Pretraži
Ovo je genijalno: Rekonstruirani Mercedes-Benz SSKL iz 1932 !!!

Ovo je genijalno: Rekonstruirani Mercedes-Benz SSKL iz 1932 !!!

Objavljeno: 11/08/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: Daimler AG

Mercedes-Benz SSKL : Možda i ne izgleda aerodinamički nakrcano po današnjim F1 standardima, no ovo je bio ekstremni dizajn davne 1932.! Bilo kako bilo, u potpunosti je rekonstruiran i spreman za akciju!

Mercedes-Benz SSKL

Pogledajte samo taj upravljač – dvije ručice i dvije strelice – to je bilo dovoljno Manfredu Georgu Rudolfu von Brauchitschu (sve ista osoba) da davnog 22. svibnja 1932 pobijedi na prestižnoj AVUS utrci na legendarnoj berlinskoj stazi!

 

Mercedes-Benz SSKL : Samo je jedan AVUS

Automobil-Verkehrs- und Übungsstraße je vjerojatno najčudnija staza ikad osmišljena, a definitivno je najbrža ulična staza svih vremena. Kao što joj samo ime govori radi se o prometnici za testiranja, zapravo proto – “Autobahnu” . Početak radova je zakazan za 1913. po inicijativi cara Wilhelma II, no Prvi svjetski rat je malo pomaknuo rokove. Prva utrka na AVUS-u je održana 1921., a održavale su se sve do 1998.

Neke od najboljih DTM utrka su se odigrale upravo ovdje, uz dva duga ravna dijela od osam kilometara i kritična kočenja na ukosnicama tu je uvijek bilo spektakularno. Bitke na 19,57 km dugoj stazi su vodile njemačke i svjetske legende – od dva Rudolfa – Caracciole i von Brauchitscha  do Alfinih uzdanica – od  Tazija Nuvolarija do Nicole Larinija u 155 -ici.

Mercedes-Benz SSKL

No, von Brauchitsch je 1932. imao ogromni prednost – u aerodinamici! Da, daleko je to od aktualnih trkaćih downforce čudovišta, no tada su trkaći automobili bili maksimalno olakšani serijski –

 

imati prednost streamline karoserije na takvom trkalištu je kao da sprinter na 100 m dobije još jedan par nogu – i dvije sekunde prednosti pred konkurencijom!

 

Ovaj rekonstruirani primjerak je “karika koja nedostaje” između kompresorskih čudovišta 1920-ih i Srebrnih strijela. Stvoren je po originalnim nacrtima, s klasičnim SSKL rupama u šasiji.

Mercedes-Benz SSKL

Da, baziran je na legendarnom SSK, a lakši je od originala čak 125 kg! U radio prijenosu je opisan kao “Srebrna strijela”, no vrlo brzo je zaradio nadimak “krastavac”, što je znatno bliže opisu aerodinamičkog djela Reinharda von Koenig-Fachsenfelda, jednog od pionira ovladavanja zračnih sila. Možda je izgledao kao krastavac, no bio je to izuzetno brzi kiseliš – Rudolf Caracciola u Alfa Romeu je bio primoran gledati taj šiljasti kraj!

Ukoliko ste u blizini, posjetite kalifornijski Pebble Beach Concours d’Elegance slijedeći tjedan i poslušajte pjev rekonstrukcije Rudijevog krastavca…koji je AVUS-om razvijao prosječnu brzinu od 194,4 km/h!

Pogledaj galeriju


Mercedes-Benz SSKL

Povratak na vrhpointer
Zatvori X