Pretraži
Ovaj vikend smo čekali cijelu godinu. Buzet je za nas trenutno centar svijeta a evo i zašto.

Ovaj vikend smo čekali cijelu godinu. Buzet je za nas trenutno centar svijeta a evo i zašto.

Objavljeno: 15/09/2018 / Autor: Vozim HR / Foto :

Utrke Buzet : Ovaj vikend u Buzetu se održavaju 37. buzetski dani, u sklopu kojih se vozi i europsko prvenstvo brdskih auto utrka. Prijavljena su ukupno 232 vozača koji će voziti u čak 19 klasa. Najviše je prijavljenih, njih čak 114, u utrci za hrvatsko, slovensko i austrijsko prvenstvo.

Zašto svi toliko želimo prisustvovati jurnjavi po istarskim brdima ?

Prve utrke vozile su se još pedesetih godina prošlog stoljeća, kad je u Buzetu bilo tek nekoliko Topolina i službenih vozila. U sjećanju tamošnjih entuzijasta ostala je karting utrka u kojoj su vozili natjecatelji iz pet europskih zemalja. Buzet je s vremenom došao na dobar glas po ocjensko-spretnosnim vožnjama za regionalno prvenstvo.

No više od svega, istarski se gradić proslavio generacijom dobrih vozača – Zvjezdan Nežić, Serđo Šverko i Mario Poropat te iznad svih legendarni  Đani Šverko.


Utrke Buzet

Utrke Buzet

Utrke Buzet


Počelo se s turističkim relijima, a malo po malo došlo se do pravih, sportskih brdskih utrka. Dobar glas przo se proširio pa su 1986. u Buzet stigli i strani vozači. S druge strane, zlatna buzetska generacija u kojoj billi Branko Bašić, Žarko Bauman, Silvano Vivoda i Dubravko Bošnjaković u to je doba triput osvajala brončane medalje na prvenstvu Jugoslavije. Uz to, Bašić je dvaput stigao do naslova prvaka.

Buzećani su ozbiljno pristupili organiziranju prve utrke nacionalnog prvenstva. Dvije su godine snimali što rade Slovenci na Pohorju, da bi 5. rujna 1982. startala prva utrka na 4209 metara dugoj stazi od Mosta do Svih Svetih. Cestom uz rijeku Mirnu vozilo je čak 105 vozača u četiri klase. Buzetske utrke slovile su kao dobro posjećena i organizirane pa je logičan iskorak bila kandidatura za utrke europskog brdskog prvenstva. Zbog toga je 2000 e staza produžena do sela Peničići, kako bi dobila potrebnih 5001 metar.

Biti najbrži na buzetskom brdu stvar je prestiža

Prvi rekord staze postavio je Slovenac Silvan Lulik koji je svojim Opel Kadettom 4209 metara dugačku stazu prošao za 2.57,51, vozeći prosječnom brzinom 85,36 km/h. Već sljedeće godine vlastiti je rekord poboljšao za za gotovo deset sekundi. Rekordi su padali iz godine u godinu, a najbrže je na kraćoj stazi vozio Rodolfo Aguzzoni – 2.12,58.

Godine 2000. staza se produžuje na 5001 metar. Novi vozači postavili su nove nove granice koje treba rušiti. Niko Pulić bio je prvi kralj kišom okupane staze oko Buzeta (2.42,523), a gospodarem Buzeta možemo smatrati Talijana Simonea Faggiolija. On je 2012. na ozbiljno dotrajalom asfaltu postavio novi brzinski rekord (2.12.209), da ga bi ga godinu kasnije nadmašio još boljim –  2.11.858. Je li vrijeme za novi rekord, saznat ćemo ovaj vikend u Buzetu.


Pogledaj galeriju

Utrke Buzet

Povratak na vrhpointer
Zatvori X