Pretraži
Jedna od ljepših stvari danas nam je ovaj hommage McLaren P1

Jedna od ljepših stvari danas nam je ovaj hommage McLaren P1

Objavljeno: 20/12/2018 / Autor: Petar Bondek / Photo: Newspress

MSO (McLaren Special Operations) su finalizirali top secret projekt, koji slavi 30 – godišnjicu prvog naslova svjetskog prvaka Ayrtona Senne .



Da, teško je ostati hladan pored Rocket red/Anniversary white  livreje, pogotovo ukoliko ste od 1984. štovali lik i djelo Brazilca koji je sa sobom od mladosti uvijek nosio dramu i spektakl. MP4/4 u Marlboro livreji naravno danas nije moguć, ali ovo je slijedeća najbolja stvar.

Da, klik na sliku, duboki uzdah i sjećanja krenu; Monaco u Tolemanu i „francuska veza“, prva pobjeda na kišnom Estorilu u tom predivnom Lotusu 97T, pa zagrijavanje s Hondom i aktivnim ovjesom u Camel bojama Lotusa 99T, a onda je Senna zajedno s Hondom prešao u McLaren. Baš ovaj, meni osobno uz Lotus 49 i Ferrari 640/641 najljepši bolid IKAD!



Remek djelo Stevea Nicholsa i Gordona Murraya je zapravo coopy&paste njihovog zajedničkog rada iz 1986. – Brabhama BT55, ali to više nitko ne pamti, jer pamtimo samo McLarenovu dominaciju 1988. (15 od 16 pobjeda, uz jednu Schlesserovu glupost) i najavu drugog najžešćeg sukoba u F1 nakon fatalne 1982. i Ferrarijevog Prvog svjetskog rata u režiji Villeneuve – Pironi. Kako je Brabham/McLaren dobio taku nisku siluetu?

Morali su „počistiti“ dizajn da bi dobili bolji protok zraka (radi većeg downforcea) do stražnjeg spojlera. Nagnuli su motor pod kutem od 18°, promijenili kut sjedenja s uobičajenih 45° na radikalnih 30° i rođena je moderna F1. Osamu Goto je s Hondinim ninjama stvorio najniži mogući motor – visina radilice je snižena za 28 mm i nije bilo mjesta improvizaciji. Isti principi se provode i na P1.



Možda ste mislili da je McLaren Sennu opiturao u Marlboro boje, ali ne – P1 je dobio tu čast. Iz Senne su samo preuzeta sjedala. Bogu hvala! Za razliku od P1, Senna ne spada u najljepše tvorevine iz Wokinga. No, nitko ne kaže da nije raketa. Baš kao i legendarni „Beco“, kako su roditelji i frendovi zvali mladog Ayrtona.

Beco je obojan nevjerojatno dobro – nije ni čudo jer su dečki iz McLarenove lakirnice bojali panele i ljepili vinile punih 800 radnih sati. Vlasnik koji je krstio ovog McLarena je tražio i neke F1 detalje – zlatni termalni štit motora, pokrov motora od Lexana i modificiranu oplatu oko motora. Potpuno novi aerodinamični program iz aero-paketa izvlači maksimum – downforce iznosi oko 800 kg!



U njega spadaju širi prednji splitter, stražnje Gurney krilce i novi barge boardovi s boljim protokom zraka bo bokovima McLarena. Vidljivo su veće i bočne ploče na stražnjem spojleru, taman da se istakne Sennina 12 –ica i novi aero – zarezi. MP4/4 je bio najbolji bolid ere na zalasku (posljednja godina 1.5 litrenih turbo motota), a „Beco“ sa Senninim najpoznatijim citatom na karbonskom pragu je zasad najbolja kreacija MSO –a. Može 12 „Magnum“ Moët & Chandon Carbona za dečke iz lakirnice? Zaslužili su..




Pogledaj galeriju

McLaren P1

Povratak na vrhpointer
Zatvori X