po istraživanju američke National Highway Traffic Safety Administration čak 421.000 nezgoda godišnje se dogodi radi ometanja u vožnji. U V. Britaniji je broj nezgoda uzrokovanih ometanjem/upravljanjem infozabavnim funkcijama u godinu dana narasao za 39% – na čak 140 smrtnih slučajeva.

U Texasu je zakonom zabranjeno slati SMS ili upravljati bilokakvim elektro-uređajem za vrijeme vožnje, a dozvoljeno je nositi oružje. Ako to nije upozorenje… O upotrebi mobitela na hrvatskim cestama ne želim ni počinjati, to je doslovno moderna kuga na kotačima, tj. očit dokaz da nismo među inteligentnijim vrstama u svemiru ( i dokaz da su kazne još uvijek simbolične).



Tehnologija previše mami da se ne bi koristila, no da li ulazimo u fazu gdje je tehnologija u automobilima svrha samoj sebi? Dodirni zasloni su opasni, jer istraživanja pokazuju da zahtjevaju znatno više koordinacije ruke i oka od tradicionalnih tipki ili kotačića. Glasovne kontrole?

Često odu kvragu, skupa s glasom. Navedena istraživanja u Velikoj Britaniji su pokazala da nije problem samo u upravljanju dodirnim zaslonom, nego u koncentraciji vozača na dodirni zaslon čak i kad ga nisu koristili. Ljudska znatiželja se ne da ugasiti, baš kao ni osjećaj kontrole, pa je gašenje infozabavnih zaslona vrlo upitno. Što se događa kad ugasimo zaslone? Vozimo sigurnije, ali znamo da nam promiču informacije…

Osobno sam za minimalizam u kokpitu, analogni po mogućnosti (stara Alfetta, BMW E30, 308 GTB), jer sam shvatio da se diveći TFT ekranima u novom Q7 ili S-klasi zapravo pretvaram u jelena pred farovima – za volanom! A svi znamo kako jeleni voze…


 


Pogledaj galeriju

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X