Pretraži
Ovo su najugroženiji sudionici u prometu. U 2018 oj zabilježen porast od 38% poginulih.

Ovo su najugroženiji sudionici u prometu. U 2018 oj zabilježen porast od 38% poginulih.

Objavljeno: 20/05/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Newspress, BrezaPix

Ovo su najugroženiji sudionici u prometu : Motocikli ne ubijaju ljude – ljudi ubijaju ljude!

Tih ljudi ima nekoliko skupina; kao prvo – vozači. Govorim ovo kao pješak/biciklist/ex-motociklist/vozač automobila – u ovom gradu se sve češće osjećam kao meta, neovisno o izboru prijevoznog sredstva.

Nakon nekoliko godina frustracija s motociklom i svakodnevne borbe za život na doslovno svakom metru zagrebačkih ulica došao sam doma, pogledao u ogledalo, dokazao samom sebi da ipak nisam nevidljiv i drugi dan prodao moju predivnu plavu ljepoticu iz Iwate.

Pošto strašno volim plavu boju, kupio sam vrhunski MTB, misleći – “sad sam sporiji, imam sva svjetla, kacigu, prsluk od kojeg osljepljuju psi…” – još gore – polirao sam haube na svakom drugom prijelazu uzaludno označenom kao biciklistička staza.

Shvatio sam da su te trake zapravo sugestivne linije za lakše ciljanje – kao oznake na stazi za kuglanje – samo što u ovom gradu čunjevi voze – bicikle.

 

Ilički Maverick requesta fly-by!

Nakon što me satrao taksista ispred japanske ambasade, prodao sam i bicikl. Došlo je vrijeme za plavi auto. Pleh je pleh, točno? Kao to će riješiti stvar – druge srijede oko petka! Od bilo koje točke A do bilo koje točke B trebalo mi je četiri puta više vremena s autom nego s biciklom. Parking? U centru grada? Sorry, ne vjerujem u te mitske priče, baš kao u one da je automatizacija semafora preskupa investicija.

Mene su učili da je investicija u vlastitu sigurnost najbolja investicija! Nadzorne kamere? Koga one nadziru? Druge nadzorne kamere? Svaki dan stotinjak automobila na raskršću Ilice i Vodovodne leti kroz crveno – ne dva na sat, cici-mici, nego četvrta i po plinu!

Requesting fly-by rekao bi Maverick u Top Gunu! Nedavno se pričalo o pooštravanju prometnih propisa i povećavanju kazni, no priča se i da na Nepalu Bigfoot drži štand s točenim  chaangom…

 

Tko je kriv?

Šalu na stranu, ljudski životi su prioritet u svakom gradu, pogotovo bi trebali biti u ovom koji iz naših džepova vuče ogromna sredstva za platinaste WC-e i, lebdeće žičare i fontane koje liče na spontane posljedice bombardiranja, pa možda ne bi bilo loše početi naplaćivati kazne svima onima koji misle da su zakoni stvoreni da bi se zaobišli. Novac nikad ne spava, rekao bi Gordon Gekko!

Priča ima dvije strane, kao i svaka – znate već “Pijani/drogirani klinac AMG-om/BMW M -om pokosio/uzrokovao/uništio/pobjegao/objesnom vožnjom prouzročio…” ili “Neregistriranom Yamahom/Suzukijem/ pokosio nespremne pješake…” Kao prvo –  klinac s 18 g. nema što raditi u stroju od 500+ konja na četiri ili +150 KS na dva kotača, to je za profiće poput McPinta na slici gore!.

U cijelom svijetu postoji procedura koja štiti i vozače i sve oko njih, no ljudi ne poštuju zakone zato što je to lijepo i logično već zato što je (bar izvan RH) nepoštivanje prometnih propisa strašno skup sport. No, u RH je problem i – starost! Statistike pokazuju da stariji od 65 uzrokoju najveći broj nesreća. Kao da im penzija nije dovoljno veliki stres!

 

Handsfree – since 1988.!

Moj osobni okidač? Kao prvo, većina Hrvata nema pojma da postoji nešto što se zove handsfree.  Da, ne znam hrvatsku riječ za tu tehnologiju (slobodoruk?), no očigledno 90% ljudi koje vidim u prometu nikad nisu čuli za nju ili misle da označava vožnju bez upotrebe ruku.

Nije nova, pojavila se davne 1988., i popularna je u mnogim zemljama, pogotovo jer je držanje mobitela u ruci za vrijeme vožnje zabranjeno u većini zemalja svijeta, u V. Britaniji već 15 g. Kazna ? Ako završite na sudu – preko 1.000 funti.

Koliko bi trebala platiti Majka godine koja me zamalo pregazila na zebri s YAS Marina plavim BMW-om M4? Pustite to što je u ruci imal mob veći od glave, više me mučilo što je na suvozačkom sjedalu sjedilo dvoje nevezane djece! Stražnja klupa koliko se kužim u BMW-e – dolazi serijski! Kako to?

O zatvorskim kaznama za wheelie i burnoute smo već pisali, no samo podsjetimo – one su stvarne – baš kao i hijaluronska korekcija kod navedene Majke godine.

Malo truda bi spasilo mnogo života na motociklima, kojih je prošle godine u RH izgubljeno čak 59 – oni čin ečak 14,6% poginulih u prometnim nezgodama u RH.

Da, to je taj porast od 34% u odnosu na 2017. Dva kotača su najugroženija – broj poginulih vozača automobila je čak i u RH smanjen za 50% u 10 godina, no što se vozača motocikala tiče najugroženiji su u urbanim sredinama.

Ugroženi od koga? Od svih – sebe samih, loše signalizacije, izumrle vozačke kuture, loših cesta, čeličnih bankina, pijanih, drogiranih, neobuzdanih…Ima tu i mnogih domaćih Ghostridera koji vole incognito mod – tablice, žmigavci, retrovizori, ograničenja…to nije za slobodne duše poput njih.

Dodaj još ćelavu  BATTLAX-icu u jednadžbu i show može početi – bar su motociklisti lišeni buljenja u Ajfon dok voze! Da ne pričamo o turističkom aspektu motociklizma, koji je bitniji iz sezone u sezonu! Kako je teško strancima snalaziti se po Lijepoj našoj, kad je to ponekad i nama problem?

No, što je s nama koji želimo živjeti normalan život? Uživati na kotačima neovisno o njihovom broju? Moramo poduzeti NEŠTO – prije nego i mi postanemo statistika!


Ovo su najugroženiji sudionici u prometu

Povratak na vrhpointer
Zatvori X