Pretraži
Opel propustio nevjerojatnu šansu: Smislili koncept Smarta tri godine prije Daimlera, ali ga odbacili

Opel propustio nevjerojatnu šansu: Smislili koncept Smarta tri godine prije Daimlera, ali ga odbacili

Objavljeno: 24/06/2020 / Autor: Tin / Foto: Opel

Opel propustio nevjerojatnu šansu s vlastitim Smartom – Daimler je 1998. godine lansiranjem Smarta ForTwo-a realizirao ideju o najmanjem gradskom automobilu. Iako se u samim počecima Smart smatrao kao propali pokušaj, ubrzo je postao veliki hit na tržištu i ujedno simbol gradskog života.

Sam uspjeh automobila dokazuju velike prodajne brojke i činjenica da se kontinuirano proizvodi već više od dva desetljeća. Tako smo imali priliku vidjeti tri različite generacije s brojnim modelskim verzijama od benzinskih i dizelskih, pa sve do potpuno električnih.

Opel propustio nevjerojatnu šansu s vlastitim Smartom

No povijest je vrlo lako mogla biti drugačije napisana jer je još jedan proizvođač došao poprilično blizu proizvodnje sličnog modela i to nekoliko godina ranije. Naime, riječ je o Opelu i njihovom konceptnom modelu Maxx koji je predstavljen 1995. godine na salonu automobila u Ženevi.


Opel propustio nevjerojatnu šansu s vlastitim Smartom

Opel propustio nevjerojatnu šansu s vlastitim Smartom

Opel propustio nevjerojatnu šansu s vlastitim Smartom


Maxx je bio Opelova verzija Smarta. Baziran je na modularnoj platformi kojom bi se automobil mogao ponuditi u verzijama s dvama ili četverima vrata, ali se čak zamišljalo da bi se zbog modularnost mogle napraviti i kabrio verzije, mini pick-up verzije te čak taksi vozila.

Duljinom 2975 mm i širinom 1575 mm, Maxx bi bio tek 40-ak centimetara veći od prve generacije Smarta. No osim toga bi se izdvajao i po vrlo maloj masi zbog aluminijske konstrukcije pa bi imao masu od tek 650 kilograma.

Opel je svakako posvetio pažnju i sigurnosti putnika pa su dodatne razvijene udarne zone koje bi preusmjerila energiju udarca, a Maxx je bio opremljen i ABS sustavom te zračnim jastucima. Uzmemo li u obzir da je to bilo 1995. godine, takve sigurnosne značajke su bile vrhunac automobilske industrije.



Glavne razlike između Smarta ForTwo-a i Opela Maxxa su zapravo smještaj motora i pogon. Dok je Smart imao motor postavljen iza vozača te stražnji pogon, Opelov koncept imao je sprijeda smješten motor i naravno prednji pogon.

Ispod poklopca motora bi se u tom slučaju nalazio 1,0-litreni trocilindraš koji je razvijao 50 konjskih snaga i 90 Nm okretnoga momenta, a isti bi bio uparen s 5-brzinskim automatskim mjenjačem. Iako same specifikacije nisu nešto posebno, Opelov trocilindraš bi se isticao po niskoj potrošnji od samo 3,9 litara na sto kilometara.

No iako je Opel Maxx imao veliki potencijal, nedostatak vizionarstva u General Motorsu mu je ipak presudio. Tadašnji vodeći ljudi u Opelu su izjavili da im je proizvodnja Maxxa ipak preskupa zbog aluminijske konstrukcije, ali i presofisticirane tehnologije.


Pogledaj galeriju


Opel propustio nevjerojatnu šansu s vlastitim Smartom

Povratak na vrhpointer
Zatvori X