Pretraži
Ovaj lik (i ne, nije iz Rusije) je od ničega stvorio svoj dugogodišnji san – Ferrari F40, ni više ni manje!

Ovaj lik (i ne, nije iz Rusije) je od ničega stvorio svoj dugogodišnji san – Ferrari F40, ni više ni manje!

Objavljeno: 14/02/2019 / Autor: Petar Bondek / Photo: SvD, screenshot


Već 32 godine mislim da imam poremećaj zbog NJEGA. Sjećam se kad je izašao; 1987. – fućkaš Univerzijadu, Nelsona Piqueta, Robocopa, Predatora i sve ostalo – izrezivao sam ga iz AMS-a, Auto Zeitunga, Quattroruotea, Politikinog zabavnika…čitao sam o NJEMU, kupovao buragiće, postere…On je bio – F40, shvatili ste – meni osobno najposebniji predmet ikad stvoren ljudskom rukom.

No, ipak nisam fan F40 na razini Michaela Johanssonsa. On ga toliko voli da ga je – odlučio stvoriti od nule! Znam što mislite – nabavio je MR2, nabacio malo pleksiglasa, Ferrarijeve naljke s eBaya i naručio lonac s tri cijevi kod lokalnog mučitelja lima…JOK!



Michael stvara F40 od 2005., od nule, svojim vlastitim rukama! Prvo je stvorio okvir od čeličnih cijevi, old school stil, a onda se primio limarije – čak je sam napravio stroj za savijanje metala! Opsjednut? Hmmm. Kaže da još nije gotov, iako je F40/2 skoro u finalnoj fazi, skupa s LM tunelima na prednjem dijelu.

O motoru ne znamo previše, no vjerojatno je V8, a o dva moguća IHI turba zapravo i nemamo pojma. Ono što znamo je da mjenjač potječe iz dizelske verzije Audija A4 – nadamo se da to nije slučaj s motorom!



Da, Michael je definitivno bliže posjedovanju F40 nego što će većina od nas ikad biti a ono što fascinira je točnost replike i preciznost svakog detalja. Da, ovo je posljednji Ferrari kojeg je Enzo odobrio, a trenutačno mu vrijednost  opet raste. Enzov labuđi pjev, s kojim je Stari namjeravao podsjetiti tko je tko u svijetu sportskih automobila je prigodno predstavljen na 40. godišnjicu Scuderie Ferrari, baziran na suludom 288 GTO Evoluzioneu, Ferrarijevoj pripremi za Grupu B, ujedno i odgovoru na Porsche 959.

Trebalo ih je biti samo 400, isključivo u crvenoj boji, no cifra se zaustavila na 1.315. Ova replika nema karbon, Kevlar i aluminij, no ima dozu ekskluzivnosti – i svu ljubav svijeta. Duboko sam uvjeren da bi i njemu Enzo dao zeleno svjetlo, iako nema originalnih 1.100 kg i 478 KS.

Nema veze, ovaj ziher neće loviti Yellowbirda po Ringu!



Pogledaj galeriju

 

Povratak na vrhpointer
Zatvori X