Pretraži
Ovaj BMW M5 E28 Individual upravo postaje pravi kolekcionarski dragulj. Evo i zašto

Ovaj BMW M5 E28 Individual upravo postaje pravi kolekcionarski dragulj. Evo i zašto

Objavljeno: 06/07/2019 / Autor: Mihael / Foto: www.barons-auctions.com

BMW M5 E28 : Malo je automobila tako značajno za nasljeđe BMW-ovog Motorsport odjela kao što je to BMW M5 prve generacije oznake E28. Unatoč tome što su svima usta prepuna legendarne kockice M3 E30, njegov veći i zapravo stariji brat je prvi punokrvni M automobil napravljen od „obične“ BMW-ove limuzinske serije.

Svi znamo da je prvi „M“ onaj sa oznakom M1 i superautomobilskim atributima, ali upravo zato nema onu pravu karizmu i prepoznatljivost M automobila kakve danas poznajemo.

Najčešće ih možemo svrstati u kategoriju „spavača“ (sleepera), pogotovo kada je riječ o klasičnim modelima iz 1980-ih i 1990-ih koji ne vrište od M oznaka i prenaglašenih oblina. Proizvođen u razdoblju od 1984. godine pa sve do 1988. godine, E28 M5 je napravljen u 2,241 primjerku.

BMW M5 E28 : Kada je izašao na tržište, bio je najbrža limuzina na svijetu

Zamislite da danas M5 ima takvu neprikosnovenu titulu, koliko bi o tome bilo govora i kakve bi se sve silne marketinške kampanje vrtile.

Raspolagao je sa 3.5-litrenim atmosfercem složenim u redni šestak, ne može biti više BMW-ovski od toga. Najveća snaga je iz današnje perspektive sportsko elegantnih 286 KS. S toliko konja se danas razbacuju vrući gradski kompakti i to ne oni najelitnije kategorije s pogonom na sve kotače. Sprint do famoznih 100 km/h je trajao svega 6.5 sekundi, što do danas ostaje respektabilno ubrzanje.


BMW M5 E28

BMW M5 E28

BMW M5 E28


Želite li i samo iskusiti ključan dio BMW-ove sportske povijesti, slobodno pogledajete ovaj fantastični primjerak iz 1986. godine koji će 16. srpnja ići pod čekić. Srećom ne onaj hidraulički, nego aukcijski. Automobil je napustio BMW-ovu tvornicu namijenjen za britansko tržište gdje je služio kao testni automobil za automobilske novinare i samo je jedan od dva takva automobila koji su imali tvorničku posebnu boju karoserije i unutrašnjosti.

Automobil je nakon testne službe kupio BMW-ov tehničar koji ga je temeljito i kvalitetno restaurirao i čuvao. Ipak, automobil ispod pojasa krije nemali broj prijeđenih kilometara, osobito kada uzmemo u obzir da se radi o sportskom automobilu. Prevalio je 243,000 kilometara pa ako ga ne mislite čuvati pod staklenim zvonom, to neće raditi nikakvu razliku jer je u izvanrednom stanju. Očekuje se da će postići cijenu između 39,000 i 46,000 funti.


Pogledaj galeriju


BMW M5 E28

Povratak na vrhpointer
Zatvori X